Inlägg från: LillSnurr82 |Visa alla inlägg
  • LillSnurr82

December Bebis 2010 :)

ludicrous skrev 2010-10-05 21:30:58 följande:
    Nä det e ju det jag menar, man måste ju se till längden också när man kollar på siffrorna på vågen, har en kompis som väger mellan 45-50 kg och är inte dundersmal för det, men så är hon ju bara strax över 150 cm också, hade jag vägt 45 hade jag nog varit anorektisk =)

Ser amningssnacket.
    Jag kommer amma, inställd på att göra det iaf, men funkar det inte så funkar det inte. Med Nova var det inga problem, hade så mkt mjölk att jag nog hade kunnat amma 8 barn till ;) Slutade amma helt när hon var ca 9 månader, började skolan när hon var 7.5 mån och hade inte orken att göra allt i skolan när jag även ammade.. Får se hur allt går denna gång =)

Fick mina HP papper idag.. Vill få in dom så snart som möjligt men chefen hade iiiinte tid idag.
    Måste seriöst räkna antal timmar jag jobbat senaste året.. wiie.

Min kära sambo e verkligen underbar, kommer hem till ett städat hus, o det var inte dåligt vad det behövdes städas heller! Men jobbar jag kväll vill jag inte dra igång massa genom att städa på dagen.. Jobbar kort dag imorgon å det ska bli sååå skönt =)
    Får jag HP beviljad jobbar jag en månad till bara. Känns konstigt för just nu mår jag bra (peppar peppar...) och känner att jag skulle kunna jobba mkt mer.
    Jag lämnade in dom papprena till lönekontoret så räkna dom ut antal jobbade timmar ett år bakåt och hur mycket jag tjänat osv..

Vilken snäll sambo du har.. skönt när dom gör sånt man blir ju så glad ocksåSkrattande
  • LillSnurr82
    Stefanie skrev 2010-10-06 21:33:28 följande:
    Varenda grej känner jag igen. Det där med att bebisen vill ut genom naveln har jag känt i någon månad, andningen har varit jobbig senaste veckorna, toalettbesöken har blivit helt galet många nu senaste tiden. Jag är nästa alltid fuktig runt bröstvårtorna men jag är glad över att jag inte behövt använda några "bröstbindor" som min kompis kallade det än. Fulaste ordet!
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-06 19:29:54 följande:
    Jepp jag sover utan trosor och allt känns så härligt. Kommer ihåg varje månad när man fick mens oooh det var en plåga !!!
    Att ha trosor på och stor binda fy gillade inte detta ..
    Så att sova utan något är underbart ..
    Jo jag har min täcke mellan bennen hihi
    Jag sover med tampong när jag har mens. Det har fungerat bra i flera år så länge man ser ut att det inte blir för många timmar mellan bytena. Förut stod det alltid att man inte skulle göra det i informationstexterna, senaste åren har de flesta märken slutat att skriva det så jag antar att de kommit fram till att det inte är så vanligt att folk får den där tampongsjukdomen som jag inte kommer ihåg vad den heter längre...
    Enda gångerna jag har använt binda senaste åren är när jag har gjort operationer i underlivet. Kladdigt, varmt, kliigt....

Men alltså tjejer, ni som använder bindor. VIlka är bäst tycker ni? Jag måste ju köpa så att jag har efter förlossningen och jag har verkligen ingen koll på bindor längre...

Jag är som dig, hatar att sova med trosor och när jag har mens så sover jag med tampong.
    Jag kommer nog "sno" bindor från BB, ett tips från min syster, då man kan blöda rätt riktligt och då hjälper inte vanliga bindor..

Sen får man väl ta de största man hittar i affären, har inte heller någon koll på bindsortimentet..
  • LillSnurr82
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:08:04 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    OJ grattis till den lilla tösen, skönt att allt gått väl i alla fall.. STORT LYCKA till! Alltid kul och skönt att läsa och höra om lyckliga historier!!
  • LillSnurr82
    delifi2 skrev 2010-10-08 15:54:14 följande:
    Med William hade vi sen avnavling, det var ca 5 min. Det är ju så att det inte är så många bm som känner till det och drf klipper på en gång.

