Inlägg från: AochJsMamma |Visa alla inlägg
  • AochJsMamma

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

ängeln83 skrev 2010-05-22 08:41:59 följande:
    Åh, finaste, tyvärr har jag ingen bebis längre Måste få tag i jacka el overall i den fina lila. Ja det har du rätt i, och det behövs ju en del pengar när man ska på salg Här har vi dock haft alldeles för mycket utgifter den senaste tiden, sambon har köpt nytt förtält till husvagnen, jag ägnar mej åt vagnbyten och en massa pengar har gått till trädgårds fix så en salg just nu vore väl sådär Shorts har ju en förmåga att vara ganska stora, Liam har fortfarande ett par i storlek 74 från Lindex som passar , han har 98/104 annars.
    Alex har jackan, den är så fin!

Ang salg så är det lite så jag känne roxå, visst kan jag åka med begränsad budget osv men det känns inte kul! Man vill kunna släppa loss o köpa det man vill utan att behöva räkna om det räcker... men visst vore det kul...speciellt om man hade kunnat stanna över natten o ta IdaT på torsdagen oxå... {#lang_emotions_tongue_out} Lite trött på IdaT iofs, men tänk om det skulle finnas galonbyxor i rött eller lila, tror jag hade svimmat iåsfall..

Vilken vagn har du köpt?
    ★ ★ Stolt mamma till Alexander ★ ★
  • AochJsMamma
    ängeln83 skrev 2010-05-22 08:51:43 följande:
    Ja den är jätte fin, den lila och rouge jackan vill jag ha till Meja, hon hade ju overallen men den är ganska så för liten nu Ja man vill ju gärna ha ett par tusen att bränna utan att behöva ha ångest för att dom egentligen behövdes till nåt annat. Mjo men lite IdaT strumps och regnkläder kan ju alltid slinka ner, om man ändå är där lixom Har beställt en rååååsa Emmaljunga Ozone till Meja, den kommer nästa vecka och jag längtar såååå.
    ååå den är jag oxå sugen på!!! Eller inte nödvändigtvis nu, men om vi får en till liten såsmånigom! Gillar att den är vändbar, har en UJ nu och älskar den men gillar inte att man måste vända framåt när de är så små... denna köpte vi när A var över året, så då är det ok..men den där mellantiden från liggdelen tills dess... hade en EL till A, men den är så tung o klumpig!! Vill sälj aden, men så har vi fått den betald av svärmor o hon blev lite sur när jag nämnde det..så jag vet inte.
  • AochJsMamma
    ängeln83 skrev 2010-05-22 09:01:07 följande:
    Den är verkligen helt underbar, blev kär i den direkt när jag såg den på nätet och när vi provkörde den så blev jag ännu mera kär, sååå smidig , och Meja satt verkligen kanon i den, gillar när det är ergonomisk sits. Vårat krav var en vändbar vagn eftersom Meja bara är 7 mån än så länge, hon har ju åkt i syskonsitsen i P&T:n innan men det är inte populärt längre. Det är verkligen synd att UJ:n inte är vändbar, isf hade jag varit sugen på en sån också. Vi har ju en EL City cross också som vi köpte när Liam föddes, hade tänkt sälja den men den är verkligen välanvänd så jag tror inte vi får så många kronor för den, och den betalade mina föräldrar så det känns lite knasigt att sälja den på nåt vis.
    ja det är lite så jag känner oxå... samtidigt så står den ju bara där, o är som ny, så vi bör ju eg sälja den innan den blir för gammal o man inte får nåt alls... min sambo delar dock inte riktogt samma fascination för vagnar som mig, så vet inte riktigt hur jag ska lägga fram min plan Han suckar HÖGT när jag han går förbi o ser mig kika på vagnar på nätet
  • AochJsMamma
    ängeln83 skrev 2010-05-22 09:08:53 följande:
    Ja det känns ju på nåt vis fel att sälja nåt man fått, men samtidigt är det ju väldigt onödigt att ha kvar den om den aldrig används.Vi behåller nog dock vår om Liam får för sej att åka vagn nångång, och just nu använder vi ju den till Meja i väntan på den nya, Liam åker på ståbrädan och det funkar kanon. Ha ha, ja dessa karlar, min har gett upp nu, han vet att jag byter vad han än säger, så han låter mej sköta det och lägger sej inte i, även om han suckar när jag börjar spana på ny vagn.
    låter som en bra lösning, att han inte lägger sig i
  • AochJsMamma
    Busbellan skrev 2010-05-22 09:29:54 följande:
    Pust, Ella har fått feber i natt, var väl väntat hon har ju varit frisk ilite drygt 2 veckor nu, får väl se hur långvarigt det blir denna gången då
    usch, stackrs liten! låter som hemma hos oss, tänk om de kunde få vara friska lite mer än nån vecka.. hoppas hon kryar på sig snabbt!
    ängeln83 skrev 2010-05-22 09:30:45 följande:
    Idag är Meja OT klädd men sååå fin, Lindex fina prinsesstårte body och cerise 3/4 leggings från HM, fick hem cerise, grön och lila igår, måååste ha flera sånna, helt underbara och billiga.
    låter superfint!
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 00:31:04 följande:
    Hemma från akuten med Lova som troligen får återvända imorgon för dropp och make som under väntetiden där borta gick från dålig till väldigt dålig..
    men FY! Vad har hänt??

