• LinnV

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2010-06-15 18:59:22 följande:
    Kan inte vara sant mina fötter börjar svullna upp !!!! redan vätska i bennen ???
    Jag är också fruktansvärt svullen i benen redan. Har varit det i 3-4 veckor nu. Tror det beror på att jag står och går nästan hela tiden på jobbet.
  • LinnV

Ensammamma: Jag lider med dig, Hoppas du blir bättre snart!

Jag är in varje dag och läser vad ni skriver men har inte orkat skriva. Jag har så fruktansvärt ont i ryggen så jag kan inte göra något utan att det för ont. Inte sitta, ligga, stå eller gå. Allt gör lika ont. Har haft såhär hela veckan, förut har det var så jag klarat av det men inte den här veckan, det är verkligen outhädligt.. idag gick jag verkligen myrsteg på jobbet för det gör så ont annars Ska ringa i morgon och se om jag kan få en tid snart och kolla upp det. 

min stackars sambo för göra allt hemma fast han jobbar mer än mig för jag klara inte av att varken städa eller diska..

För att säga något bra så mår jag inte illa längre ÄNTLIGEN! 

• LinnV
    TheUnknown skrev 2010-06-18 21:22:55 följande:
    Hej alla.. Jag är här.. Har sån jävla panik och en ångest jag kräks av och kan inte äta eller sova... Jag har blivit lämnad. Vad i hela helvete ska jag göra?? Jag vill inte :(
    Men gumman då! Det kanske går över, han behöver lite mer tid att tänka och fundera över allting. Det var ju inget lätt beslut för ett att ta. Jag finns här om du behöver prata! Som någon annan skrev, gör det du behöver, gråt, skrik och var ledsen. Men inte själv, prata med familj och vänner, man mår mycket bättre då.
  • LinnV

Haha, sexlust, vad är det? Typ så känns det nu, händer kanske en eller två gånger i månaden för det måste vara på dagen. På morgonen måste jag äta och sen vila för annars mår jag pyton och på kvällarna har jag sån värk att jag inte kan röra mig. Och det kan vara svårt att passa in när vi jobbar olika hela tiden och har min dotter varannan vecka. Men jag känner inget behov av det men vet att min sambo tycker det är jobbigt fast han inte säger något.

Jag har köpt en gördel för gravida på babyproffsen, det var helt underbart för ryggen. Jag blir lite bättre iaf när jag har den på och det är ett stort steg, nu kan jag faktiskt gå igen, inge långt men lite iaf! 

Jag kan inte heller ha mina byxor längre, eller det har jag inte kunnat på många veckor, blir mammabyxor eller mjukisar för mig!  

• LinnV
    linn78 skrev 2010-06-19 22:34:46 följande:
    momalicious: åhh, vilken söt sambo!! Sånt skulle aldrig min tänka på. Eller jo förresten, när det handlar om spanska landslagets fotbollskläder så köper han lätt allt som finns=)

linasmama: Vad är det för problem du har med ryggen? Har du det alltid eller är det grav relaterat?
    Jag har alltid ont i ryggen och har haft sen jag var 8-9 år. Läkarna säger att jag måste träna, att det är det enda som gäller. Min farmor, faster och pappa har lika som jag men de fick de när de var runt 30. Jag är 20 år nu. För de har inget hjälpt. Men jag brukar kunna jobba och gå men nu när jag är gravid har det blivit värre plus att jag tror jag fått falsk ischias. Smärtan är så hemsk att jag mår illa om jag gör konstiga rörelser. Ska försöka få en läkartid nästa vecka och se om de har något mer tips.

Oj vad rörigt det blev. Hoppas du förstår iaf. 
  • LinnV

Linn78: Måste bara säga att du har ett fint namn, jag heter också Linn

Ja det är riktigt jobbigt. Nej jag lärde mig att leva med det innan jag blev gravid så har inte varit på smärtklinik eller något. Jag är envis och lär mig att stå ut istället. Nu har jag däremot lite för ont för det.

Falsk ischias:

"Orsaken till smärtor i rygg, höfter och lår behöver inte vara relaterad till ischiasnerven. Falsk ischias är mycket vanligare än äkta. Smärtan är lindrigare och mer diffus än vad som uppstår vid äkta ischias. Det är sällsynt att den fortsätter nedanför knäet. Muskelsvaghet eller känselbortfall uppstår aldrig vid falsk ischias. 
    Falsk ischias har många olika orsaker men härrör sig aldrig från ischiasnerven.
    Falsk ischias kan också orsakas av skador eller sjukdomar i ryggen, bäckenlederna eller höftlederna, men detta är mer ovanligt. "

Usch då, jag funderar om jag börjat fått foglossning så det är därför jag har så grymt ont nu?! Ska ringa bm på måndag och se om jag kan få en tid snart så jag får kolla på. 

