Inlägg från: Vikkan76 |Visa alla inlägg
  • Vikkan76

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag har haft avslut på 63 auktioner på T i dagarna och nu börjar härliga pengar komma in, men de är ju redan slut.

Har ju köpt både en del fina saker av er tjejer på FB och så har jag beställt vinterkläder till båda barnen.

Valde dessa till E i stl 104:
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5742&b=1&page=4&rnum=20
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5646&b=1&page=4&rnum=134
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5640&b=1&page=4&rnum=140

å dessa till J i stl 98:
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5738&b=1&page=4&rnum=23
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5643&b=1&page=4&rnum=137
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=5640&b=1&page=4&rnum=140

Jag hoppas nu att storlekarna inte blir för små. E är ju ca 94 cm nu och J ca 88-89 cm.

Sen var jag ju tvungen att köpa matchande vantar och mössor till också.

• Vikkan76
    lillronya skrev 2010-08-06 20:49:52 följande:
    Å vad fin den blåa jackan var!!
    104 blir säkert jättebra. Mina småttar är ju 95 cm och vi har lurvar och molojacka i 104.
    Lurvar i 98 passar bäst, men ska jag köpa nytt nu så köper jag ju 104. 

Allt var superfint!!
    Ja, jag blev förälskad i den blå direkt.
    Detta blir första vintern med MOLO ytterkläder för oss!
  • Vikkan76
    lillronya skrev 2010-08-06 21:08:42 följande:

JA den var verkligen fin!

Jag har inte titta så noga för vi har redan vad vi ska i den vägen.

Häe hade två barn molo i vintras. I år blir det tre eller ev fyra som har molo.

Fast lurvisar har vi haft sen innan. Kanske 1½ år tror jag. Var ju så glad att jag hittade en exakt likadan med luva som var Elias allra första men nu i större storlek. Det var Butte som sålde den till mig! <3

Man kan nog säga att jag är ordentligt MOLO biten....iaf nu mer än någonsin då barnens stort sett hela garderob är MOLO. Lite Ot finns där med men inte mycket om man jämför.

Aha...2 blir 4. Är det de små som var först med ytterkläderna och så vill de större också ha?
  • Vikkan76
    Busbellan skrev 2010-08-06 21:18:51 följande:
    Usch sitter här och mår lite dåligt och måste få beklaga mig nånstans så det fick bli här
    August är på kortis och har varit där sen i tisdags em, ska vara där till sön em.
    Som längst har han innan varit där 2 dygn, men nu är det alltså 5 dygn.
    Känns som vi överger honom. Just nu känns tillvaron ju ganska lätt så då skulle han kunna vara hemma, men jag vet ju att direkt han är hemma så kräver han uppmärksamhet 100% av tiden, det är bara det att man inte ser det när han väl är borta.
    Visst är det skönt att kunna ligga och mysa i sängen länge på morgonen med de andra barnen, äta en lugn middag och sen bara "va" på kvällen och säkerligen behöver vi det också.

Men jag kan ändå inte låta bli att få dåligt samvete. Tänk om han tycker vi överger honom, ingen har ju förklarat för honom hur länge han ska vara borta och när vi kommer. Självklart har vi inte gjort det eftersom han inte har den förståelsen alls. Han kanske tycker detta är en evighet. Hur vä han än trivs på kortis så vet jag ju att han alltid bli jätteglad när han blir hämtad

Så nu har jag beklagat mig lite!
    Jag förstår om du har dåligt samvete men det tycker jag inte du ska ha. Jag tror inte August uppfattar det som att ni överger honom. Ni behöver ju också ladda batterierna. Glada och pigga föräldrar är ju också glada och pigga barn.
  • Vikkan76

Lite OT men funkar FB för er nu? Jag kommer varken till startsidan eller något annat...*grrr*

• Vikkan76

Här skrivs det mycket på en vecka märker jag....orkar inte läsa ikapp för då får jag väl hålla på resten av kvällen.

Tillbaka från Öland iaf. Så skönt att komma hemfrån en stund men också sååå Härligt att komma hem igen. Vi hade ju precis renoverat badrummet innan vi åkte så det var spännande att se hur det såg ut, för det mindes man knappt.

