Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-11-16 10:25:59 följande:
    Greksmurfen- VIlka superfina fynd du gjort! Fina fina panséerna.
    tack så mycket =)............. ja råkade ju finna en låda med amassa nytt =P..............molomannen sa att egentligen så var dem inte till salu hahahaha men fick köpa dem ändå ;=)
    mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Duntoffla skrev 2010-11-16 19:26:27 följande:
    Vilken tur du hade! Massa fint ju!

Ocikatten- Stort tack för den fina posten och för bonus-mössan!
    =) jo............. hmmm allt e ju i stl 62/68 =P-........ så får se om man hinner anvönda allt =P.........har ju samma stl på det ja köpte på förra salgen till henne hahahaha..........
    hmmmm e på gränsen nu att ja behöver en till gazrderob =P.............

asså din lilla fågelunge ....man smälter när man ser bilder sååå söt e hon :)..........hur stor e hon nu?
  • Greksmurfen
    Duntoffla skrev 2010-11-16 20:27:43 följande:
    Jag har också en del i storlek 68 och har nu rensat bort en del som jag inte kommer använda.

Tack! Hon är 14 veckor gammal och vägde sist 6700 någonting och var 61-62 cm lång. *minns inte riktigt* Hur gammal är din nu?
    Ocikatten skrev 2010-11-16 20:21:05 följande:
    www.hikmet.se
    Så var det det hetter. Skrev lekmet haha...

Såg du mitt inlägg tidigare?
    oj stora donnan ;)....melina är 4mån den 19onde så hon ej u lite älndre;)....... ska på invägning på fre=) var sist 4960gå 58,5cm=) så gissar på 5700g å 61-62 cm nu =)......växer så det knakar;)........... hmm ja vet inte hur man ska göra med alla kläder=P hon har inte hunnit anvönda alla 62or åän juh =P
  • Greksmurfen

hej hopp!
    har varit fullt ös denna veckan ikväl kommer äntligen maken hem...... vara gräsänka ,ha praktik å ha hand om hund max å melina e ingen hit. iaf inte när man e själv..
    vart hittar jag nya molo?!?! har bara sett nga från bor.

• Greksmurfen
    Buttelina skrev 2010-11-26 10:11:39 följande:
    men hur kan du praktisera med melina?

www.houseofkids.dk/pl/B%C3%B8rnet%C3%B8j-molo...
    haha ja du.....mama å syrran ha hjälpt åt att ha henne sen kommer dem till praktiken när hon ska äta =P.... sen har hon fått vra med 2 dagar med ...lite mer stressande å ha med henne men det fick gå, hade ingen passning till henne....
  • Greksmurfen
    Buttelina skrev 2010-11-26 10:26:35 följande:
    jaa detta lär bli dyrt
    Greksmurfen skrev 2010-11-26 10:25:15 följande:
    haha ja du.....mama å syrran ha hjälpt åt att ha henne sen kommer dem till praktiken när hon ska äta =P.... sen har hon fått vra med 2 dagar med ...lite mer stressande å ha med henne men det fick gå, hade ingen passning till henne....
    åh jobbigt vännen
    jo.. men det går.. maken skulle komma hem med en överraskning med...=P som plåster på såren attt han vatt väck andra helveckan denna månaden ...
    var ju inga problem å akutshopa till maxå melina igår heller för hans del.. så=P....
    Kristyr skrev 2010-11-26 10:29:01 följande:
    duktig som orkar plugga (ha praktik) när du har en bebis och en tvååring, hade nog inte orkat med det.. *pust*
    ja det funkar tack vare att maxen e på dagis i stort sätt heltid....man få passa på å studera nu med tanke på att ja slipper ta lån då eftersom ja har föräldrapenningen.

rensade max å melinas garderob igår..uj uj lite kläder som åkte ut.. ska lägga upp lite idag på fb sen blir det å dumpa hemma hos mammsen samtidigt som jag plockar med mej stl 68 hem till melina...  (får ju inte plats å bunkra för mkt hemma här  å mama har ju plats i mitt flickrum hahahahah ) plockade upp alla 68:or i växa lådan med..OJ vad hon har kl'der i den stl.... få hoppas hon inte spurtväxer nu....
    bara suits e det vella närmare 20 =O......just nu å ja tro inte ja vågar räkna plaggen hahaha....e mkt i garderoben nu.. hmm hur ska tvätten kunna få plats P....

frågade maken om vi inte skulle investera i en till barngarderob hahahhaha
    det tyckte han inte.. JAG (observar ordet) fick bara ha en garderob itll ungarnas kl'der =P
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-11-30 16:37:13 följande:
    Ja just nu känner man verkligen att man bosatt sig alldeles för långt ifrån familjen o vännerna...har fortfarande inte lärt känna någon här i byn, o hur lätt är det nu när alla sitter hopkurade inomhus hela vintern Usch jag är så dålig på den sociala biten irl...måste verkligen skärpa mig för Maia har ju inga vänner heller. Men snart så ska hon börja heltid på dagis och jag kanske ska börja plugga, då blir man förhoppningsvis lite mer social o inte en eremit som sitter här med laptopen som bästa vän!!

Hur går det för er där hemma? Fått provsvaren än??
    va ska du plugga ??

lite assistans tjejer =)... vore så sknt å få komma iväg juh ;) e gjord vi maken man fick ju bara göra ett bidrag per facebook å ångrade bilden så fick göra via makens =)... så rösta gärna  =)
    mythos-beach.apollo.se/fFUWI

här har man sagt att man itne ska shoppa mer men ändå så blir det så =P... å nte kunde ja motstå zilstar heler.. blev en overall till melina å en svart lurv med röda kant band meeee löööööööööve hittade en villervalal svart rödrandig matchande till såå fint =)
    sen lite OT igår med .....

hmm hur  det vår sång går i tråden.. shoppohlics e vi allihopa, allihopa allihopa.. ja med åå du meeeeeeeeeeed.. HAHA
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-11-30 16:51:21 följande:
    Greksmurfen - tänkte läsa in några kurser som jag behöver för att senare läsa vidare till sjuksköterska...saknar naturkunskap B och biologi, fysik m.m
    fysik behövs vella inte ?!?! du kan läsa medicinsk grundkurs med det motsvarar dessa kurser =)... vi läste ju inte biologi a å na B utan medcinsk grundkurs =)...säg till om du vill ha assistans=)
  • Greksmurfen
    Zvartaliljan skrev 2010-11-30 17:06:35 följande:
    nä det behövs kanske inte, men ingick i detta basår som jag ska läsa. Så är jag berättigad till allt. Hittar inte medicinsk grundkurs på distans...
    den kursen e en del av till undersköterska men man kan läsa den som fristående med =) komvux typ=)....
    basåret e på iniversitetet va?!? har läst den med...ma c+d, bi, fy å ke A+B =)....
  • Greksmurfen
    Fantastiska Skatt skrev 2010-12-02 13:51:00 följande:
    Låter underligt?
    De finns ej i 74/80 så det är nog ingen felmärkt, felsydd kanske?
    Oliwer på 102 cm kan ha 98/104 och kompisens dotter på ca 95 cm har 92/98 och storasystern på dryga 110 cm har 110/116 så så sett verkar de ju annars stämma rätt bra överrens med längden på barnet Obestämd
    maxen är 88cm å har 92/98å den är 86 axel till fot. å den sitter perfekt på han..jämfört med molos 98 så e molos lite längre i benen men annars e den likvärdiga is tl...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17