Godmorgon i tråden! Kämpar med mitt dåliga samvete om jag ska åka på salg eller ej
  • AochJsMamma

Stackars små sjuklingar! O stora. Avskyr magsjuka...hoppas inte du blir smittad lagom till salgen Smultron!

Ang feber så har A haft feber toppar med över 40 grader två gånger, tycker det är så obehagligt när den inte går ner! Vi fick oxå tipset att varva alvedon o ipren..har de fortfarande så hög feber efter tre dygn så skulle man absolut åka in, tidigare om de är påverkade o inte får i sig vätska o kissar.

• AochJsMamma
    Stormis skrev 2010-05-24 08:11:21 följande:
    Tur att du har mirakelmedicin nu då iaf . Å att du får paus i två dagar . Klart du ska. Resepriset är ju humant om man åker många och salg piggar upp en i flera veckor!
    det är lite så jag tänker, ekonomin gör att jag inte borde åka, men hade ändå tänkt skicka bud, o då kan jag lika gärna åka själv egentligen, måste bara hålla fingrarna i styr! {#lang_emotions_innocent} Blir en tight budget jämfört med förra året.. tur att de inte tar kort, då kan man ju liksom inte sväva ut Ska fundilura lite på morgonen..sen så måste jag skaffa barnvakt oxå isåfall ett par timmar, o det kan bli liiite svårare..
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 08:17:59 följande:
    Nej jag kämpar för att slippa..missbrukar pepparkorn,sover på soffan och överdoserar desinfektionsmedel Stoffe är ju jäkligt dålig men han får ändå sköta Lovas behov(som är väldigt få just nu)och tvätten...Jag har talat om för honom att om jag blir sjuk lagom till salgen så lär jag vara riksförbannad i minst ett halvår Alltså jag tror inte folk förstår hur bra popcorn är vid magsjuka!
    låter som en bra handlingsplan! Ungefär så vi gör härhemma vid magsjuka... samt att vädra, vädra, vädra..
  • AochJsMamma
    Smultronhjärta skrev 2010-05-24 19:07:30 följande:
    Nu är jag lite knäckt..Lova måste in på sjukhus Hon blir bara slöare så vi eller rättare sagt maken måste dit och ta reda på vad som felar och sätta dropp. Han är sjuk också men ändå så pass pigg att han klarar vara med henne jämfört med att ta hand om en väldigt understimulerad Max..
    men fy, stackars Lova... och er.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17