Vi bodde i Enerum på norra Öland. Nära Böda och Byxelkrok. Jättefint hus hade vi hyrt genom företaget jag jobbar på. Två våningar och fullutrustat. Nästan snudd på strörre än vårt egna hus för 17. Å då är vårt hur 104 kvm.

Vi tog en sväng till Djurparken i Färjestaden, ett besök i Borgholm och Eleraff, Ölands norra udde och Fyren Långe Erik, ett besök på Böda sand....där vi badade eller rättare sagt barnen. Inte jag...badkruka som jag blivit på äldre dar. I ungdomen levde man ju i vattnet. Sen har vi slappat, ätit gott, bla Öländska kroppkakor med lingon och grädde. MUMS!

Lite shopping hann jag ju med också. På Eleraff blev det en del fina grejer. Foto finns på min FB sida. Orkar inte ladda över bilden från mobilen. Men jag har lagt upp andra godsaker i BT som jag fått i veckan och overallerna jag samlat på mig under sommaren. Så nu längtar jag nästan till vintern så barnen kan ha sina fina jackor.

• Vikkan76
    ängeln83 skrev 2010-08-15 19:30:53 följande:
    Hej hopp o välkommen hem
    Låter som ni haft det super härligt.
    Visst var det fint på Böda Sand?!, vi bodde ju på campingen en vecka i somras, stranden var ju heeeeeelt underbar
    Böda sand var ju exklusivt som få! Alltså vilken camping, så STOR! De hade ju in princip allt där. Vi var ju iof bara där för att se sandstranden och så ville barnen leka på lekparken, och hoppa lite på de där hoppkuddarna.

Vi hade lite disigt väder just dagen vi var där men ändå, det var fullt med folk när klockan var 12. Då åkte vi för att äta lunch. Vi ville ha kroppkakor men just den dagen blev det inte det. Det fick bli ostpaj istället. Vi var vid ett ställe som hette Drakens koja. Låg mellan Böda och Mellböda. De hade en piratflagga och ett klätterhus med rutschbana som barnen lekte på. Vi fikade i trädgården och sedan köpte vi varsin balanscykel till barnen i den lilla leksaksbutiken. Likadana naturligtvis för annars hade det blivit bråk.
    Buttelina skrev 2010-08-15 19:30:51 följande:
    sååååååååå fina vinterkläder Hjärta. 3 set var är inte illa
    En overall på dagis, en hemma och tvådelat hemma. Sen har jag köpt en vinterjacka var som de ska ha på till och från dagis också men för en liten billigare peng. Ot naturligtvis.
  • Vikkan76
    ängeln83 skrev 2010-08-15 20:16:12 följande:
    Ja den campingen var verkligen out standing, stooooor och där fanns ju precis allt, till o med klädaffär lixom Vi har redan bokat 1 vecka där tills nästa sommar
    Stranden var verkligen heeeeeelt underbar, lätt den finaste stranden jag varit på.
    Ska bli kul att se dokusåpan om Böda Sand som går i höst, den spelades ju in när vi var där Ganska komiskt när man tog sen en promenad på campingen och höll på att krocka med film teamet
    Men du, vad kostar en vecka där?
  • Vikkan76
    RååSa BuBBlan skrev 2010-08-16 19:50:07 följande:
    Bubblis är iofs inte sådär jätte happening, men just det där tjaaatet tjaaaatet om lekarna som man avlider av klarar jag inte, så man sitter ju där halvhjärtat med nån risig docka o lider

Bara i våras va hon mycket bättre på att leka själv, men nu är det nästan omöjligt Obestämd Iofs är hon ju större och vill ha lite feedback/motstånd i lekarna, å det får man ju mest med kompisar
    Det allra bästa med att få tvillingar är att de hela tiden har en lekkamrat att leka med. Visserligen blir det en del bråk också men sen de kom in i åldern då de faktiskt leker med varandra och inte bara bredvid varandra är helt super. Jag njuter emellanåt då jag hinner göra mer saker än att bara passa dem hela tiden.

Man blir helt varm i hjärtat då man står i köket och lagar mat och så hör man innefrån vardagsrummet....
    -Kaffe?
    -Ja tack!
    -Här får du kaffe!
    -Tack!

...osv....
    <3
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17