Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

@ alla
    Ang namn. Vår ska heta Agnes (såg att det var någon mer som valt det namnet i tråden) och Signe (efter min mormor) i andra namn om det blir en flicka. Pojknamn har vi inte helt kommit överrens om ännu..VI har några namnförslag där... Min sambo kan aldrig vara seriös när vi kommer in på pojknamn.. då kommer han med förslag som JonRambo och Arragon och sånna knasiga namn.. haha..Andra namnet är dock bestämt om det blir en pojke.. Då blir det Erik (efter min morfar, även sambon heter Erik i andra namn, hans farfar har Erik som tilltalsnamn och även sambons far heter Erik i andra namn) 

Jag tror dock att det är en flicka vi kommer få.. men inget köns UL gjort!

• LillSnurr82
    Emelle skrev 2010-09-09 12:11:53 följande:

Hoppar in här på lunchen!!
    Öppnade posten och där ligger min bevilajde HP från FK!!!
    Det tog mindre än en vecka att få den beviljad!!
    Försökringskassan KAN alltså fortfarande när dom vill!
    Jag är sååå lättad nu när man har det svart på vitt även om jag inte trodde något annat!

7 veckor kvara att jobba. Bara 7 veckor, sen blir det bebisledigt i ett år!! HURRA!!!!!!!! Skål

Nu sak jag springa (nja...vagga) ner till jobbet och be  min chef fixa en vikarie åt mig!!

Åhh grattis! Avis, väntar med på mitt.. 2 veckor sen jag skicka in det nu.. Börjar bli lite nervös då jag bara tänkt jobba tom vecka 39 och nu börjar jobbet ringa och höra om jag fått det beviljat eller ej då dom ska börja skriva på schemana from vecka 39 till 42 nu...Hoppas att det dimper ner i morgon..

Grattis igen!!

Nu ska jag och sambon åka och storhandla , bäst att passa på när man har en ledig dag och ork!
  • LillSnurr82
    mamma smurfen skrev 2010-09-20 11:12:10 följande:
    Yes!!

Hämtade posten precis, å hade ett bev från F-Kassan.....
    Med bäääävan slet jag upp kuvertet,
    såg att det stog
    Havandeskapspenning
    Beslut

*yaaiiks* halvpanik...
    .men JIPPIE,  inga prob jag har RÄTT till hel HP

Trodde inte de skulle gå så snabbt, vet att de fick paprena den 13 sept nämligen.

Nu e de "BARA" min sjukskrivning pga foglossningarna som ska gå igenom oxå....håll tummarna!! 
    STORT grattis!! så jäkla skönt.. nu håller vi tummarna för din sjukskrivning också!!
  • LillSnurr82
    SaraKlippan skrev 2010-09-20 12:30:46 följande:
    Måste bara säga att de är härligt att ingen här har kommenterat valet! 

På Fb är det ju rena kriget nu... folk säker upp kontakten med sina vänner osv.

Som en sådan sak kan ställa till vänskap verkar det som... är inte själv drabbad då jag väljer att inte diskutera sånt med vänner, tråkigt om man skulle bli ovänner för en sådan sak...

Lova att vi inte ska prata politik här i denna tråden, Bättre att inte veta och va vänner känner jag :)

Håller med dig till 100%
    Alla har ju rätt till sina åsikter, inget man ska behöva bli osams för..
  • LillSnurr82
    mamma smurfen skrev 2010-09-20 15:25:27 följande:
    Tack snälla du=)

Håll gärna tårna OXÅ....Cool 
    absolut, tårna hålls dom med Skrattande Både för din sjukskrivning och för att jag ska få  HP också..
  • LillSnurr82
    Willes Mamma 08 skrev 2010-09-21 14:25:45 följande:

Det är sååååå myspys...varit hemma nu några dagar från jobb så då har jag verkligen kunna fokusera på bebis.

Ohh den sparkar för fullt så de kittlas,haha! Ibland på höger sida,ibland vänster i bland uppe o ibland nere...ja gud vilka ställningar den har,haha!!!

Vad har ni köpt nu tjejer för något till era bebisar förutom vagn???

Tell me.....e sååååå shoppingsugen till bebis!

