• LinnV

December Bebis 2010 :)

jag har varit inne varje dag och läst men inte haft tid eller ork att skriva. Mår pyton igen, orkar knappt gå ut med hunden eller ta hand om min dotter.. 

Var på inskrivning i tisdags. Alla prover och allt såg jätte bra ut, hade inte dåligt blodvärde eller något. Jag har världens underbaraste bm, jag hade henne med dottern oxå. Men hon trodde att jag hade vätskebrist och inte ätit på länge när jag höll på att svimma för ett par veckor sen. Jag måste äta 3-4 mellanmål varje dag och dricka minst två liter vätska. Då skulle jag inte bli lika dålig så får hoppas att hon har rätt.
    Var tråkigt att min sambo inte kunde vara med eftersom det är hans första barn känns det som att alla möten är lika viktiga för honom också. Vi ska göra UL i början av Juli och sen träffa henne när jag är i v 20 igen om allt ser bra på UL. Fick massa broshyrer (Stavning?!) om rökning under graviditeten och det finns då inte en chans att jag tänker ens smaka ett bloss, usch vad man utsätter barnen för när man är gravid och röker Är snart en månad sen jag slutade..
  • LinnV

MalakiW: Jag beklagar verkligen Lider med dig, vet hur jobbigt det är med MF, MA måste vara snäppet värre?! Hoppas det tar sig snart så du får en liten om ett år.

Kramar {#lang_emotions_heart}
  • LinnV

Jag har redan köpt lite bebiskläder, kunde inte hålla mig  

Vagn vet jag redan vad jag ska ha men ska beställa den när bebisen är född för jag vill inte ha en svart vagn och min sambo vill inte veta könet innan den är född.. Jag är helt tokig i vagnar också, hade 7 st (!) samtidigt när dottern var liten, har dock bara en kvar nu.. 
    TheUnknown: Den värsta vagn man kan ha är med små hjul i fram, det går inte att använda när det är snö eller slask ute. Jag har provat och du måste vara stark och envis som synden om du ska orka med det en hel vinter
  • LinnV

Just ja, Jag är i v.12+0 idag känns underbart, men kommer vara små nojig fram tills början av Juli när jag gjort RUL.

• LinnV
    TheUnknown skrev 2010-05-24 17:56:21 följande:
    Ja om det skulle bli en sån vargavinter igen som denna var skulle jag då inte vilja ha en sån vagn ,men annars är dom ju så lätta och bra! Det ska ju gå och låsa hjulen.. Här i stan tycker jag dom är så dåliga på att ploga också :( Envis är jag som en åsna, och styrkan ska man väl få, kanske ska köpa en som träningsredskap ;D
    Haha ja varför inte?! Det var väl ingen dum idé. Haha, jag skulle inte orka gå ut, jag skulle lessna. 
    Jag ska ha en baby travel jogger, det hade jag till dottern och alla vagnar jag har provat har varit mycket sämre.
  • LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-24 18:02:36 följande:
    Har REDAN gått upp 5 jävla kg !!! jösses haha
    Jag har gått upp tre men min bm sa att det var vanligt, under de 12 första veckorna så producerar kroppen två liter extra blod och det väger ca 2 kg. Sen samlar kroppen på sig lite extra fettreserver.
  • LinnV

Jag var på stan och shoppade bebiskläder idag på stan känns lite mer verkligt faktiskt men jag har inte fattat än riktigt, har inte hunnit smälta allt, det gick så fort att blev gravid att jag inte hann med riktigt..

Igår var vi på bio, en månad sen vi förlovade oss, då somnade jag {#lang_emotions_embarassed} Tror inte någon mer än min sambo som såg mig iaf Men det var lagom pinsamt men kunde verkligen inte hålla mig vaken. haha, men var skönt med ett powernap efter jobb och allt. HAHA
    Mår fortfarande illa, tycker det borde släppa, är i v.12+3 idag
  • LinnV
    Stoce skrev 2010-05-31 09:53:58 följande:
    Ska få komma in kl. 15.00 idag och göra ett ultraljud. Hon som ringde upp mig var mycket förstående och kändes lugnande, så det kändes skönt. Pratade med en annan imorse som absolut trodde det var missfall på gång och att jag skulle ligga ner för att KANSKE kunna stoppa det. Hon var inte alls engagerad, och visade ingen välvilja alls. Stor skillnad på personer. Känns skönt att få komma in i alla fall, och förhoppnnigsvis få se en sprattlande liten en därinne. Nervöst!!
    Vad skönt att du får komma in så snabbt iaf och kolla upp det Det kommer gå bra ska du se, jag håller tummarna för att allt ser bra ut
  • LinnV

Åhh, är så besviken Var ner och kikade på barnvagn idag, ville absolut ha babytravel amsterdam (hette jogger förut) men nu finns det inga fina färger längre. svart, indigo, mörk beige och brun var det enda som fanns. Nu vet jag inte längre vad jag vill ha, vill ha en vagn med lite färg och tre hjul. Får väl bli Teutonia istället nu kanske..

Tänk vad man kan bli sur för så lite, har världens humörsvängningar. haha, stackars min sambo som får ta emot allt.
    Jag har ingen aning om hur vi ska berätta för min sambos mamma att hon ska bli farmor?! Hon är en sån som är negativ till allt och alla typ. Hon bara gnäller och klagar, tex så skällde hon ut mig efter noter för att jag piercat mig i läppen i höstas. Vi vet båda att hon kommer att bli sur men vi vill ju endå berätta själva, alla våra kompisar och mina släktingar vet så bara hon får veta så kan jag berätta för alla sen. Någon som har något bra tips?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)