har inte tänkt packa väskan förrens efter tillväxtul som är om 2 veckor, för när jag väl får reda på hur mycket den lilla väger och allt sånt så tänker jag börja med mitt hallonbladste, smakar inte riktigt gott men med lite honung ska det gå ner. Vill ha enligt sista mens och då är det den 26 november.
    Kan inte föda senare hahaha.... den 3 december åker vi upp till sthlm för broder min ska gifta sig och jag vill inte missa deras bröllop för jag kommer få världens trevligaste svägerska sen den 10 december så fyller Elliot år och jag vill inte att de ska ha samma födelsedag, sen så börjar det närma sig jul och jag vill julpynta och så. så innan december vill jag ha ut den här bebisen :)
    vaddå, skulle hallonbladste göra att man föder tidigare eller??
  • LillSnurr82
    ÄlskarNova skrev 2010-10-08 17:21:32 följande:
    ja, det sägs ju det iaf. Men om det är en skröna eller inte låter jag vara osagt. Tänkte också börja med det sen..  
    Jaha, då ska jag också börja med det. Vart får man tag på det??
  • LillSnurr82
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-09 20:22:53 följande:
    Hej tjejer!!!

Asså de känns som om min navel ska spricka när som helst,skit otäckt! Den e såååå himla skör där mitt piercingsmycke har suttit o sen själva naveln e ju inte ens kvar,bara en knopp som petar ut,haha! Hade inte så med William så jag blir så rädd nu......kan naveln spricka?? Måste börja smörja in magen......gjorde de i första grav jätte tidigt,men varit så himla slarvig nu!!

Tänkte även köpa mandelolja på apoteket o smörja in mig därnere med på kvällen! Sägs ju ska vara bra och förebygga sprickor m,m!

Har packat upp vagnen nu...wiiii! Men fick bara själva vagnen,hade beställt massa mer,så tänkte ah men vad e detta,men sen upptäcker jag att jag fått 2 paket o hämta ut...haha smart! hämtade bara ut de ena:-P
    Så blir o hämta de innan jobb i morron!

Sen tänkte jag höra med er som fått beviljad HP.....hur lång tid tog de från de att ni skickade in papprerna till att ni fick godkänt på beslutet???
    tänkte skicka in mina papper denna vecka som kommer och då e jag i v.32. Hur länge behöver man vänta på svar??
    För mig tog det bara 3 dagar efter att jag skickat in mina papper (igen, då de första jag skicka kom bort på posten) till att jag fick min HP beviljad. Går på HP nu på måndag, alltså den 11/10. Är i vecka 31+1 i dag.
  • LillSnurr82
    Stefanie skrev 2010-10-12 12:16:46 följande:
    Lyxigt med servicehund! Det skulle jag behöva.

Måste förresten köpa nya skor som man bara kan kliva i och som funkar fram till jul, de enda jag har nu måste man knyta och det är riktigt svårt redan nu. Vad har ni för skor i vinter? Är det någon som kommer att ha snygga skor och jackor, eller har ni gett upp skönheten?

Å andra sidan går jag bara ut några gånger i veckan, känns tråkigt, men jag försöker hålla mig till läkarnas order och hålla mig stilla... 
    Jag måste med köpa nya skor.. får knappt ner mina fötter i de skor jag har pga att jag blivit så svullen om fötterna. Men får nog bli nån känga/stövel med bredare fot då jag inte får på mig mina mammabyxor längre utan bara kan ha leggings.. (känns onödigt att köpa nya mamma byxor nu när det inte är så lång tid kvar) snyggast med stövel/känga till leggings tycker jag.. lite fin försöker man väl vara fortfarande.  Om inte annat för sambons skull, även fast han tycker jag är fin om jag så skulle gå i en sopsäck..men det piggar upp lite grann i alla fall om man försöker hålla sig skapligt fin i alla fall Glad
  • LillSnurr82
    Emelle skrev 2010-10-12 12:49:38 följande:

Ser att ni skriver om skor (skumläser bara lite då ajg hade massor att läsa ikapp...)

Men hur gör ni med jackor?

Jag kan knappt knäppa nu, men hur ska det bli om typ 2 veckor då?

Ska man köpa en ny att använda nån månad bara eller ska ni köra uppknäppt?

Låna killens känns ju sådär, och jag kan inte gå i tjock tröja och halsduk bara ju...Jag kanske inte får bebis förrens i Januari!!

Jag var som sagt på Ullared och införskaffa mig en billig jacka i ett par storlekar för stor (har size 34-36 i vanliga fall och köpte nu en jacka i size 44) och även en fleesejacka i större storlek som jag kan ha under om det blir kallt i vinter.
  • LillSnurr82

Vi var nyligen i Ullared, men funderar på att åka en gång till innan liten kommer.. Får se om jag får med mig sambon eller min ena syster kanske.. :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)