Inlägg från: ÄlskarMina |Visa alla inlägg
  • ÄlskarMina

December Bebis 2010 :)

Härligt dag det ser ut att bli-och jag som är ledig också! {#lang_emotions_sunny} Funderar på att göra stan och hitta ngt till kompisen som fick barn i förrgår kväll-en liten Elvira.  

Passar då på att kika för egen del då med..hihi!

Vi har namn på lut..men inget är spikat alls. Jag kan tänka mig en hel drös medan sambon har kört in sig på några få. Han drömde förresten häromnatten att vi satt och berättade för Nova och hennes lillasyster (!) att de skulle få ett syskon. Så vi tolkar drömmen som att han gissar på en flicka till och att vi sen skaffar ett barn till. Inte mig emot! Vill gärna ha 3barn och han har innan sagt att det räcker med två. Men han har börjat ändra sig..sa häromdagen att han gärna vill ha två egna. hihi! Vi måste bara bygga ut isf..men det är på gång. (Har en som gör ritningar nu) 
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    Jessika82 skrev 2010-05-29 19:59:20 följande:
    v14+5
    oj..lyxigt! Men då är det ingen decemberbebis då ju?

MalakiW: En extra kram till dig!
  • ÄlskarMina
    Stoce skrev 2010-05-31 06:15:37 följande:
    Tack alla som skrivit till mig. Idag är det bara lite lite brunt kvar, antagligen det som ligger kvar sedan igår. Har inte haft ont, och känner mig relativt lugn. Ska ändå ringa till min gyn som gjort de tidigare VUL:en, för att få komma och kika. Tänker på dig Malaki som fick gå så länge, för att sedan få veta... Antar att man kanske nu får göra vanligt UL?
    japp, jag gjorde vanligt ul i v.9+0 så det ska absolut gå. 
    åhh..nu längtar jag som en tok! på onsdag kl.10 är det NUPP-dags..
    Idag 13+0.
  • ÄlskarMina
    alberta77 skrev 2010-05-31 10:36:12 följande:
    Iiiiih! Har hört bebisens lilla hjärta idag. Så underbart att höra det ticka på där inne. Är bara i vecka 9+5 idag så jag trodde det var för tidigt men det hördes hur lätt som helst. Får se om jag vågar mig på att lyssna igen om en vecka. Vill inte störa den lill* i onödan men det är så skönt att veta att bebis lever! 
    åh-du har ett angelsound då? *mysigt!
  • ÄlskarMina

Usch idag blev jag inte glad! Imorgon var det ju dags för NUPP-test, men min BM ringde upp mig och sa att det stället jag skulle till hade haft sönder sin UL-apparat. Och jag som är i v.14 börjar ju få panik ang. NUPP då man bara gör det till v.13+6 (alltså sön för min del). Så jag blev såå ledsen och besviken!! Hon sa att hon skulle kolla runt lite i andra kommuner i landstinget om de hade tider och sen skulle hon ringa upp. 

En halvtimme senare ringde hon och sa att grannkommunen hade tider på tors. men då bara ett UL för att fastställa graviditetslängden. Alltså inget NUPP-test. Så jag tog det iaf.  
    Ville ju egentligen bara se på bäsen och att sambon skulle få kunna va me denna gång. 
    Så slutet gott allting gott-UL en dag senare men ingen riskbedömning.  
    Vi som hade tagit ledigt imorgon för detta! Nu får jag jag ta ledigt ytterligare en dag då det redan satts in en vikarie. Sambon kan däremot hoppa in och jobba imorgon som vanligt. 
  • ÄlskarMina
    Minifer skrev:
    men vad surt! Hade du lämnat blod eller skulle ni bara gjort själva ULet? Finns det bara en ynka UL-apparat i hela kommunen??? Låter ju jättelite?
    skulle bara göra NUPP:et, inget blod alltså.
    Nä, men det är så att i den kommunen har de s.k. "tränings-UL" där BM utbildar sig till att göra NUPP-test och den UL-apparaten som de BM använder till just det hade gått sönder. Det finns alltså fler men inga fler tider den dagen då det bara var 1dags varsel. och den tiden som jag fick på tors är hos en BM som inte utbildar sig till detta och därför blir det inget NUPP utan bara en vanlig koll och uträkning. Är ju som sagt kort om tid att göra NUPP då slutet av denna vecka är sista chansen för det. Surt men sant..