• LinnV
    linn78 skrev 2010-06-19 23:44:50 följande:
    haha, jag heter inte linn på riktigt men har alltid gillat det namnet=) Har använt det som nick till allt sen jag började "interneta"...
    Här går man direkt till sjukgymnasten och blir kollad om man får foglossning, ont i rygg mm i samband med graviditet, alltså inte genom bm. Fast det kan ju vara olika var man bor. Tycker att du ska få en tid att bli kollad på iaf. Om det är foglossning så finns ju en del rörelser man ska undvika och en del grejer som kan hjälpa tex bälte eller TENS apparat. Sist gick jag i rehab bassängen för att kunna röra mej obehindrat åtminstone 1-2 ggr /vecka och så hade jag ett program jag skulle följa där i bassängen. Det var jag med fetmage och resten pensionärerSkrattande. Men otroligt skönt!!! Lite tips bara så du inte blir helt liggandes redan..
    Jaha okej..
    Här går allt genom bm, om jag inte förstod henne fel. Jag hade inga besvär när jag väntade dottern så vet inte 100. Det värsta är att jag jobbar i hemtjänsten och där blir det både en och sju konstiga rörelser om dagen.

Jag vägrar bli liggandes, vi ska snart flytta så har massa att göra, det tar lite längre tid bara  Det förstår jag att det var skönt, det är de fler som rekomenderat. Det värsta är att jag är värdelös på att komma ihgå att ringa till bm mellan 9-10, det är bara då de har telefontid.
  • LinnV
    linn78 skrev 2010-06-20 07:30:50 följande:
    moma: väggen är målad och sen är det wallstickers. Lätt att göra. När bilderna togs var Axel inte född än så det var faktiskt ett barnfritt barnrum=) Det är inte så städat och perfekt nu kan jag säga...

linasmama: har dom ingen telefonsvarare så dom kan ringa upp dej istället? Jag är också helkass på att komma ihåg telefontider.

Minifer: Precis där känner jag också rörelser! Känns jätteknepigt eftersom där inte ska finns något=/ Får kanske kolla upp om det går någon skånsk inälvsmask=) Jag hade faktiskt inte så ont av sparka sist, tyckte det var värst när det kändes som om bebis låg och knep mej i urinblåsan...
    Håller med om klänningen! Jättefin! Fast jag tänker nu bara på Boxer-Robert när jag ser Daniel=)
    Så långt har jag inte ens tänkt! Men det borde de ha, får prova i morgon om jag glömmer telefontiden.
  • LinnV
    NhjärtaD skrev 2010-06-20 22:00:25 följande:
    God kväll alla!!!

Har varit lite extra trött de sista dagarna...
    Helgen har varit fullspäckad med lite lek, middag & mys...Kikade även jag lite på bröllopet igår Men jag har min egna prins Daniel & jag var hans prinsessa Men lite sugen på stort bröllop blir man, men samtidigt har vi inte råd med det nu & det hade varit trevligt att genomföra det snart så man får väl prioritera lite Man kan juh förnya sina löften

Ang sex så är även här lusten borta Lite trist e de....speciellt för sambon Gnäller era mycket för det?

Fyndade lite bebis kläder idag Ett rött adidas set & ett puma set sambon är galen i såna kläder...

Nehe, nu funderar jag på en dusch kanske....

ska ta kort på magen idag med!
    15+6 idag...har en radda bilder som jag inte lagt upp än
    Hur länge har ni varit tsm? Vi vill också gifta oss men inte än, ska vara ihop i några år till först..

Nej min sambo klagar inte fast vi aldrig har sex, han har accepterat att det är så. Även om jag skulle vilja så kan jag inte pga min värk.. 

Vi har samma bf har jag kommit fram till, bättre sent än aldrig . Är också i 15+6 idag! 
  • LinnV

YES! Jag har äntligen övertalat min sambo till att vi ska kolla könet Jag vill jätte gärna göra det, mest av praktiska skäl plus att jag är så fruktansvärt nyfiken. Han har vägrat fram tills nu!

Det där om hur stor livmodern är så läste jag att i v. 20 når den upp till naveln. Men jag är i v. 16+3 idag och känner också min precis nedanföd naveln. Kanske är som ni säger att den växer fortare med andra barnet.. 

Har varit bebisvakt i veckan åt min sambos systerdotter som är 2 månader. Har gosat och matat och så. Hur mysigt som helst, och en ursäkt att sitta i skuggan för jag mår så illa när jag blir varm. Längtar som en tok till december nu till vi får våran lilla bebis. 

Min sambo och jag har redan börjat prata om nästa barn. Jag mår pyton fortfarande och längtar inte till jag blir gravid igen men vill ha nästa två tätare än den här gången. Min dotter fyller ju 6 år två månader efter bebisen är född! Men hur orkar ni som mår dåligt ta hand om era som är små? Jag är osäker på om jag skulle orka det när jag mår såhär.. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)