Inlägg från: 1 och 1 är 3 |Visa alla inlägg
  • 1 och 1 är 3

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

OT men er kan man ju fråga om allt

BILSTOLAR pratar vi nu.

T har en Graco, Cosmic tror jag den heter... Hon sitter bakåtvänt i baksätet.

MEN, bältet räcker snart inte till längre, Har hon overall på sej får jag verkligen ta i för att kunna knäppa. Ungen sitter på plats iaf

Vad har ni för stolar till era ungar? T är ju inte JÄTTE stor... knubbig men liksom inte stor, dessutom är hon ju bara 2,5... lång tid kvar innan dags att vända ju. Hur gör jag?

080826 - Puma Teolin < truckerfrun.blogspot.com >
  • 1 och 1 är 3
    Lilla Ego 07 skrev 2011-02-20 10:52:56 följande:
    Vi har en maxi cosi moby. Kanonbra pga att du kan luta sätet om barnet somnar. Sen har vi en britax twoway (tror den heter så) den är lite större och helt ok.
    Långa bälten??
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2011-02-20 11:35:48 följande:
    Vad jag har förstått så ska man väl egentligen inte knäppa bältet utanför overallen utan antingen ska det vara tunnare kläder på i bilen eller får man knäppa upp så man får på bältet innanför overallen, borde göra att det blir lite mer plats i alla fall
    Hon har sällan overall i bilen men även med vinterjackan är det tight... Och ungen kan ju inte gå ut utan jacka när det är minusgrader.....
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2011-02-20 11:45:51 följande:
    Nej klart hon inte kan vara utan jacka
    Men bältet i bilstolen ska sättas innanför jackan mot axlarna, inte för att vi alltid gör det, men det kanske hjälper lite  tills ni köpt en ny stol
    BHar jag itne tänkt på, TACK!

Frågan är väll vilken stol vi ska köpa....
  • 1 och 1 är 3
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-20 12:00:48 följande:
    BHar jag itne tänkt på, TACK!

Frågan är väll vilken stol vi ska köpa....
    Men hoppsan då.. som jag stavar...

DET HAR jag inte tänkt på.... ska de givetvis stå

Sjuk lite loppa här så de blir nog ingen utflykt norrut för oss idag...
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2011-02-20 12:19:56 följande:
    Jag har hört att den absolut största stolen som finns är twoway, borde vara långa bälten också eftersom barnet kan sitta i den tills det är ca 125 cm lång tror jag
    Säljs de bilstolar i Ljungby? Tänkte om vi kommer iväg i morgon kunde jag ju tagit en sväng om
  • 1 och 1 är 3
    Busbellan skrev 2011-02-20 12:54:53 följande:
    Ja, precis, den som ligger ner i källaren
    Får se hur vi gör, ungen gick och la sej självmant... jag smög in efter 10 min, tog temp, 39,1, gav henne en supp och 20 minuter senare kommer hon upp å vill ha macka, nu sitter hon och tittar på film och äter...

Frågade om hon ville åka till mormor och hon svarar: Ja, mamma, vovve... pappa nej... Ute, acka... (jag, mamma och vovven, pappa får inte följa med, ute måste man ha jacka.... ) Och så knatade hon ut i hallen... Så de verkar inte vara något större fel på henne, men man vet ju aldrig vad de kan bli av de...
  • 1 och 1 är 3
    Ocikatten skrev 2011-02-20 13:43:07 följande:
    Vi har stora barn, köpte Gracos Cosmic Comfort till båda, big mistake! Har nu bytt ut den ena till Britax Two-way, superbra stol. Dock går det inte att sova i den. 
    Henric är ju 98 cm och väger 16 kg nu men han får plats i Gracon fortfarande, står nog ut till sommaren så får vi se då.
    T är ju bara 90 lång, men nästan 16 kg tung.. så magen tar emot

Men stor nackdel att inte kunna sova i stolen ju... du menar att lutningen är för dålig?
  • 1 och 1 är 3
    Smultronhjärta skrev 2011-02-20 19:48:05 följande:
    God kväll!

Två dagars loppis på rad var kul men rätt intensivt-roligast var dock idag när jag stod mitt ute på vischan. Fick väldigt många frågor om 1. Varför jag hade så "dyra" kläder. 2. Varför jag hade så många nya med lapp kläder .3 Fick extremt många kommentarer om att mina kläder såg så gott som nya ut! Trust me...med tanke på hur mina "konkurrenters" kläder såg ut så var mina väldigt fina
    Hittade en jämlike på stället-så hon och jag bytte kläder med varandra
    Loppis e kul! Fick du sålt något då? Vi har ju loppis här i byn men att ta med märkeskläder dit och framförallt nya med lapp är nog ingen större idé.....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17