• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2011-05-12 21:34:22 följande:
    då är det bara gilla läget de e därför jag har slutat via klädbilder för mina
    Japp, jag har gillat läget

Det tycker jag du också ska
    Det är klart, att visa för så pass många kan bli dyyyyyyyyyyrt. 
  • Helle
    stökmamma skrev 2011-05-12 21:38:55 följande:
    de där va inte snällt ....
    F-låt Skäms

• Helle
    Tjollabolla skrev 2011-05-13 08:04:18 följande:
    Godmorgon!

Näääe fy f*N vad trött jag blir på allt prutande på Facebook! Vad är det med folk? Bodysar i nyskick för 100 kr inkl har jag sett folk försöka pruta till idag, som om 130 inkl. inte var billigt?!
    Där är även en som efterlyst Molo t-shirts 3 ggr nu men tycker alla är för dyra. Varför vill man ha Molo då? Vad tror man?! Blir galen....!
    Morning

Ja fy vad trist sånt är. Gillar man inte priset får man väl bara strunta i att köpa.

Här är jag lite trött då de ringde från sonens dagisläger kl halv ett i natt och jag fick hämta hem honom Tog en och en halv timme totalt ... lär vara lagom seg ikväll 
  • Helle
    Tjollabolla skrev 2011-05-13 08:16:40 följande:
    Åhh lilleman! Var han ledsen?

Ja det är skittrist! Hade även en som inboxade o ville köpa en Molo filt. Jag sa att jag hade en, skulle bara tvätta den först. 200 ville jag ha, men det för mycket. Frågade om hon ville ha en annan filt, men nej, det var en MOLO filt hon skulle ha. Lycka till....
    Ja, han hade tydligen sovit jättedåligt från tio och var lite ledsen. Hade sagt att han hade ont i halsen. Han är lite täppt i näsan men somnade direkt när han kom hem och vi prövar dagis idag.

Dock har han sovit lite dåligt hemma på sistone, vaknat var och varannan timme och det var nog det som hände när han var där. Säkert nån fas ...

Snacka om att jag var långt inne i sömnens värld när telefonen ringde.

Ja, då får man nog ingen vidare fräsch molo-filt i a f .

Jag hoppas du nås av posten idag förresten. Såg du bilden på P? Visst är den fin?  
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2011-05-13 08:16:07 följande:
    Dagisläger!? Åker dom på läger så tidigt eller är jag trög!?
    Vår och höst åker vårt dagis/förskola med avdelningarna (1-3 & 3-5) på läger över natt. Ena veckan en avdelning och nästa vecka den andra. Föräldrarna får hjälpa till att skjutsa (ca en halvtimme från där vi bor) och sedan leker dem, grillar och hittar på annat skoj hela dagen, sover över och så får man hjälpa till att hämta nästa dag före lunch. De har gjort så här väldigt många år och barnen älskar det. Första gången man är med så får föräldrarna hämta på kvällen men sen sover de kvar. Denna gång gick det dock inte så bra då för G, men det var troligen tillfälligt då det inte var problem förra gången. 

Barnen älskar det och pratar supermycket innan och efter om det och fröknarna tycker det är jättebra för gruppen etc. Jag beundrar att de orkar.
    Tjollabolla skrev 2011-05-13 08:21:52 följande:
    Åh nej det har jag inte sett, måste kolla!

Åh stackars Liten. Åker dom på läger med dagis?? Har jag nog aldrig varit med om, varkens på alla ställen jag jobbat eller på Milos förskola... Milo hade aldrig fixat det, han är sån mammagris
     Finns i BT. Svar ovan på lägerfrågan. Mina barn har inget problem att sova borta, förutom nu då då han blev förkyld.
  • Helle
    ängeln83 skrev 2011-05-13 08:34:08 följande:
    Nån som sett Småfolk t-shirten med krabbor i storlek 110/116 nånstans?
    Snart kommer jag att se den igen I nästa vecka.
  • Helle
    ängeln83 skrev 2011-05-13 08:37:28 följande:
    Ah, vart precis på väg att beställa o så vart den slut Men då vet jag
    Japp, jag har fått bekräftat att det kommer in fler. Hojta om den ska läggas undan
  • Helle
    Buttelina skrev 2011-05-13 09:42:02 följande:
    har du fått bekräftelse ang mitt med gick det?
    jag har fått ett svar men måste dubbelkolla vad som fanns och inte (kan inte alla style-nr i huvudet). Återkommer snart
  • Helle

Tjoho!

OT men vet någon något om Geggamojas skor, hur de är i storlek samt om det är bra passform för små barnfötter? 

• Helle
    lillronya skrev 2011-05-13 13:54:01 följande:

E har de och gillar att ha de på sej.

Han dissade molos totalt, så jag antar att det är ett gott betyg.

Står mått på digulos sida på de.

Som du uppfattar som korrekta?
    De är så snygga att jag blev sugen till barnen  
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17