Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

Jessika82 skrev 2010-10-17 12:31:59 följande:
    Då är man på förlossningen med värkar......
    Ninnie81 skrev 2010-10-17 05:09:44 följande:
    måste in igen för vattnet har gått nu för 45 min. Meddelar mer sen. Kram alla
    Lycka till till er båda..

Som sagt många december bäbisar som vill ut innan..
  • LillSnurr82
    Jessika82 skrev 2010-10-17 20:44:34 följande:
    Tappen är 2cm men den yttredelen är öppen... det är snart dags...
    lycka till!! håll oss uppdaterade om du kan och orkar
  • LillSnurr82
    MFJG skrev 2010-10-17 23:14:30 följande:
    Har det kommit fler bebisar??

Igår gifte jag mig! =) 
    Åååh vad kul, grattis!!!
  • LillSnurr82

Hur gör ni när ni kopierar in text här?? jag kan inte... hjälp..

Tänkte lägga in min länk till min nedräkning, men funkar inte..Gråter

• LillSnurr82
    Jo är så jag brukar göra, men funkar inte av nån anledning. Går inte heller att klicka på varken "den hela kedjan" eller den "brutna" Gråter
    Förstår inte varför det inte funkar.. koooonstigt..
  • LillSnurr82
    Emelle skrev 2010-10-18 18:19:08 följande:
    Snälla fina du!
    jag hade inte tänkt lägga mig i denna alkoholdiskution då jag nästan anade attd et skulle sluta med massa åsikter hit och dit och expert råd...bla bla bla.

Jag har druckit glögg (inte strakglögg för det är skitäckligt, utan från typ ICA osv) Under mina tidigare graviditeter.
    Jag har kokat den först och inte ens tänkt tanken att det skulle vara någon fara.
    Vi använder jätte jätte ofta vin i matlagning och det är INTE farligt det heller.
    Därimot bli jag näst intill chockad av att höra att kvinnor 2010 inte kan låta bli att dricka, vare sig det är tidigt el sent i gravidieten, vare sig man köper själv eller blir bjuden...
    Jag undrar...skulle ni hälla vodka i nappflaskan med?? Om ni svarar nej, hur resonerar ni då?
    Men alla gör som dom vill.

Men Momaliciuos, din bebis mår bäst av alla. Tro inget annat! Och det vet jag att du inte gör heller!! Hjärta
    Bra sagt!

Har också hållt mig utanför denna diskution pga att man redan innan den kom igång kunde ana vart den skulle leda.

Undrar bara hur man ens kan riskera att skada sitt barn för att man inte kan låta bli att avstå från alkohol (och även andra droger)i ynka 9 månader av sitt liv...

Själv sluta jag röka 3 månader INNAN jag blev gravid och har inte ens smakat nåt med alkohol.. (nu tycker jag ju inte att det är fel att använda alkohol i maten , då barn som sagt tom kan äta rödvinssås osv.. eller dricka sk alkoholfri cider eller glögg från ica) skulle inte falla mig in ens en gång..

Kan erkänna att mitt röksug är enormt och jag längtar tills den dagen jag kan avnjuta en cider igen.. Men min kärlek till mitt barn och min önskan att mitt barn ska få ett friskt liv är större..Skulle ALDRIG förlåta mig själv om jag hade fortsatt rökt eller druckit alkohol under tiden (oavsätt tidigt eller sent i graviditeten, om jag blev bjuden eller inte) och det sen visa sig att mitt barn blev sjukt och det kanske var mitt fel.. usch hemska tanke!!

Hur ofta är nån gång ibland är det okej att ta ett glas vin undrar jag då?? När blir nån gång ibland lite för ofta??

Varför ens ta risken?

Jag/vi har skapat ett liv men bara för det har jag väl inte rätten att skada det??

• LillSnurr82
    Jessika82 skrev 2010-10-18 20:30:18 följande:
    Jag har 6minuter mellan värkarna..... snart dags för nästa värk.... *ler*

ååhh shit, spännande! Lycka till!

Inga värkar här, men mina sd har fått en annan karaktär eller vad man ska säga.. Förr kändes det bara som att livmodern drog ihop sig, men nu känns dom mer liksom gör inte ont men som om man får magknip ungefär...

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2010-10-19 20:36:59 följande:
    Har varit hos BM idag i v 31+1.
    Hjärtljud 136 och SF mått 30.
    +6 kg och 110/65.

Bebisen är dock helt rölig fortfarande och ligger i tvärläge. Har era huvudet nedåt nu? H
    BM tyckte att den fick på sig till nästa koll om två veckor annars blir det UL för att kolla läget, hur är det för er?
    Kramar på er alla.
    Min har vänt sig men inte fixerat sig än..
    Var hos BM i fredags, då var jag i vecka 32+0

Får jag fråga om du vet vilket kön du väntar?

Min bäbis hjärtljud har legat på 150-155 varje gång, har inte kollat kön. Men har en egen liten teori att flickor har högre hjärtljud än pojkar..Glad ( nu önskar och tror jag ju att jag väntar en flicka medans sambon tror pojke även fast det egentligen inte spelar nån roll vad vi får.. alltid kul att spekulera)
  • LillSnurr82

okej, verkar vara olika mellan alla då.. typiskt, jag som trodde jag kommit på nåt.. haha..

men som sagt, spelar inte så stor roll vilket kön det blir bara att jag ALLTID sett mitt första barn som en dotter..

• LillSnurr82
    AnnaCL skrev 2010-10-19 21:43:40 följande:
    Det har jag också men nu när jag väl är gravid och tänker på bebisen så känns det som det är en kille, men lika mycket tror sambon tjej. Går inte riktigt att fatta att vårt barn är det som ligger i magen och framför allt inte att det ska komma ut på något sätt:)
    Ja hur den ska komma ut är för mig fortfarande ett mysterium..haha.. kan inte riktigt fatta det..

Men på nåt sätt ska man väl lyckas, alla andra lyckas ju..
    Bara att vänta och se vad och vem det är som gömmer sig där inne..
Svar på tråden December Bebis 2010 :)