Kommer ni ha vaggael spjälsäng??? Vi har en leander vagga som hänger i taket...hur fin som helst. Måste införskaffa lite små baby täcken m,m.
    Vart kan man hitta de?? Ikea? de har väl bara för spjälsängar va??

Vi kommer ha både vagga (som min pappa byggt som mina syskonbarn också haft) och spjälsäng. Vaggan att sova i på dagarna och späjsängen till nätterna.. Vaggan e ju mest som kul grej för att pappa byggt den, men även skönt att ha en säng i vardagsrummet där man spenderar mycket tid och slipper då springa fram o tillbaka mellan rummen för att hålla ett öga på bäbis.

Har inte införskaffat nåt nytt ännu.. Kommer ärva det mesta av min syster. Sen kommer vi nog inhandla en del på ullared när vi ska dit vecka 40 Skrattande Men då kommer jag nog mest köpa lite kläder i större storlekar eftersom mycket kommer jag nog få av syster i små storlekar. Kommer sen även köpa nappar, nappflaskor, sängkläder, nån nalle och lite andra engångsartiklar och "bra o ha" saker där...

Vet ju inte om får kommer få en pojkbäbis eller flickbäbis så blir nog mycket neutrala saker.. Men syster har ju både en pojke och en flicka så bäbis kommer få flick eller pojkkläder från start ändå..
    Sen kommer man nog få mycket i julklapp och även när bäbis föds kommer det nog dimpa ner lite presenter både från här och där kan jag tänka mig.
  • LillSnurr82

Hemkommer från BM nu

vecka 28+5
    vikt +10kg Rynkar på näsan
    hjärtslag runt 155 (Bm sa att det var okej, lite högt men att bäbisen var VÄLDIGT vaken just då. )
    Sf mått : 29

Har även lämnat in papper till mina chefer så dom kan räkna ut min årsinkomst (då jag går på timlön , är skriven på 75% men jobbar oftast mer timmar än så. Så är det svårt att räkna ut det själv, speciellt när jag är en slarver och inte sparar mina lönespecar)

Var också på familjerätten och skrev  på papper med min sambo om att han är fadern och att vi ska ha delad vårdnad, så nu är även det fixat och klart. Känns skönt! Skrattande

mamma smurfen skrev 2010-09-22 13:48:31 följande:
    Grattis Willes mamma 08, å skålSkål =)

Moma:  Bra att du stog på dig å bytte lärare, ska se att de kommer gå snabbt att få kortet.
                   EN sak till....DU slår mig som en KLOK kvinna, så tror inte du behöver vara orolig över teorin, eller att du                  inte kommer klarar de, bara kör på som du gör nu, så kommer de gå som en DANS för dig=)

Sedan en kanske "dum" fråga....har ni andra oxå börjat få ont av att lilla bebben RÖR på sig i magen? 
    Min lilla "drar" med foten upp å ner på min högra sida av magen, strax ovanför naveln...å de gör ONTObestämd 
    Är ju i V28+5...å vad jag kommer ihåg av de andra graviditeterna, så hade jag de såhär efter V30/32.

Inget å klaga över egentligen, men ändå...vill ju gärna att hon rör sig, men inte att de gör ONT... 
    Ja jag kan tycka att en del rörelser gör ont och är obehagliga på nåt sätt..
    Min bäbis bråkar mest på höger sida.. kör med foten/fötterna upp och ner. Har även fått in en del rejäla sparkar på mina revben , inte alls skönt..

Men har hört att dom faktiskt kan sparka av revben om det ter sig riktigt illa.. Min mamma berätta att när hon vänta min ena stora syster så var hon så bråkig och sparka henne i bröstkorgen så mammas bröstkorg stod typ rakt ut.. mamma hade jätte ont sista tiden hon gick med min stora syster..
  • LillSnurr82

Nu har jag jobbat mitt sista pass och börjar nu på min HP , så nu är man mammaledig...känns galet! Men sköntSkrattande

• LillSnurr82

På tal om bb-väska. Nån som har nån bra lista på vad som är bra att ha ned packat i den??

Svar på tråden December Bebis 2010 :)