Inlägg från: Vikkan76 |Visa alla inlägg
  • Vikkan76

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

OsynligtSmåkryp skrev 2010-07-30 12:32:54 följande:
    Massa fint! Blev en regnbågsoverall och en jacka i Bubblegum. Hade ju hoppats att något vinterplagg skulle funka från förra vintern men mina ungar verkar ha långa armar för det är det enda som är för smått på alla plagg. Förvånad
    Jag vill också ha bubbelgum...men sen tvekar jag lite på färg till Elias. Grön eller turkosblå...är frågan.
    Denna:
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=45141
    eller denna:
    http://www.luckylittleme.se/product.asp?product=45152
  • Vikkan76
    MiniM3 skrev 2010-07-30 13:37:16 följande:
    Behöver man täckbyxor när barnet kommer vara 2 år och 5 månader i vinter.. eller använder man bara overall?
    Vi hade både ock, alltså overall och ett tvådelat jacka/termobyxa till våra denna vintern som var och mina fyller 3 i november så då var de alltså runt 2 år. Men det var enbart för att vi fått jacka/termobyxa av farmor och farfar i present. Annars hade vi nog enbart kört på overall. Men skalbyxa är ju helt klart ett bra alternativ och fleecebyxa under.
  • Vikkan76
    RååSa BuBBlan skrev 2010-07-30 15:08:31 följande:
    råd pliiis

har det ju lite stressigt sådär med huseländet o så, känt av rätt rejäla sammandragningar, men nu fick vi takleveransen o allt lastades av mitt i vägen så jag va tvungen att bära lite för tunga saker en stund.

Nu har jag kraftiga sammandragningar som gör ont emellanåt, sticker o trycker "där nere" obehagligt och ont att gå.

Är ju bara i v 17 liksom blir lite orolig.. ska man ringa nån eller?
    Säger som de andra...försök att stressa ner, inta vågrätt läge och vila. Om det fortsätter så ring!!!

Kram
  • Vikkan76
    Busbellan skrev 2010-07-30 15:24:44 följande:
    Råd pleeease!
    Är såå sugen på MAT:s cerisa anorak, såå fin.
    Men just nu har Ella en pop skaljacka som passar (storlek 98).
    Är det helt onödigt då att köpa anoraken i 104, eller ska man ta den i 110 så kan hon ha den sen när pop jackan är urväxt?
    Eller ska man strunta i det helt och hoppas på massa fina färger nästa vår, men då får köpa den till ordinarie pris istället
    Vart har du sett MAT's nya? Vill se den innan jag ger råd!
  • Vikkan76
    Busbellan skrev 2010-07-30 15:37:43 följande:
    har inte sett några nya och tunna vet jag inte om det kommer i höst öht.
    Vårens lär väl dröja lääänge innan man får se

Men vilken storlek hade du tagit om du köpt på rean nu? 104 som antagligen funkar med en gång men är lite stor, eller 110 som antagligen lär passa till våren?
    Jag hade köpt 110:an!
  • Vikkan76
    Smultronhjärta skrev 2010-07-31 21:48:32 följande:
    Glöm inte röstaHjärta
    www.husmanhagbergtavling.se/index.php?page=ga...
    Nu har jag också röstat! Så fin bild!

Idag hämtade jag ut mitt paket från Little sunflowers! Jag behövde inte betala tull och frakten var gratis fast det var ju inte kläderna förståss.

Bild kommer sen i BT.
  • Vikkan76
    h80 skrev 2010-07-31 23:19:05 följande:
    de kom snabbt eller ?
    har fortfarande inte fått iväg min beställning, får ta det imorgon
    Ja, beställningen kom på 3 dagar tror jag det var...! Supersnabbt och rekommenderat.
  • Vikkan76
    movie skrev 2010-08-01 08:48:37 följande:
    Är kläderna dyrare där? Vad köpte du för märken?
    Jag köpte MOLO och ett märke som heter Toby Tiger som var ekologiskt! De är billigare, några 10:or per plagg.
  • Vikkan76
    movie skrev 2010-08-02 09:01:15 följande:
    Klänningarna från Toby Tiger var ju jättefina mycket finare irl. Småfolks tröjan är jag jätte sugen på och på rea så det är bra men då räcker stl 2-3 år då tycker du. Min tjej är 2 år.
    Jag tror absolut att stl 2-3 år räcker gott och väl till en liten tjej på 2 år. Min dotter är ju ca 89-90 cm och är 3 år i nov och småfolk cupcakes kommer vara tokstor till henne nu i höst. Jag som ville att hon skulle ha den nu.

Toby Tiger var en ren chansning, men eftersom Johanna älskar fickor för tillfället så visste jag att de skulle gå hem. De var mycket finare irl än på bilden, jag håller med!
  • Vikkan76
    Kristyr skrev 2010-08-02 19:53:09 följande:
    Helt OT! men ni vet ju allt

Kan man registrera köpt med lindex kort i efterhand? Från butik och online? Blev kanske medlem i butik ifredags om somarvikarien fixade det när jag hade gått och kön minskat. Eller så försvann min lapp/ansökan... Då har jag ju ett köp där sedan har jag och vill så fort som möjligt beställa massor med velourisa online, trista att missa då...
    Godkväll tråden!

Kristyr: Jag tror man kan efterregistrera köp upp till 2 veckor eller 10 dagar efter man gjort ett inköp och man mot förmodan glömt sitt kort.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17