• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

h80 skrev 2011-04-05 18:07:17 följande:
    Gråter vill ha till 1-årsdagen. Undra om det funkar att sy upp en 86/92:a
    Jag kan tyvärr inte skicka mått till dig, men be om från affären. Eftersom det är nattlinne så är den ju lite längre från början än en vanligt klänning, men ska du ändå sy upp den så spelar ju det ingen roll. 
  • Helle
    Busbellan skrev 2011-04-05 19:00:37 följande:
    Med vem och hur åker du dit?
    Nä, det får vi verkligen inte hoppas (att de rensat NS montern alltså såg att citeringen blev lite konstig. 
    Då ses vi kanske där

God kväll
    Har haft ett gäng trevliga tjejer här ikväll. Så kul  
  • Helle
    Vikkan76 skrev 2011-04-05 20:21:16 följande:
    Mamma till Simon skrev 2011-04-05 13:50:39 följande:
    jag ska med dit fast på lördagen
    Jag ska försöka ta mig dit på lördagen också. Maken är borta på kurs hela den veckan i Barcelona och kommer inte hem förrän sent fredag kväll så ev tar jag med mig både gravidmagen och båda barnen. =) Ska försöka dra med en kompis också.
    Vore så kul att se er alla  

Vi ska bo kvar i Gbg över natten och vill äta på nåt bra ställe och kanske ta en drink. Du som kommer från trakten, har du något bra tips. Vi ska bo på Scandic Crown.  
  • Helle
    Vikkan76 skrev 2011-04-05 22:05:39 följande:
    Ja, det vore jättekul att se några av er irl! =)

Det finns massor av bra restauranger i Götet. Vill man ha gott kött så kan jag ju rekommendera A Hereford Beefstouw
    a-h-b.dk/se/restauranter/goeteborg-sverige 

eller
    Texas longhorn som finns antingen på Linnégatan 78 eller Södra vägen 7 (parallellgata till Avenyn)

Annars åt jag här www.elcorazon.se/ för inte så länge sedan och kan varmt rekommendera deras mat. De har allt från tapas till pizza. Jag åt lamm.
    Tack för tipsen! De ska jag kolla in
  • Helle
    Emeli Johanna skrev 2011-04-06 06:39:12 följande:
    Du MÅSTE gå till Tranquilo! Underbart ställe med lite fart och puls. Maten är kanon och drinkarna helt ljuvliga! Speciellt deras Moijitos (stavas?)
    Tack! Ska kolla in! Låter inte helt fel. Var ligger det?
  • Helle
    ängeln83 skrev 2011-04-06 10:57:03 följande:
    Nån som har koll på dansk butiker i Västerås?
    Slitage är den jag känner till också. Annars får du komma till Örebro, här har vi flera bra - 3 stycken - och det är ju nära V-ås
  • Helle
    ängeln83 skrev 2011-04-06 11:54:03 följande:
    Då ska jag spana in Slitage Vart ju i Västerås förra veckan men då gick vi bara i galleriorna. Vet du vart Slitage ligger?
    Mmm, fast vi åker ju med sambon i lastbilen och passerar Örebro nattetid, inga butiker öppna då va?!
    Ahh, nej på natten tror jag inte att några är öppna Ni får väl åka lite senare

Nej, jag vet tyvärr inte var de har sina lokaler, men har fått för mig att det inte ligger helt centralt. 
  • Helle
    Maliten skrev 2011-04-06 12:08:57 följande:
    Vilka har ni i Örebro? Gav min mamma en shoppingtur till Örebro i julklapp (inkl. lunch på Kinamuren och fika på Bara Vara )
    Småtting ligger väl där ?
    Mawe123 skrev 2011-04-06 12:34:54 följande:
    Men va kul!
    Syrran pluggar i örebro och den enda affär jag skickat henne på än är till POP.

Var, var, var ska jag be henne shoppa åt mig Tungan ute???
    Ja, fast Småtting har ingen fysisk butik, men man får väldigt gärna komma och kika i "showroom:et" Det är bara att maila när man vill komma
    Inne i stan finns Bubbel (bl a Molo, Villervalla) och Kids (bl a MAT, Geggamoja, Rockefella, Kik Kid).

• Helle

God kväll

Åh, idag fick jag hem en mololurv (Surfing?) och den limegröna mmp-jackan. Sååååååååå fint! Lurven passade så himla bra på sonen. Så nu har vi både Katvig och Molo-lurvar och en jacka. Tänk så snabbt det kan ändra sig från att man inte har något som passar  

• Helle

Hallå!
    Var är alla?

Sonen har haft sönder sitt regnställ (tre små hål på knät). Finns det lappar el liknande som man kan klistra på? Man vill ju helst inte förlora vattentätheten. 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17