Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Jag har fyndat mammajeans på tradera..*tipsar* men vill hitta en snygg jeanskjol jag kan ha. Älskar min nuvarande Espirit-kjol men kan ju inte ha den sen. Ngn som sett ngn snygg? Älskar att gå i svarta leggins med jeanskjol till.  

·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    Emynem skrev 2010-04-19 09:26:51 följande:
    Hur hittar man privata gyn?
    jag googlade bara och hittade ett som ligger ca.6mil hemifrån. Är helt klart värt resan.  
    Vart bor du?
  • ÄlskarMina
    Emynem skrev 2010-04-19 09:41:31 följande:
    Jag bor i Borlänge, Dalarna. Ska google lite då och se vad jag finner. Vilken vecka är du i?
    Jag är v.7+0 idag..
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-19 21:27:55 följande:
    E orolig!!! Idag vid middagen började jag få magknipa och stickningar i underlivet det var verkligen obehagliga hade så ont. Så jag kom till sambon in till vardagsrummet efter jag sov ca 1 timme och nu mår jag bättre. Men jag tror det är missfall på gång igen!!! Blöder absolut inte men jag hade samma smärta då jag fick ett missfall
    Nä men då! *stanna kvar därinne lillplutten*
    Emelle skrev 2010-04-19 20:03:29 följande:
    Fler som nästan avlider när de nyser/hostar/reser sig snabbt?? AJAJ AAAJ i magen!!
    Ja, jag med! Känns rejält ont när jag iaf nyser och hostar. Aj!

Idag har jag varit på VUL! =KUL!
    {#lang_emotions_heart}:t slog så fint på pyret så och blev tillbakaflyttad en dag bara, men som han sa så är det svårt att mäta exakt på så små pyren! Så idag är jag enligt honom 6+6 och mig själv 7+0. Nytt VUL om 4veckor hos en annan läkare i annat syfte. Då ska sambon med också! *längtar!
  • ÄlskarMina

Igår kväll började ett illamående smyga sig på...suck! Nu på morgonen-likadant. Men har tvingat i mig 2grova mackor med skinka och tomat på. Det var gott. 

Usch..jag som trodde jag skulle slippa grav.illamåendet. Har gått så bra hittills! v.7+2 idag. 
    Vägde mig idag igen..samma vikt änsålänge. Skönt om det kan hålla sig så ett tag framöver! Har ni andra märkt ngt på vikten än? Tycker jag ätit mer än vanligt och det är extra gott med läskiga saker som smarriga frukter. 
  • ÄlskarMina
    AnnaCL skrev 2010-04-22 20:34:26 följande:
    Vad tror ni och har på känn, vad har ni där inne, är det en pojke eller flicka? Har ni något ni hellre önskar om ni verkligen känner efter?
    Jag tror ingenting änsålänge..men hoppas lite på en pojke denna gång då jag redan har en tjej. Men såklart det skulle vara mysigt med en liten tjej till..är ju en flickmamma och har varit det i 6år snart så visst skulle det bli en "omställning" med en pojke. 
    Sambon vill ha ett barn som han säger-spelar ingen roll alltså för han. Blir hans första så för han är detta extra spännande.
    Shit alltså vad illamåendet har tagit fart! {#lang_emotions_throwup} Usch!!! Började för några kvällar sen och har smygit sig på. Igår kväll trodde jag att jag skulle spy i soffan men det gick över. Nu imorse har jag gått och klökts när jag fixat frukost. Sen till råga på allt nyste Nova och det kom massa (ja ni vet)..bläää! Fick bara ge henne pappret och gå därifrån..
  • ÄlskarMina

Vad äta när man mår illa?? Är hungrig men har bara ätit ett päron till lunch som var otroligt gott och läskande. Men kan inte komma på vad man är sugen på? Tycker allt man kommer på låter äckligt och man mår illa bara av att tänka på vissa saker..

Tips på god mat som passar en illamående gravid?
  • ÄlskarMina

Alltså detta är ju sjukt äckligt! Detta är nog första dagen det varit så här hemskt med illamåendet. Sitter just nu med allt "upp i halsen" så att säga..fy! 

När jag var gravid med Nova var jag inte alls illamående så detta är ngt nytt. 
    Tänker inte ställa mig och laga ngn mat ikväll iaf. Det får sambon göra!  
    Undrar om kanske en sallad skulle gå ned? med grov fralla till. Låter gott iaf i mina öron just nu. 
  • ÄlskarMina

Så! nu har jag varit och handlat en ost-och skinksallad som går ner relativt bra! Har ordnat fiskpinnar och mos till pluttan..men urk för att steka!

Ska nog hålla mig till kalla saker när jag mår illa. 
    Emelle skrev 2010-04-23 14:24:25 följande:
    Alla symptom är som bortblåsta idag. Inte ens brösten känns. Fyyy vad nervös jag blir. Varför kan inte jag få må illa?? Ingen molvärk ingenting. Fick ju (och det är standard på mig vid graviditet) finnar eftr vi plussat. Nästan inga kvar nu... Och dom brukar vara kvar till 3.e månaden ungefär. Åååå va jobbigt!
    Var glad att du inte mår illa! Det är ingen höjdare du vet.  
    Tycker också att vissa dagar känns det inte som om man är gravid. Det är säkert som det ska!
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-04-23 18:12:40 följande:
    Jag verkar ha tur som inte lider av illamående i någon större utsträckning (än *peppar peppar*). Mitt första "riktiga" illamående var i morse. Kom jätteplötsligt när jag stod och sminkade mig och jag var tvungen att sätta mig på badkarskanten för jag trodde jag skulle spy. Men fick sitta där en stund och andas bort det värsta. Sen mådde jag bara lite illa i några timmar efter. Just nu är det den jäkla tröttheten som är sjukt störande. I natt fick jag i alla fall sova och det var ju skönt, men idag är jag ÄNNU mer trött. Mina armar känns förlamade nästan.  Hoppas alla får en trevlig fredagskväll, jag och mannen ska äta räkor ikväll! GOTT!
    Okej..kul med fredagsmys! Själv får jag kväljningar av att tänka på dina räkor..haha! Så det kan va! Själv blir det nog lite fralla med skinka på till kvällsmat..de andra två får äta pizza. hihi..
    Hoppas det blir bättre dagar för alla oss som mår illa! {#lang_emotions_sunny}
Svar på tråden December Bebis 2010 :)