Inlägg från: thegoddess |Visa alla inlägg
  • thegoddess

December Bebis 2010 :)

linasmama skrev 2011-03-21 22:01:30 följande:
    Ni som ger ersättning, när har ni tänkt ge 2.an? Om två månader blir Sixten 4 månader, ska man börja byta ut lite då eller börjar ni före 4 månader? Gav aldrig min dotter ersättning så har nollkoll..
    jag fick reda på nyss att om man bara ger ersättning ska man börja med 2a direkt. men det är mer järn i den och det märktes när jag bytte.. stenhård i magen stackarn.
    så gå över 50/50 först så magen vänjer sig eller blanda i nån skopa med semper bifidus (laktulos)
    Momalicious skrev 2011-03-21 23:36:17 följande:
    Jag vet inte hur jag ska göra med ersättningen. Elliot blir tre månader nu i veckan så är ju en stund kvar men vi kör på NAN HA och det finns ingen 2:a, inte här iaf. Men hans eftersom han inte har ont i magen längre så borde vanliga nan funka lika bra. Ska testa när all HA tar slut, har nämligen ett vanligt NAN paket kvar hemma.

Apropå bebisar så hade jag fått blandade känslor. Vill verkligen ha en bebis till men vill absolut gå ner i vikt först, och dessutom så ska/vill jag börja plugga till våren och det går ju inte om jag blir gravid. Ja, finns massa goda anledningar till att låta bli men jag längtar så! Men den som väntar på nåt gott... ;)

Vill dessutom njuta av den familjen jag redan har. Hinna utbilda mig, gifta mig och lite så.
    vad är skillnaden på NAN och NAN HA?
  • thegoddess
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 07:44:44 följande:
    Du kan börja med NAN 2 direkt om du inte ammar ja, men när det gäller Baby Semp2 så är den inte föräns vid 4a mån...
    Semper å NAN är inte gjord efter samma "mall" nämligen, så läs på paketet är mitt råd... 
    jag kör med NAN för den e billigare
  • thegoddess
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 08:33:12 följande:
    När jag blandar ersättningen till Ellie, så tar jag alltid i lite extra vatten isf 210 vatten, så tar jag 220.
    De är så lätt att ta för mycke pulver nämligen,
    å för mycke pulver ger ju hårda magar, så jag "safar" på de sättet, vatten är ju inte skadligt
    Samma gjorde jag med NAN, när Ellie fick det, men fick byta från NAN till Semper pga att hon blev skrikig/gnällig av NAN.
    När jag bytte till Semper, bara för å testa, så försvann gnälligheten, å hon sov hela nattenGlad , vilket hon fortfarande gör, nu somnar hon vid 20-tiden, å vaknar vid 8a på morronen, så 12 timmar sover lillfisan=)
    jag e ganska nöjd med nätterna då hon tatt bort ett nattmål och äter runt 1-2 nu men sen e hon ju klarvaken vid 5-6 :( det är inte jag då haha
    ska ta å prova semper då.. skiter ju egentligen i vad det kostar om hon gillar nåt annat bättre. Bytte du rätt av då?

har fortfarande sånt problem på dan. hon bara vaknar hela tiden. hon är så lättväckt. somnar hon i vagnen när jag kör den i hallen så räcker det att min fot knakar till.. helt galet. hon somnar ju på promenad...som igår sov hur gott som helst hela promenaden på 40 min sen skulle jag bara hämta skötväskan för att sen promenera vdare till svärmor. hon stod still 1 min och vaknade :( tokfia!!
  • thegoddess

En liten grej jag går runt å funderar på nu..e ju ganska aktuellt att börja planera dop.
    skulle va intressant höra era tankar om gudföräldrar, ska ni bjuda släkt och vänner eller bara släkt. ska ni ha kyrkligt eller namngivningskalas.

hos oss så ska vi inte ha nån av våra syskon som gudföräldrar då dom redan är mostrar fastrar farbror ch morrbror. mao dom har redan en roll i Ronjas liv. men av vänner är det svårt då det finns flera fina människor och det är svårt att välja. funderar på öppet faderskap då alla som kommer på dopet kommer att ha del i fostrandet av henne.

blir kyrkligt dop även om vi itne är kristna direkt. tycker det är en tradition som ska föras vidare.

tror att vi kör kyrkan för släkten dä släkten är ganska stor och sen blir det namngivningskalas för vännerna.

