Inlägg från: Mamma till Simon |Visa alla inlägg
  • Mamma till Simon

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Mamma till Simon skrev 2011-03-08 09:05:04 följande:
    vad är det för erbjudande?
    hittade
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-03-08 16:55:03 följande:
    vilken ska man välja?
    Tycker båda är jättefina, den blå är vä mer vanlig men jättefin, den gröna är en underbar färg tycker jag. Dock kanske inte så smutstålig och jag undrar om det är riktigT Augusts färg

Denna (fast från en annan shop)
    www.funkylittlemonkey.dk/images/Hummel-Soft-S...

eller denna
    www.modelmini.se/shop/5650/art50/h0988/344098...
    åh den gröna var ju underbar, men som du säger den kommer ju inte vara fin länge.
    Ska den lekas ute i hade jag tagit den blå.
  • Mamma till Simon
    Busbellan skrev 2011-03-08 17:50:07 följande:
    Blev en grön nu, trots dyr frakt, den är ju finare
    det gjorde du rätt i, den var myyycket finare
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-03-09 20:02:59 följande:
    Godkväll flickor.

Lugn som vanligt här?
    Fick hem fina colibri t-shirten och leggingsen idag, tror nog vi kommer ha det mesta i detta underbara print

Här har två stycken dassiga barn nattats, Meja med feber och hosta och Liam med hosta och allmänt hängig, pjuh...vågar jag hoppas på nån sömn inatt?
    javisst är colibvri såå fint

Här är det också sjukstuga, Molly har haft feber sedan i morse suttit i mitt knä hela dagen även när hon sovit, vaknade direkt jag la ner henne i sängen annars, så här har det inte blivit mycket gjort idag.
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-03-09 20:12:49 följande:
    Måste vara finaste printet på länge

Fy då, verkar som om typ alla är sjuka just nu Trist när dom blir så dåliga. Meja har varit ganska ok under dagen, men det blir alltid värre under kvällen/natten, tror jag sov typ 1 timma inatt.
    Ja mycket sjukdomar son härjar verkar det som.

Vi var på svenska downföreningens babyläger i helgen och det verkar som om en stor del av de som var med har magsjuka men det slapp min familj iaf.

Håller tummarna för att du får sova inatt då!
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-03-09 21:11:54 följande:
    Men vad pysslar alla med?
    Bara jag som sitter här och tråkar? Tycker överlag det är väldigt lugnt på nätet just nu.
    jag fick för mej att starta upp en blogg så det har jag pysslat med en stund, sitter och väntar på att big brother ska börja
  • Mamma till Simon
    ängeln83 skrev 2011-03-10 08:36:33 följande:
    Godmorgon
    Här har natten varit helt ok, Meja har vaknat och skrikit några gånger men somnat om snabbt igen, undrar om det inte är tänder som spökar, får nog ta mej en kik i hennes mun.
    Liam kom in och la sej hos mej inatt men efter stund vaknade jag och då var han borta, o vad gjorde han då?, stod i badrummet och borstade tänderna, knas unge
    hahaha han är väl för söt

Här går ju Ludvig upp jättetidigt och sätter sig framför tv.n och eftersom han inte kan klockan så brukar jag få fråga vad det var för program när han satte på och kan du på ett ungefär lista ut hur länge han varit uppe

Här har natten också varit helt ok, Molly hade bara 37,6 imorse så jag hoppas att det inte blir nått mer av det.
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-03-10 09:42:57 följande:
    God morgon! Herregud, folk skulle väl DÖ om de såg Noel leggings OCH Hello Kitty OCH hårspännen OCH nagellack. Ve och fasa! Han kommer med all säkerhet att bli homosexuell när han blir stor. Och det vore ju värre än döden

Nu till ngt annat, hur är POP´s skaloveraller? Bra? Dåliga? Är det ngn vits att köpa det till en spädis? 
    Hur gammal är hon nu?

Molly hade en förra våren och hon satt ju mest i vagn, men jag tycker de är bra iaf.
  • Mamma till Simon
    Duntoffla skrev 2011-03-10 09:49:14 följande:
    Hon är 7 månader så det är ju vagn som gäller och sen sitta lite på marken och så. Men inget direkt slitage.

Hon har en Nanook fleeceoverall och jag trodde hon kunde ha sin POP Windstopper som hängt orörd i garderoben. Igår tog jag fram den och den är för liten. Så nu är frågan, ska jag satsa på en jacka bara eftersom hon mest sitter i vagnen eller ska jag satsa på en overall eller båda?  

Måste även fråga dig var du köpt Popcorn med grå kantband som finns i BT? 
    Hm, ska hon vara ute och sitta på marken när det regnar hade jag tagit både overall och jacka.
    Annars räcker det väl med jacka, du kan ju alltid komplitera med ett par skalbyxor annars om du ser senare att du behöver det

Tröjan är köpt av spillevinken
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17