• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-05-16 09:13:41 följande:
    Godmorgon. Halv trist väder här även idag, jag vill också ha sol och sommar ju Äntligen har sambon gått med på att byta vagnen, sooooom jag tjatat och argumenterat Imorgon får det bli en tur till stan och klämma lite på vagnar.
    Morrn morrn!

Vilken vagn ska ni byta bort och till vad?

Sitter och kollar på ny sittvagn till Noel men alla har sån där tygkorg under. Vad hände med de hederliga stålkorgarna?
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-05-16 09:21:57 följande:
    Morrn morrn!Vilken vagn ska ni byta bort och till vad?Sitter och kollar på ny sittvagn till Noel men alla har sån där tygkorg under. Vad hände med de hederliga stålkorgarna?
    Morning
    Allt bra med er?

Vi ska sälja P&T:n, Liam åker knappt vagn längre och det är väldigt sällan jag går själv med barn+hund, oftast är sambon med och då kan vi lika gärna gå med varsin vagn. Dessutom har Meja börjat protestera i syskonsitsen, så nu vill jag ha henne mot mej. Har kikat lite på Emmaljunga Ozone, påminner om Buggan men känns rejälare. Sambon vill dock ha en UJ men då sitter hon ju framåt och jag tycker hon är för liten för det.

Ha ha, och jag är tvärtom, jag gillar tygkorg bättre, mest för att man kan slänga i allt där utan att det ska ramla ut.

Kan du inte köpa typ en äldre Scooter med stålkorg?
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2010-05-16 09:26:21 följande:
    Morning Allt bra med er? Vi ska sälja P&T:n, Liam åker knappt vagn längre och det är väldigt sällan jag går själv med barn+hund, oftast är sambon med och då kan vi lika gärna gå med varsin vagn. Dessutom har Meja börjat protestera i syskonsitsen, så nu vill jag ha henne mot mej. Har kikat lite på Emmaljunga Ozone, påminner om Buggan men känns rejälare. Sambon vill dock ha en UJ men då sitter hon ju framåt och jag tycker hon är för liten för det. Ha ha, och jag är tvärtom, jag gillar tygkorg bättre, mest för att man kan slänga i allt där utan att det ska ramla ut. Kan du inte köpa typ en äldre Scooter med stålkorg?
    Allt bra här. Ska strax iväg och klippa Noel.

Emmaljunga Ozone har jag inte kollat på. Vi kommer ha kvar Buggan till lillbäsen men vet inte hur vi ska göra med ev syskonvagn. Väntar nog och ser hur pass mkt Noel vill åka. Däremot blir det en ny sittvagn till Noel oavsett. Har kikat lite på scooter men är de hjulen rejäla? Ser lite små ut?

Tygkorgen är bra på ex buggan men på sittvagntycker jag att de ofta är låga.

Håller med dig om UJ:n och att sitta framåtvänd när de är så små. Noel sitter ju tom bakåtvänd ibland forfarande men mest för att jag glömt att vända på sitsen

Oj, klockar tickar! Måste gå nu. Ses om en stund
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • ängeln83
    Duntoffla skrev 2010-05-16 09:34:05 följande:
    Allt bra här. Ska strax iväg och klippa Noel.Emmaljunga Ozone har jag inte kollat på. Vi kommer ha kvar Buggan till lillbäsen men vet inte hur vi ska göra med ev syskonvagn. Väntar nog och ser hur pass mkt Noel vill åka. Däremot blir det en ny sittvagn till Noel oavsett. Har kikat lite på scooter men är de hjulen rejäla? Ser lite små ut?Tygkorgen är bra på ex buggan men på sittvagntycker jag att de ofta är låga.Håller med dig om UJ:n och att sitta framåtvänd när de är så små. Noel sitter ju tom bakåtvänd ibland forfarande men mest för att jag glömt att vända på sitsen Oj, klockar tickar! Måste gå nu. Ses om en stund
    Ha ha, en klippning skulle Liam också behöva, men det går verkligen inte som det är nu, får se hur det går när han börjat sin behandling på lekterapin.

