• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

högbergarna skrev 2011-04-13 10:58:49 följande:
    Köpte en Fritiof förra året men den va alldeles för liten! Å den skulle vara i hans storlek.. fanns inget större heller. Konstigt nog?! Lilla Ego? Har hon egen butik? Katvigs blue/aqua hittar jag inte i rätt slk. Han behöver ha typ från 4-5 år. Kommer inte ihåg hur de låg i stl men de han hade sist e för små nu.
    Ah, ok. Båda mina killar som är 5 och 3 år har Frithiof, men det är ju lite olika hur pass man gillar om de sitter tight eller inte (för det gör dem om man jämför med t ex regnbågen från Molo).

Lilla Ego hittar du här
    sarabellabusa.blogg.se/ och på FB (sök på Lilla Ego) 
  • Helle

Goddagens

Veckan närmar sig sitt slut och det ska bli så skönt med lite ledigt.

Helgen bjuder på resa till Göteborg, Baby & Barn-mässan, Hotel, Mamma-shopping etc. Åhh, ska bli så kul. Hoppas bara alla håller sig friska till imorgon kl 7 då jag sticker iväg

Lilla Ego 07 skrev 2011-04-15 13:30:08 följande:

Ni som handlat från affären som börjar på F, ni som haft strul. Har det löst sig för er?

Jag får inget svar och väntar på en gammal order som betalades för en månad sedan men ombestämdes 1 april. Inga varor ännu, det handlar om 500kr iaf. Är hon sjuk eller något eftersom man inte hör något på mejlen?

Jobbigt med strul, hoppas det löser sig.

• Helle
    Busbellan skrev 2011-04-15 13:38:04 följande:
    Åh vad jag är sugen på att åka till Gbg!
    Det ska verkligen bli jättekul. Det är inte så ofta jag kommer iväg på saker och att kika på barnsaker/kläder och sen shoppa till sig själv är inte helt fel. Att dessutom få sova en hel natt i egen säng är också ett plus. 

Men du har väl inte så långt till Gbg? 
  • Helle
    lillronya skrev 2011-04-15 18:55:06 följande:
    Hejsan i tråden!
    Nån här idag?
    Jag är här och hänger lite, men måste iväg och hämta stora sonen på kalas nu och ta ut pengar till morgondagens Baby & Barn. Men kikar in lite senare ikväll igen.
  • Helle

Hej tjejer!

Tillbaka till vardagen efter en superbra helg i Göteborg

OT (eller ja det behöver det ju inte vara ) men vad lägger ni i era barns påskägg förutom godis. Lite småsaker som typ såpbubblor, studsbollar etc. Behöver lite tips  

• Helle
    lillronya skrev 2011-04-18 14:03:32 följande:
    HEEEEEEEJJ!
    Nu har de lagat vår teleledning!
    Fy vad jag har saknat den här tråden!

Vad hittar ni på?
    Så skönt. Tillbaka i verkligheten igen

Det verkar ganska lugnt och tyst här. Jag funderar på påskägg  
  • Helle

God morgon!

Sitter och fnular med ett foto som ska bli en stor canvas. Funderar dock på varifrån jag ska beställa. Har ni bra erfarenheter från någon?

SmillaMilla skrev 2011-04-22 07:01:19 följande:
    God morgon. Fick nog av att vänta på en orderbekräftelse så jag la en ny på pop. Denna gången blev det tre skaloveraller. En rosa 110, en grön 116 och en röd 116. Så nu har vi ett tag framöver. Hoppas inte att de två första också kommer fram. Du har vi fem :)
     Haha, 5 stycken kan ju bli en del. Men då får du väl sälja några  
  • Helle
    lillronya skrev 2011-04-27 13:57:18 följande:
    Hej i tråden!
    Fick fin post från babyshop idag.
    Köpte svarta converse till mej sjölv.
    Tyvärr var de för stora.
    Hoppas man får lov att byta de.
    Nån som vet hur det brukar vara med sånt?

Har varit hos läkaren med M idag eftersom hon IGEN är hemma från skolan oc h mår dåligt.
    Fick konstaterat all sköns allergier och ev astma.
    Prover togs också på sköldkörteln utan att jag nämnt att det redan finns såna problem i familjen.
    Läkaren tyckte vi skulle ta en allvarlig funderare på hundens vara eller inte vara i vårt hem.Gråter

En påse med allergi och atmamedicin med hem och efter att ha proppat ungen full av de så mår hon nu bättre.

Jag blir så trött...
    Hej hej!

Ja, det går säkert bra att byta. Dock får du stå för portot själv. 

Vad tråkigt med M, men skönt att hon mår bättre nu i alla fall. Och jobbigt med hunden. KRAM till dig

För er som gillar Småfolk så såg jag att de nu lagt ut hela kollektionen på sin sida
    www.smafolk.dk/tcms/Gallery.php
  • Helle

Mamma till S: fin kille i hajkläder Men oj vad små de var. Jag tog 122/128 till P som jag hoppas kommer idag (han är 120 cm och ca 22 kg) och tänkte ta 110/116 till lillebror (dock slut på Babyshop) som är ca 103 lång och 18,5 kg. Han kommer väl inte kunna få på sig den storleken kan jag tro. 

Är det växtmån på din son? 

• Helle
    Lilla Ego 07 skrev 2011-04-27 16:10:35 följande:
    Piss då! fick min tröja idag i stl 110/116. Får se om jag får på E den sen då. Iofs så väger han bara 16-17 kilo tror jag men vill ju inte att den sa vara för tajt.
    Kan du inte mäta bredd under armhålor och längd på din så vet jag om G kan ha den. Ps i 122/128 passade perfekt men han är en smalis och G är ju lite biffigare, men inte lika lång och Ps blev väldigt lång på honom. I vattnet växer ju kläderna också så jag vill inte ha för stor. 

Please  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17