Inlägg från: Greksmurfen |Visa alla inlägg
  • Greksmurfen

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hejhej...har lyst med min frånvaro =P...e ju desto mer på fb  hehe =P

liten fråga , katvigs miniapple suits...tro ni maxen som e 89cm kan ha stl 98 i sommar i dem suitsen ?!?

mamma till Maximilian född 081028
  • Greksmurfen
    Buttelina skrev 2011-01-07 16:04:13 följande:
    på tal om fb skulle du ha hummeltröjan

minapple.. de gamla menar du eller vilka?
    de lila å gröna som var nu sist.. ser dem på rea så därför..ska ju upp till sthlm ändå om 1 v =P
    åhh v'nta ska kola stl =P
  • Greksmurfen

hejhej tjejer=)
    lite ot, men är det några som tänke åka upp på baby och barnmässan i gbg i april=P.. ja vet e ute i goooooood tid ...
    men det måste man ju vara....=)
    kanske kunde köra ngn träff lr så=)
    kanske ngn köp/sälj träff när detta evangemang ändå är?? gbg är vella rätt så centralt i landet om man skulle marknadsföra det i fb gruppen?!?

• Greksmurfen
    Busbellan skrev 2011-01-09 14:21:08 följande:
    Låter som en bra idé
    Vet du exakt när det är? Jag orkar inte googla
    15-17 april är det i gbg å ja tänker ju att mga av oss i tråden och på fb gruppen kommer säkert åka dit å shoppa ns bladnannat =P
    så då kanske det skulle passat med att ha en köp/sälj träff samtidigt, allt beror ju lite på hur mga som har möjlighet att närvara. och om det finns ngn stans att vara. i vxö kan jag ju ordna lätt =P, men är det i gbg så kan det bli krångligare =P
  • Greksmurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-09 15:45:54 följande:
    Blööööööööö!!! BF+1  jag avskyr övertid!!

Och inatt rasade uterummet ihop kl 02 av alla underbara snömassor så dagens aktiviteter va ju avklarade, skottat snö som en galning och lagat tak, va ju fint väder som tur va
    uhhhhhhhhhhhhhh.....=/ lät mindre roligt......få hoppas att dagens negetiva aktivtet sätter fart på bebben då =)
    Tjollabolla skrev 2011-01-09 16:00:29 följande:
    Hmm man kanske skulle ha en sån till Lia i vår? Undrar vilken storlek? Hur är dom i storlek? Hon blir ju 1 om en månad...
    vi har ju abeccos fodrade fleeceoverall till maxen, varit super, finns  i massa stl. bra pris på kosta outlet med =P....
  • Greksmurfen
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-09 16:10:04 följande:
    ja kommer h*n inte av all snö jag skottat idag då kan INGET få ut den här 
    hahahaha.........

hmmm min lilla melina är ju inte liten längre....kravlar iväg så fort man lägger ner henne på golvet....kan inte minnas att maxen gjorde det när han var 5,5ån  =/.......iof satt maxen vid 5mån det ör ju inte melina... så dem e ju olika :).....

satt å kollade på bildeer på flre barn som har samma medfödda ögon som maxen.... han e ju söt å fin som han är men ändå så tänker man juh som mamma...=/...hur han kommer se ut när de korrigerat det vid 3 års ålder.

hittade bl a denna när ja googlade
    www.nature.com/eye/journal/v21/n2/fig_tab/6702583f3.html verkligen stor skillnad, ser verkligen ut som en annan unge....
  • Greksmurfen
    Buttelina skrev 2011-01-09 16:42:42 följande:
    verkligen stor skillnad. ska han opereras när han är tre?
    jo som det verkar nu iaf, senaaast görs den operationen när dem är 5 år.  men eftersom ja ser att han ramlar lättare å sen är han ju pojk med som vill klättra på allt =/ vilket gör att han behöver ha sin fullgoda syn som han inte har just nu. hans syn uppåt finns ju inte just nu. sen märker ja ju att kollar han åt sidan så täcks ögats synfält med.
  • Greksmurfen
    Buttelina skrev 2011-01-09 17:59:27 följande:
    ahh men vad bra att dom kan göra så att godingen får det bättre hur är det med syrran? är hon sprickfärdig
    maugu skrev 2011-01-09 17:26:07 följande:
    Hej!
    Nu har jag härmat Butte med grön kikikid klänning och leopardleggings..så fint!! Hittade på LLM.
    Blir många paket när jag kommer hem nästa vecka Som julafton..
    kul att kunna insprirera Hjärta häääärligt med mång paket. själv längtar jag till ajabaja får in molo. vill klämma och kolla på safari irl
    haha sprickfärdig e ju abra förnamnet...=P
    MEN vet du vad hennes "kära" sambo gjorde =O..... hade aniss gjort det så hade han haft ett blått öga hahahahaahaha

dem var hos bm på fredagen å hennes sf mått ahde ökat 3cm på 1,5v =/... å eftersom hon haft det jobbigt så undrade bm om hon fick göra en hinnsvepning.. å det ville ju syrran verkligen. MEN då uttrycker hennes sambo att  NÄ här ska det inte sättas igång med hjälp, det här ska vi fixa tillsammans. ehh vem e det som bär på barnet =O. så sambon lever just nu på nordpolen pga av det.....
    syrran hade ju velat at bebben skulle komma snart med tanke på att årsdagen för lillebror närmar sig med =( å hon vill inte  att bebben ska koma allt för nära den dagen heller.

men som sagt eftersom hennes sambo inte ville hinnsvepningen dvs dem inte var överrens så ville inte bm göra det......
    så nu gör hon allt annat som sägs kunna sätta igång att =P
  • Greksmurfen
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-01-09 18:46:55 följande:
    Ohh, vad min sambo hade fått höra om han hade nekat hinnsvepning så där!
    *morr*
    Här görs inte ens hinnsvepning så nu kan vi inte ha delade meningar om det, men ändå...
    jo han har fått höra både det ena å det andra =P......sen vägde ju han mkt med när han föddes så det blev kejsarsnitt. han vägde närmare 5kg å syrran vägde mest av oss syskon =P på 3700g nästan. så bebisne behöver nog inte frossa mer näring =P heller.
    så hon blir ju mer nervös med nu eftersom hon e rädd att den ska växa på sig =/...

jasså varför gör dem inte det ?!?
    Buttelina skrev 2011-01-09 18:55:12 följande:
    oiii shit vad irriterad jag blivit. dumt av bm med. är väl inte gubben som bestämmer, hennes kropp ju Obestämd
    jo tycker med att vill mamman det så ska hon få det liksom.. det e ju hennes kropp inte hans =/... när hon valde å inte göra det så vann ju liksom hans vilja juh =/......
  • Greksmurfen
    ChokladMoshin skrev 2011-01-10 08:54:51 följande:

Gomorron på er!
    Fy vad jobbigt det var att gå upp efter klockan idag.
    Den stod på 06.45 men vi gick upp först 07.30. Tur pappa lämnar sonen i skolan så man slipper gå upp så hiskeligt tidigt.
    Shoppas ngt idag? Jag ska nog lugna mig lite och se vad jag får hem först

hihi det låter som en smart ide......skönt å få ligga å dra sig...lite iaf

det fick vi med göra, men lilla melina ha fått sin första omgång med falsk krupp....Rynkar på näsan.....tyckte det räckte med att sonen har det...
    så väntar på vc ska ringa upp så vi få ngt å ha hemma till henne.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17