Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

lillronya skrev 2010-08-03 21:36:53 följande:
    98 hade vi förra vintern och då var A ca 90 cm så det blir nog lite stort.
    Jag gissar på 92, men det är så svårt!
    lillronya skrev 2010-08-03 21:37:57 följande:
    Men kan du inte köpa en 92a nu och sen sälja den och köpa mer lagom skalkläder till våren. Det är ju inte lätt att få kläderna att passa en sån lång tid.
    Men A var 90 förra vintern och då satt 98 bra, men det var molo?

Sonen var ju 87 lång i juni.. så då borde han ju var närmare 90 frammåt hösten...

Molo overall om jag skulle köpt det, vilket jag inte gör nu, när det kom så bra overall från pop skulle jag tagit i 98 utan att blundat.
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-08-03 21:42:20 följande:
    OT, men har du koll på hur länge man ska använda "nyfödhets-grejen" (vet inte vad den kallas)
     det stod i bruksanvisningen...  kommer inte ihåg nu. Kan kika i den i morgon om du vill? Påminn mig om jag glömmer.
  • Kristyr
    lillronya skrev 2010-08-03 21:47:04 följande:
    98 var i molo.
    Ja han verkar vara lika stor som mina småttar var för ett år sen ungefär.
    ja han är ett år efter dem ungefär.. E är typ ett år äldre än honom...

Var molo 98 och pop skalis 92 typ lika stora?
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-08-03 21:47:47 följande:
    har kastat min bruksanvisning..........ska leta på nätet, hittar jag inte så frågar jag igen
    har min ligger på en hylla i sovrummer så inte så svårt att kolla.. men det finns bruksanvisning på nätet.. har sett den.
  • Kristyr
    lillronya skrev 2010-08-03 21:51:57 följande:
    Och i och med detta inser jag att våra popoveraller kommer att bli tokstora...
    Jaja vi får väl prova.
  • Kristyr
    lillronya skrev 2010-08-03 21:55:31 följande:
    JA kom igen nu! Du behöver en skaloverall i 92 och det ligger en himla fin på fb. Slå till!
    jag behöver en SVART med avtagbart fleecefoder!
    Tänk vad snyggt med alla snygga mössor i alla färger som finns här hemma..

Är även de rååsa och svarta skaljackorna med tillfälliga eller kommer de komma ut i butik? Funderar om man måste köpa en svart skalis på webben med eller om de kommer i butik och man kan leta reda på en sådan på rean i jan??
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17