December Bebis 2010 :)
Härligt dag det ser ut att bli-och jag som är ledig också!
Funderar på att göra stan och hitta ngt till kompisen som fick barn i förrgår kväll-en liten Elvira.
Härligt dag det ser ut att bli-och jag som är ledig också!
Funderar på att göra stan och hitta ngt till kompisen som fick barn i förrgår kväll-en liten Elvira.
Usch idag blev jag inte glad!
Imorgon var det ju dags för NUPP-test, men min BM ringde upp mig och sa att det stället jag skulle till hade haft sönder sin UL-apparat. Och jag som är i v.14 börjar ju få panik ang. NUPP då man bara gör det till v.13+6 (alltså sön för min del). Så jag blev såå ledsen och besviken!! Hon sa att hon skulle kolla runt lite i andra kommuner i landstinget om de hade tider och sen skulle hon ringa upp.
Tjoho!! 
Är såå glad idag! Igår var jag och sambon på UL och gjorde en tidig datering.
Pyret i magen mådde såå bra så och gjorde volter för oss,sparkade med sina små fötter och hickade! Man såg så tydligt att det var en liten människa nu med hjärnhalvor, magsäck, de små armarna och benen. Åhh!
Har ett fastställt BF nu till den 7/12 så blev alltså framflyttad 2dgr, men det gör ju inget! Nästa UL blir den 15juli då det är dags för organscreeningen. Då är jag i v.20+ och därför passade det bra att göra dateringen nu då det annars hade diffat för mkt så sent i grav. som BM sa.
Efteråt gick vi och köpte ett litet bebisset med body+byxa+tossor och gick in på babyaffären och kollade in alla bebissaker som vagn och sånt.
Spana kan man ju alltid göra..
Igår kväll var jag på avskedsfest för en som går i pension på jobbet och jag passade då på att säga till vår föreståndare att jag var gravid så han skulle veta om det. Idag satt vi på jobbet och pratade och han gratulerade ännu en gång och började sen prata om min framtid. Är bara vikarie där och har varit läänge. Men nu sa han att han gärna skulle ge mig en fast tjänst inom detta halvår fram tills jag går på mammaledighet så jag har ngt fast att komma tillbaka till! Wow alltså! Har aldrig hört ngn som blir lovad en fast tjänst när hon precis berättat att hon är gravid!
Så det har varit 2 MKT bra dagar det här!
Hoppas ni andra njuter av solen och har det gott!! KRAMkalas
Malaki: huu vilken dag du hade igår! Kram till dig och hoppas de kollar ev.myom i framtiden ordentligt-verkar läskigt!
Majorima: Grattis får man väl säga då!
Nu tror jag förövrigt att min värsta trötthet har försvunnit. Har en liten dipp kring.20 på kvällen men kommer jag bara förbi den så klarar jag mig tills också sambon somnar. Skönt att känna sig som "normal" när det gäller det igen. Magen har också börjat ta form på nederdelen. Syns så tydligt när man ligger ner och man känner livmodern en cm nedanför naveln och där nedanför är det hårt! Som en liiten kula.
Snart är jag ÄNTLIGEN i v.15. Har varit den längsta veckan nånsin! (blev ju bakflyttad i tors. så har "fått göra om" 2dgr) Men skönt att veta att jag kommer stanna på den här räkningen grav. ut. Inget som ändras på RUL.
(idag: v.13+6)