• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Tjejer, vad gör ni? Jag har tråkigt Mannen har varit borta sen i söndags och det finns inget roligt på TV och nu orkar jag inte med mer bokföring

• Helle
    lillronya skrev 2011-04-01 21:36:32 följande:
    Hejsan!
    Nu landade jag här.
    Barnen och jag har tittat på talang och käkat chips.
    Myyys Hjärta 
    Mina små sover sen ett par timmar tillbaka så jag är allena, fast det är nog lika bra att de sover

• Helle
    Busbellan skrev 2011-04-01 21:42:31 följande:
    Nu hamnade jag med här
    Nora somnade i soffan när vi tittade på talang och de andra har somnat i sängarna, även sambon
    Känner mig lite spak jag med så det blir nog sängen om en stund. I morgon ska vi köra till mina föräldrar och då behöver man ju vara lite alert. 

Busbellan: Vilken underbar kombo på A. Så fin han är! Ja E också förstås  
  • Helle
    lillronya skrev 2011-04-01 22:00:21 följande:
    Ja de små sover här också. Och M är iväg. Fick igång trallen idag och brummade iväg.
    Så vi var inte så många i soffan idag.

Nu har jag brett mackor till morgondagens utflykt.
    Dax för DM i innebandy.
    Tjejerna ska försvara förra årets guld.
    Vad kul att va "innebandy-mamma". Jag har själv sportat mycket när jag var yngre och min pappa var ofta med. Jag hoppas att någon av mina killar vill börja sporta när de blir lite större. Hoppas det går bra för tjejerna.
    Busbellan skrev 2011-04-01 21:49:57 följande:
    Imorgon tror jag det blir en sväng till Hallon och hämta min beställning, lär väl slinka med nåt mer när jag väl är där också
    Det är ju lätt hänt Finns där mycket fint?

• Helle

God dagens

Åkte hem till mina föräldrar idag då mannen varit borta en vecka och ska vara borta en vecka till. Tänkte att det skulle bli lite vila, men jag blev ännu tröttar Hur orkar ungarna hålla sånt tempo liksom?

Busbellan skrev 2011-04-02 10:21:07 följande:
    Smilla:
    Den klänningen är ju alldeles underbar! Vilken storlek har Svea?
    Jag råkar veta att hon har 110/116

• Helle
    Busbellan skrev 2011-04-02 18:25:44 följande:
    Åh det var tur att jag frågade, hade nog inte tagit större än 98/104 annars
    Tror Smilla var lite rädd för att den skulle bli stor först, men det skiljer ganska mycket i längd mot 98/104 så hon vågade inte chansa på mindre (hon fick se en bild innan hon bestämde sig)

Smilla: hoppas det är ok att jag svarar för dig  
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2011-04-02 18:36:18 följande:
    Smilla är på lyxhotell med spa, massage och grejjor och fullt upptagen av sin man  
    Busbellan skrev 2011-04-02 18:38:35 följande:
    Tror det är helt ok att du svara eftersom hon är på spa
    Då vågar man kanske inte ta mindre här heller, men vill ju inte att den blir för lång heller. Men med tanke på att den satt bra på Svea så borde den funka här också
    Ja jag vet ju det LYX!

Behöver du nåt mått så skickar jag gärna, men du ser ju ganska bra hur den sitter på Svea
    jompa skrev 2011-04-02 19:09:13 följande:
    Måste fråga er som har pojkar, tycker ni att det blir svårare att hitta fina kläder ju äldre de blir?
    Tycker det är jättesvårt att hitta kläder nu till P som är 5 1/2. Tycker mycket av Molo och så är lite så där men det finns inte så mycket alternativ förutom tråk hm då och det är inte något kul tycker jag.
    Och de dyra märkena som typ Gant och så är lite för dyrt kan jag tycka.

Vad köper ni till lite större killar?
    Ja jag tycker det är svårt. Min P blir 5 nu i sommar och jag letar febrilt efter nya märken. Vi kommer i sommar att köra Katvig, Molo, Småfolk (i de print som inte blir för barnsliga), Maxomorra och sen får vi se vad det blir. Men jag H A T A R alla star wars etc som omnämns hemma så jag kämpar emot så mycket jag kan. RL har vi också som mannen köper när han är över i staterna.

• Helle

God morgon!

SmillaMilla skrev 2011-04-04 07:08:11 följande:
    God morgon. Jag är hemma med Svea i dag, stackarn har extremt mycket vattenkoppor. Jag borde passa på att baka och tvätta, men det lär jag inte orkaa. Så hoppas att någon håller mog sällskap här.
     Åh stackars liten. Det är jobbigt när det håller på men skönt sen när de har haft. Finns bra kylspray på apoteket. 

Jag skulle behöva köpa Tretornstövlar till ena sonen på Ellos men får ingen kod till att fungera på dem. Någon som har en passande? 
  • Helle
    Buttelina skrev 2011-04-04 22:02:12 följande:
    haha föda en 5 kilos nätack säger jag med

vet ni könet? milla och melker eller milla och matilda- haha jag vet inte
    Haha, det fick ju jag göra. Inte mycket annat än att gilla läget när man väl är på förlossningen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17