• LinnV

December Bebis 2010 :)

Mopplis skrev 2010-07-01 21:04:11 följande:
    Allright, hur går det med vikten för er tjejer? Själv ligger jag på minus 4- skynda långsamt :) ( ska ju helst gå ner 8 kilo eller 10 givetvis på inrådan av barmorska- inget jag själv hittat på haha)
    Jag har gått upp massor, mycket för att jag har fått så svårt att röra mig. Tror det är 7 (!!!!) kg redan.. Ändå har jag svårt att äta men ökar hela tiden iaf. 

Nu längtar jag till på onsdag, har RUL då.. På måndag ska jag på läkarbesök och kolla upp ryggen, har ev foglossning.

Jag har haft massor av sd idag, så fort jag försökte gå lite fort eller stressade lite. Är inte det lite väl tidigt att ha nu? Jag är i v. 18. 
  • LinnV
    Jessika82 skrev 2010-07-01 21:17:21 följande:
    Berätta om sd för bm vid nästa besök...
    Jag vet inte ens när jag ska dit nästa gång. ska ringa nästa vecka efter RUL och boka en ny tid..

MajMamman08 skrev 2010-07-01 21:17:50 följande:
    sammandragningar är väl rätt vanligt,livmodern växer jue   då måste man ha de! Men vet inte hur det är om man har kraftiga sd??
    Jobbigt med fogossning....
    Jo lite förstår jag att man måste ha men mina gjorde riktigt ont! Läste att det var vanligt med sd hela graviditeten, bara jag slipper såna jag haft idag.
  • LinnV

Bara två dagar kvar till RUL nu!! Som jag längtar. Ska på läkarbesök idag på ev foglossning. Får se vad hon säger..

Våran "arbetsnamn" är skrutten, det var min dotter som kom på det och nu kallar vi den lille för det

Såg att ni skrev om bristningar, jag var väldigt underviktig när jag blev gravid med Lina så har bristningar överallt! Mage, lår, vader,bröst, rygg.  Men jag bryr mig inte längre, de är ju resultatet av det bästa i mitt liv. De syns massor fortfarande, lika breda men bleka iofs. Man lär sig att leva med de.

• LinnV

Linn78 och MrsHelgesson: Vad skönt att allt ser bra ut, har 1½ dygn kvar till till mitt RUL nu!

Idag var jag hos läkaren som sjukskrev mig på 50 procent i tre veckor till början med. Men hon sa inte riktigt varför men att det blir värre om jag inte vilar. Det var då början till foglossning och sen min smärta i ländryggen tror jag. Min chef blev däremot inte allt för glad när jag ringde henne och berättade att jag var gravid och sjukskriven nu på 50 %. Hon skällde nästan ut mig för att jag inte berättat det tidigare (!) men jag sa att jag själv inte visste något förrän jag ringde henne. Har såå dåligt samvete nu, vill inte göra så de andra får mer att göra på jobbet..

V 19 idag, har tagit nya bilder men inte orkat lägga in de på datorn än! 

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-05 22:16:57 följande:
    tänkte fråga er Flickor hur era livmödrar befinner sig ??
    Under eller på eller över naveln ??
    Min ligger på naveln exakt nu undrar jag hur ni har det jag är ju själv i vecka 16 17 på tor
    Min livmoder är upp till naveln, den slutar lixom precis under naveln, är i v 18+0 idag. Det sägs att livmodern växer fortare om man fått barn innan.
  • LinnV

Åhh, i morse var vi på RUL Allt såg jätte bra ut, alla organ, hjärtat, ryggrad, två händer och två fötter. Glädje tårar så fort jag tänker på det Hjärta Har inte riktigt hunnit smälta allt än tror jag, men det är en lite kille vi ska ha. Så sen har jag en av varje När vi kom hem fick jag lov att klicka hem lite kläder från ellos i blått och grönt! Vi blev flyttade två dagar, från 5 dec  till 7 dec.

Det är fullt upp här hemma just nu. Vi fick veta igår att vi får flytta in i nya lägenheten i morgonkväll så har hållt på och packat för fullt i två dagar. Jag som inte får bära! Jag blir nästan arg på mig själv.. Men ska blir såå skönt att komma iordning och så innan skrutten kommer. 

• LinnV
    MajMamman08 skrev 2010-07-07 22:18:28 följande:
    så härligt-) ja då e de 2  bebis killar i tråden än så länge
    Jaa Det roliga är att jag såg den lilla snoppen innan bm ens hann säga att det var en kille, det syndes jätte väl
  • LinnV

Idag är ingen rolig dag. Råkade bära lite för tungt på jobbet, bar ut massor av gamla tidningar, så har så ont i fogarna Jag kom hem för en stund sen och har bara legat sen dess, orkar inte röra mig. Jag som skulle packa ner det sista så det var gjort, det får nog sambon snällt göra..

En bra sak är iaf att jag känner bebisen nästan hela tiden när jag sitter still, jag har moderkakan i bakvägg så det var därför jag kände bebisen redan för flera veckor sen, det var inte inbildning

• LinnV
    3 barns mamma84 skrev 2010-07-08 12:54:57 följande:
    Du måste tänkte på sig och bebisen i första hand gumman.
    Inte hålla på du få säga till dem att du inte kan.
    ÅÅh fuskis fian då jag misstänker jag har min Framvägg denna j*vla gång ahha hänner bara bebisen på kvällen när jag ligger i sängen haha så det framvägg eller en mkt lugn liten flickbebis haha
    Jag försöker göra det, men jag är van att klara mig själv, jag har alltid gjort det. 

Det kommer för dig med ska du se, det blir bara jobbigt med alla hårda sparkar sen.

Nyss låg han och knuffade på magen så jag såg vart han låg tom, blev stenhårt och en stor bula på höger sida, nästan uppe vid naveln <3 
  • LinnV

Oj så ni skriver, hinner inte läsa igenom allt nu. Vi har flyttat nu så har massor att göra och vi får internet i början av Augusti. Är hos svärföräldrarna nu och kikar in lite snabbt.

Har mejlat på en vagn som vi ska kolla på i helgen, woho, hoppas den är så fin som den ser ut

Nu ska vi laga mat, min mamma och syster kommer på middag. I morgon åker vi och ska tälta på en camping i två nätter, håller tummarna att det blir fint väder nu..

Ha de bra nu tjejer..

Svar på tråden December Bebis 2010 :)