• thegoddess
    linasmama skrev 2011-03-22 13:13:06 följande:
    Sixten har nästan vuxit ur sitt babyskydd nu.. Han kan sitta i det om han bara har vanliga kläder, alltså varken jacka eller overall och det är alldeles för kallt än för att vara ute så.. Han är ju bara 3½ månad, är det inte egentligen lite tidigt att byta?
    man kan byta när dom ka sitta sa ntf när dom kom till bvc
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 18:34:22 följande:
    Ja juste haha tänk att man glömmer så mkt
    Ronja har tatt sprutorna idag.. nästan gnällfritt. hon var så duktig så. däremot så har det var ehn hård kväll hittills. helt otröstlig. hon har fått en supp alvedon. gud så små och söta dom var hehe. nu verkar hon somnat iaf men hon har inte ätit sen 4 och hon bara vägrade.

idag 3 mån på datumet vägde hon 5700 och var 59 cm. hon sa att ronja var tidig som kunde gripa tag haha tror jag väl dom flesta gör hehe
    hon sa även att jag kan ge henne katrinplommon och blanda ut det med lite vatten så det ska jag prova imorgon för hennes mages skull
  • thegoddess
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-22 20:21:44 följande:
    Åh vilken duktig flicka du har Elias blev jätte lessen men så fort jag la honom i sin vagn somnade han om som om inget hade hänt haha
    Och feber 1 natt sen borta höl ca 45 min han kanske inte hade feber vet ej testade inte men mamma kännslan sa att han var varm.
    Stora flicka haha ger du henne grädde haha
    Okej ja hoppas hon snart får en bra bajs nivå att han inte är så hård i magen.
    Skulle du koka vattnet innan ?
    Jag fick höra att man skulle koka vatten för att ta bort bakterier men vi bor på landet.
    Gripa saker hihi elias han tar bara tag han han sträker sina armar mot mig vill att jag honom upp och när jag ska ge honom mat tar han tag i min tröja eller finger och håller mig håååårt haha men gripa saker nej inte än.
    blev en lite jobbig kväll med mycket gnäll så hon fick en supp alvedon och sen somnade hon och allt var bra. inget när hon vaknade på natten.

gripa tag menar jag hon håller fast i min fingrar och läppsyl har vi tränat med och en ring i babygymet har hon hållt fast i flera gånger. sen hos svärföräldrarna fck hon e bebisplastsked att lek med hon tog den och stoppa in rtt del i munnen.. haha men det var ju rena turen men ändå haha

hon ligger ganskla exakt på mitten linjen med alla längd vikt och huvud så det e ju skönt. har sett det är många som har mycket större barn. min rygg är mycket glad för att hon inte är tyngre än då hon är ett bär barn.

idag kommer det en dietist till BVC det blir spännande
  • thegoddess
    AnnaCL skrev 2011-03-23 09:27:50 följande:
    krya på er! Hoppas lillan hämtar sig snart..

Vi vaccinerade elsa i torsdags, då var hon 3 mån och 5 dagar. hon vägde då 6 kg och var 61 lång.  En dunderklump numera. vad väger era vid tre månader?

kram på er mammor!
    5700 och 59 lång var ronja igår på 3 mån dagen
  • thegoddess
    Anairda skrev 2011-03-24 12:00:05 följande:
    Min tös har alltid 37,5 i temp är det normalt? Hört att det ska ligga under 37?

Hoppas era små blir friska snart, hemskt när de är sjuka:( Min går på penicillin nu misstänkt öroninflammation :(
    min tös har oxå 37,5 och är en varmblodig tjej..
  • thegoddess
    Anairda skrev 2011-03-24 12:19:35 följande:
    okej bra för hon har inte feber hon ligger jämt på 37,5 :) varmblodig tös märks vill oftast ligga i body utan brallor :)

misstänkt öroninflammation så vi e inte säkra på att det är det får se om det blir bättre med penicillin :) Min lillsyrra var ett öronbarn slutade med att hon fick plaströr i öronen sen blev allt bra igen :)
    ronja ville aldrig ha overall ute hon bara skrek och var genom svett så tunn jacka har det vart oh hon sover nu som en prinsessa ute med bara jacka och tunn filt. mössa med och vindskyddet över vagnen dock
    kalla fötter och händer har hon jämt trots strumpor

ja en del är öronbarn..harsjälv aldrig haft det. kompisens dotter på 2 år fick rör nu. ganska lätt ingrepp tror ag
Svar på tråden December Bebis 2010 :)