Aja, bara jag få se en liten sprattelbäse så är jag nöjd! {#lang_emotions_baby}
  • ÄlskarMina

Tjoho!! Solig
    Är såå glad idag! Igår var jag och sambon på UL och gjorde en tidig datering. 
    Pyret i magen mådde såå bra så och gjorde volter för oss,sparkade med sina små fötter och hickade! Man såg så tydligt att det var en liten människa nu med hjärnhalvor, magsäck, de små armarna och benen. Åhh! Hjärta  Har ett fastställt BF nu till den 7/12 så blev alltså framflyttad 2dgr, men det gör ju inget! Nästa UL blir den 15juli då det är dags för organscreeningen. Då är jag i v.20+ och därför passade det bra att göra dateringen nu då det annars hade diffat för mkt så sent i grav. som BM sa. 
    Efteråt gick vi och köpte ett litet bebisset med body+byxa+tossor och gick in på babyaffären och kollade in alla bebissaker som vagn och sånt. Spana kan man ju alltid göra..

Igår kväll var jag på avskedsfest för en som går i pension på jobbet och jag passade då på att säga till vår föreståndare att jag var gravid så han skulle veta om det. Idag satt vi på jobbet och pratade och han gratulerade ännu en gång och började sen prata om min framtid. Är bara vikarie där och har varit läänge. Men nu sa han att han gärna skulle ge mig en fast tjänst inom detta halvår fram tills jag går på mammaledighet så jag har ngt fast att komma tillbaka till! Wow alltså! Har aldrig hört ngn som blir lovad en fast tjänst när hon precis berättat att hon är gravid!  Så det har varit 2 MKT bra dagar det här!

Hoppas ni andra njuter av solen och har det gott!! KRAMkalas 

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Pyret 7/12-10*.¸¸.·*¨`·
  • ÄlskarMina
    Momalicious skrev 2010-06-04 19:58:54 följande:
    Ååååh, fått en hel bärkasse med bebiskläder idag. Håller på att dö! :D
    Vi ska dessutom få köpa en ny briovagn  för ca 1500 och ja, den är som sagt splitterny, använd en gång och man får ju med hur mycket som helst. Samt typ alla andra slags saker man behöver för en bebis i princip. Skitbra!
    What?! Vilken bra deal! vilket superpris..hihi! 

Jag ska köpa en beg. Teutonia Spirit, men de kostar runt 3500 och uppåt. Men SKA bara ha en sån. Spanar då och då och hittar jag en med mkt tillbehör till ett bra pris så slår jag nog till.  
  • ÄlskarMina

Malaki: huu vilken dag du hade igår! Kram till dig och hoppas de kollar ev.myom i framtiden ordentligt-verkar läskigt!

Majorima: Grattis får man väl säga då!

Nu tror jag förövrigt att min värsta trötthet har försvunnit. Har en liten dipp kring.20 på kvällen men kommer jag bara förbi den så klarar jag mig tills också sambon somnar. Skönt att känna sig som "normal" när det gäller det igen. Magen har också börjat ta form på nederdelen. Syns så tydligt när man ligger ner och man känner livmodern en cm nedanför naveln och där nedanför är det hårt! Som en liiten kula. Snart är jag ÄNTLIGEN i v.15. Har varit den längsta veckan nånsin! (blev ju bakflyttad i tors. så har "fått göra om" 2dgr) Men skönt att veta att jag kommer stanna på den här räkningen grav. ut. Inget som ändras på RUL. 

(idag: v.13+6) 

• ÄlskarMina
    Stoce skrev 2010-06-09 15:04:18 följande:
    Emmaljunga kommer med sina 2011 redan i augusti, efter semestrarna. Teutonia tror jag byter vid årsskiftet... övriga vet jag faktiskt inte riktigt..
    Japp, det stämmer! Var idag på babyproffsen och kikade. Spännande! Har nog ändrat mig till en Emmaljunga Citycross efter att ha klämt och jämfört alla vagnar jag tänkt på. Citycrossen är ju otroligt lätt och kommer funka kanon på våra grusvägar häromkring. Solig
    Fick höra vad det var för färger som kommer in till hösten på EL och de lät fina! 

Så kul att strosa runt bland bebissaker och nästan bestämma vagnen! 
    Idag v.14+0! Tjoho!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)