• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

CamillaJ skrev 2010-08-20 21:21:41 följande:
    Ja jag började lite fint såhär haha! Näh Albin vägrar! Eller nja.. det är inte lätt att få på han iaf.. =)
    Ja det va fint alltihop! Jag skulle ha 110 men de va tingade MEN tyckte de va sjukt stora så jag tog hem ett par 104 .. annars ha Isak 110 i "vanliga" jeans. Så men som sagt tycker att det såg jätte stora ut 110. Men ska testa annars fick jag byta ! =)
    Den gröna hooden va så fiiiin!
    Sen klänningen var fin men tyvärr ingen liten ju !
    Jag gillar allt nästan utav det nya NS !!!

Ja rådjuren ha Tuvis, men detta är så fint Pansy !!!
    Men kan inte bestämma mej för vad jag vill ha ....... hmmmmm!!!!
    Ava har rådjursklänningen (kände att jag var tvungen att ha nåt av det fina), sen leggings och knapptunika i Pansy + de randiga leggingsen till. Tog hem en Pansytröja med randiga ärmar och tänkte ha antingen leggingsen till eller ett par randiga babybyxor, men äh, jag ångrade mig. Hon har fått så himla mycket nu från både Molo, Aya Naya och Mini A Ture. Var på Kappahl idag och köpte två par jeans till henne för jag kunde inte välja ett par. Sen har hon fått ett par från Vero Moda, lila från Mini A Ture och ska få ett par Harem... och hon gillar inte ens jeans haha... Men de på Kappahl var superfina! "boyfriend fit"!! Varför döper man en modell till små barn till det?!??!
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-20 21:19:28 följande:
    Den är väl en tjockare variant va?
    August använder bara tunna mössor, blir genomsvett annars
    Jag gillar de tunnare bättre, men ska köpa de tjocka ändå. Fattar inte varför, men gillar den gröna färgen och så har man väl ett sånt där konstigt mössbegär
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-20 21:38:34 följande:
    Ja, Ella fick den tjockare i svart, men hon ska ha den i vinter så då blir det nog bra
    August hade jag tänkt matcha den svarta mössan med den lila lurven och då är det bättre med en tunnare
    han använder visserligen tunnare mössa hela vintern, men då rånis
    Har köpt tre svarta NS-v'ästar till barnen, men vet inte riktigt vad jag ska ha under. Känns som att det blir knöligt med typ deras hood under eftersom den har luva och västen är ju rätt tjock i sig. Lurvarna har jag egentligen inte hittat någon som jag älskar, men den lila är ju iaf finast. Funderar kanske på om man ska hoppa lurv och köpa en vantfleece ist.
  • Jen80
    jompa skrev 2010-08-20 21:42:10 följande:
    Köper du inget MAT till grabbarna? Jag älskar deras kläder och de är helt underbart mjuka och sköna. MAT är en stor favorit.
    Jag har egentligen inte testat deras ytterkläder än utan har haft overallen till Ava liggandes i garderoben i ett år i väntan på att hon ska växa i den . Men deras tröjor har Liam haft och nu köpte jag den grå/svarta randiga med ficka på magen till Ilon och den är sååå fin och mjuk. Han passar verkligen i den stilen även om han själv inte insett det . Han vill klippa av sitt hår och bo i fotbollskläder. Sorligt !
    Kanske bör prova deras ytterkläder till pojkarna, men måste hitta några fina då. Är på jatk efter en sån lite längre jacka till Ava, antingen till hösten eller till vintern. säg till om nån ser en på T eller på rea...
  • Jen80
    jompa skrev 2010-08-20 21:42:10 följande:
    Köper du inget MAT till grabbarna? Jag älskar deras kläder och de är helt underbart mjuka och sköna. MAT är en stor favorit.
    Jag tror det var du som fick mig att köpa första tröjan från MAT för något år sen
  • Jen80
    jompa skrev 2010-08-20 21:53:35 följande:
    Jag har älskat deras anoraker, hade en vintejacka till dottern förra året och har köpt en förra vintern som är tänkt till i år om den passar.
    Den tröjan den randiga har jag oxå fast i en orangeaktig färg, helt undert mjuk och så köpte jag den med lite v-ring och knappar. Det var nog det mjukaste jag någonsin känt på
    Sen tycker jag att de har så söta klänninga och tunikor till tjejer, men lite dyra men nån kanske får flytta hit
    Men ska en flytta i hos dig så är det den gröna klänningen i tunn manchester. Grymt söt på! Ska se om jag kan fota Ava imorgon med den på. Tyckte att den var sådär först, men åh, den är så söt på! Och sen älskar jag ju den där lilla blusen som Ava har på kortet. Men klänningen är nog snppet bättre tror jag .
    Ja, men visst var tröjorna underbart mjuka. Måste se så att Ilon verkligen vill använda sin annars byter jag nog så att Liam får en ist. Men Ilon passade verkligen i den, en han sa att det stacks. Hallå?!? Snacka om att verkligen inte vilja ha ett plagg
  • Jen80
    Jen80 skrev 2010-08-20 21:59:09 följande:
    Men ska en flytta i hos dig så är det den gröna klänningen i tunn manchester. Grymt söt på! Ska se om jag kan fota Ava imorgon med den på. Tyckte att den var sådär först, men åh, den är så söt på! Och sen älskar jag ju den där lilla blusen som Ava har på kortet. Men klänningen är nog snppet bättre tror jag .
    Ja, men visst var tröjorna underbart mjuka. Måste se så att Ilon verkligen vill använda sin annars byter jag nog så att Liam får en ist. Men Ilon passade verkligen i den, en han sa att det stacks. Hallå?!? Snacka om att verkligen inte vilja ha ett plagg
    Oj, vad jag missar bokstäver!!!
  • Jen80
    jompa skrev 2010-08-20 22:04:28 följande:
    Ja det var den jag tänkte på, den gröna klänningen sååå fin.
    Fixar en bild imorgon så du får se den på
  • Jen80

