• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjollabolla skrev 2011-03-27 21:36:26 följande:
    Åh vad skönt att inte alla bara ärver och ärver. Många kläder som Milo har säger folk; Ja men det kan du ju spara till Lia.
    Öhh, ska det ligga i 3-4 år i garaget då?? Nääe det har jag inget tålamod till alls!

För övrigt är jag sjukt nöjd med mina "fynd" på tradera idag.

www.tradera.com/Molo-troja-stl-92-Ny-auktion_... 

www.tradera.com/Underbaraste-KATVIG-rosa-gul-... 

Nån annan som handlat på T ikväll? Har inte fått vinnarmail, inte ens dom automatiska. Inte heller påminnelsemail fick jag...
    Fina fynd

Japp, jag har både sålt och handlat och har fått mail av alla de slag  
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2011-03-30 08:37:03 följande:
    Varifrån eller vad för text!? Hos oss är detta helt klart favvon!
    Åhh, den är så fin Ja den typ av texter, om familjen, välkommen till oss, och kanske något till killarnas rum. 
    Tjollabolla skrev 2011-03-30 08:37:07 följande:
    Helle, jag har en hel del vägg ord, mest nöjd är jag med det senaste jag köpte. Så himla lätt att sätta upp och snabb leverans, detta var det; www.tradera.com/-Vaggdekor-Vaggord-Sweet-dreams-Sleep-tight-STOR-a uktion_340958_127106904 Så jag rekommenderar den säljaren!
    Tack för tipset! Ska kika igenom om de har något passande.

Vet ni om man kan sätta på tapet också el blir tapeten förstörd då?

• Helle
    Lantani skrev 2011-03-30 13:45:41 följande:
    Någon mer än jag som faktiskt tycker att molo till pojk har blivit lite tråkigt på sista tiden?
    Har mer och mer snöat in mig på småfolk till honom, men molo till lillfisen.
    Japp, jag håller med. Ett par print gillar jag men om man tittar tillbaka några säsonger så ville jag typ ha alla print (den med bubbelgum, gamla bilar etc). 

Fin shopping  
  • Helle
    Lantani skrev 2011-03-30 13:52:11 följande:
    Precis så tycker jag också
    Kikar man på molos kläder till pojk så är det faktiskt inte något alls som man tänker; Wow det där måste Alvin ha.
    Nä hoppas på lite roligare print från molo till pojk framöver!

Tack
    Ja det är alltid kul att blanda lite mellan märkena. Hemma blir det också MYCKET Småfolk och en hel del Katvig. Men killarna gillar Molos print och man vill ju gärna uppfylla deras önskningar också. Om jag minns rätt så kommer det mer fint på flick till hösten också än till pojk, men jag kan minnas fel och så är ju smaken som baken - delad
  • Helle

God kväll !

OT som vanligt men finns det någon sjuksköterska här? Sonen slog i hakan och fick ett litet jack, mer än ett vanligt skrapsår. Det blödde inte så mycket så jag tejpade ihop det med "strips" som vi hade kvar sedan han slog upp ögonbrynet (jag satte två bredvid varandra och det täckte mer än jacket - en hade kanske räckt men tog två). Borde jag ha åkt in så någon fått kikat på det eller kan det här vara ok tror ni? Jag såg inte först att det var lite djupare än ett skrapsår, men vid närmare kik såg jag att det hade blivit ett litet jack.  

Mannen är inte hemma så jag hade ingen att resonera med.  

• Helle
    Busbellan skrev 2011-03-30 19:52:44 följande:
    Läker gör det säkert utan att en läkare behöver titta på det, hur länge sen var det det hände? Om det ska sys eller limmas ihop så ska det ju göras inom 3 eller 4 timmar (kommer inte ihåg vad det var)
    Däremot är det bra att ha sökt läkare om det blir ett ärr så man kan söka ersättning på försäkringen
    Det hände för en timme sen ungefär. Jo, läker gör det ju säkert men med tanke på att han redan har ett ärr vid ögonbrynet så vill jag ju helst inte att han ska få fler. Sys tror jag nog inte det behöver göras då det inte var så djupt. Jag får hoppas att min tejpning räcker för god läkning. Puh, hatar när det händer sånt här när jag är själv
  • Helle
    Lalalong skrev 2011-03-31 20:44:57 följande:
    Nu kör vi till sthlm... Min morfar ligger för döden och familjen har blivit inkallad till sjukhuset :( varför kan dom inte leva för alltid??? Skriver här för att om jag har köpt nåt av någon på Facebook som ser här så vet ni varför det inte blir betalt i helgen.... Och så för att det känns bra att skriva lite... Någonstans...
    Men åh, kramar om. Kör försiktigt!

God kväll  
  • Helle

Det är så himlans lugnt här inne nu för tiden. Man saknar ju liksom alla Hjärta Inte för att jag har haft så mycket tid att vara aktiv, men jag tror ni förstår vad jag menar

• Helle
    lillronya skrev 2011-03-31 22:09:06 följande:
    Förstår precis!

Saknar öset som var innan.
    Mmm, och såna här veckor när mannen är borta och jag är helt allena så behövs lite annat sällskap än bara bokföringen
    Kristyr skrev 2011-03-31 22:08:21 följande:
    blev 3 blingo köp på T... nya kläder från denna säsong för 389:- är ett ganska bra pris
    1 par leggings, 1 par byxor och en långärmad tröja..
    Nice. Bilder?
    Jag har mest shoppat till mig själv på sistone, men hoppas på att få hem lite Molo till barnen snart. 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17