Jag har inte provkört Ozonen än, bara kikat på internet och den verkar kanon, och den stora fördelen är ju vändbar sits. Men det lutar nog åt att den blir en sån i färgen Candy pink

Scootern är verkligen helt underbar, hade ju en 2.0 till Liam innan och jag ångrar SÅ att vi sålde den, hjulen är rejäla, ungefär som City crossens. Kanon vagn som är skön att gå med och samtidigt smidig och tar liten plats i bilen.
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Fantastiska Skatt

Mårning!

Ängeln --- lekterapi? Vadan detta?

• Buttelina
    stökmamma skrev 2010-05-15 23:16:21 följande:
    såklart även Dunis och butte, ni har oxå goa bilder
    tack
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-05-15 23:44:28 följande:
    Vann visst en brun lurvig KikKid-overall med tillhörande mössa på T nyss, för ynka 78:-...Fynd och I like it!
    nnniiice fynd.
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • jompa

Hellooooo girls.
    Ser att det pratas klippnig och vagnar

Mina barn ser ut som risbuskar i huvudet just nu men sonens hår ska få växa sig långt igen, men denna gången ska vi prova att även luggen ska få växa, får se hur det går.
    Dottern ska dock få sig en liten toppning men även hon ska få ha långt hår om det funkar, har dock inte bestämt mig för om hon ska få ha lugg eller inte. Hon vägrar ju just nu sätta upp håret, men kanska kan man få till ett litet spänne i luggen.

• ängeln83
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-16 09:54:38 följande:
    Mårning!Ängeln --- lekterapi? Vadan detta?
    Mårning sötfis

Jadu det började väl när han var strax över året när han ramlade och slog i näsan, när stygnen skulle tas bort så var dom 4 st som höll fast honom, antar att det kommer därifrån. Efter det så blev han livrädd för att bli fasthållen. Frisör besöken gick bra i början men slutade till slut med fasthållning och då ballade det ur totalt, nu kan vi knappt gå förbi en frisör utan att han blir hysterist. Vi kan knappt tvätta håret på honom, kamma honom är bara att glömma, naglarna får inte klippas och han är jätte rädd för både sjukhus och tandläkare. Nu har det gått så långt att han blir jätte rädd när han slår sej och vägrar erkänna att det gör ont för han är så rädd att han ska behöva åka till sjukhus. Jag kan inte ens ta med honom till bvc när vi ska väga Meja.
    Så JA det är ganska så jobbigt just nu. Tog kontakt med bvc angående detta och fick tid till en lekterapi där vi hoppas dom kan ta bort hans rädsla.

Sorry för lite långt inlägg
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • Fantastiska Skatt
    ängeln83 skrev 2010-05-16 10:12:53 följande:
    Mårning sötfis Jadu det började väl när han var strax över året när han ramlade och slog i näsan, när stygnen skulle tas bort så var dom 4 st som höll fast honom, antar att det kommer därifrån. Efter det så blev han livrädd för att bli fasthållen. Frisör besöken gick bra i början men slutade till slut med fasthållning och då ballade det ur totalt, nu kan vi knappt gå förbi en frisör utan att han blir hysterist. Vi kan knappt tvätta håret på honom, kamma honom är bara att glömma, naglarna får inte klippas och han är jätte rädd för både sjukhus och tandläkare. Nu har det gått så långt att han blir jätte rädd när han slår sej och vägrar erkänna att det gör ont för han är så rädd att han ska behöva åka till sjukhus. Jag kan inte ens ta med honom till bvc när vi ska väga Meja. Så JA det är ganska så jobbigt just nu. Tog kontakt med bvc angående detta och fick tid till en lekterapi där vi hoppas dom kan ta bort hans rädsla. Sorry för lite långt inlägg
    Nämen Liam då Stackars lillkille att ha sådan extrem rädsla! Hoppas verkligen att lekterapin ger gott resultat!
  • Fantastiska Skatt
    jompa skrev 2010-05-16 10:03:21 följande:
    Hellooooo girls. Ser att det pratas klippnig och vagnar Mina barn ser ut som risbuskar i huvudet just nu men sonens hår ska få växa sig långt igen, men denna gången ska vi prova att även luggen ska få växa, får se hur det går. Dottern ska dock få sig en liten toppning men även hon ska få ha långt hår om det funkar, har dock inte bestämt mig för om hon ska få ha lugg eller inte. Hon vägrar ju just nu sätta upp håret, men kanska kan man få till ett litet spänne i luggen.
    Heello
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17