God kväll!
    Händer det nåt skojigt här?
    Usch, jag grämer mig att tiden då man bestämde barnens kläder är förbi . Ska köpa NS Harem till Ava och då ville inte Liam ha dem för han vill inte ha likadana som Ava (Ilon frågar jag inte ens för han vägrar NS byxor). Så jag tänkte att svarta skulle bli fina till Liam, men nä, han vill ha bruna (de jag såklart tyckte minst om)... men äh, de är väl ändå rätt ok. Får prova dem på så får vi se. De är säkert finare på än vad jag tror.
    Funderar lite på om man ska skippa Harem till Ava så kanske Liam vill ha dem. Har ju hittat mängder av jeans till henne så hon är ju inte i behov av det precis .

• Jen80
    lillronya skrev 2010-08-21 22:02:16 följande:
    Hej!

Himla ungar som ska bestämma en massa.:
    Jag tycker du ska skippa harem till Ava om Liam kah tänka sej de då.
    Finns som du säger massor till små tjejer!
    Köpte supertuffa jeansleggings till A igår på kappahl och lindex för nästan inga pengar alls.
    Ja, jag köpte ett par jeans till Ava på Kappahl som jag lämnade tillbaka och kom ist hem med två par andra därifrån. Så ja, de har ju jättemånga fina. Skrev igår att ett par hette "Boyfriends fit" eller nåt sånt. Knäppt namn på en barnbyxa som börjar på stl 86 Obestämd...
    Men ja, ska höra om Liam hellre vill ha dem då. Får ta hem och prova tror jag för att se vem de passar bäst på.
    Nån som vet när HTKAF börjar säljas eller säljs de redan?? Alltså höstkollektionen... den verkar grymt fin!!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17