Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Hahaha allt stämmer typ på mig med iaf den där bilen på ny parkering haha jag och min sambo skulle tillen affär och han som vanligt brukar ta smalaste ställer haha men när han nu gjorde det kom jag ut men jag kunde knappt vänta mig om haha han bara skarttade och sa ''hoppa in i bilen'' och sen bytte han till en större plats
    Pinsamt att känna sig större nu haha
    Kissade i natt oxå 3 ggr i dag e man trött *fniss*
    Att gåärsom att ha sprungit ifrån en farlig hund hahaha helt utmattad fast man gått till köket och toan haha
    Att böja sig ner efter oviktiga saker nej det går inte men att böja sig snabbt efter godis ja det brukar jus tämma

Idag e jag hemma ska tilll äkaren 9.20 han ska fylla i papper för hel sjukskrivning
    29/10  

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

När är det dags att packa BB väskan när är det för tidigt ?
    Själv tänker jag packa min väska i vecka 35 ca då vet jag att jag kan i lugn o ro fundera på vad som ska i väskan eller inte och ta det som det kommer.
    Tror jag packade med 2:a barnet minst 3 ggr bara för att och bara för att jag ville titta på baby kläderna bara 1 gång till hahaha
    men att sen packa ner minakläder var hmmmm vad skulle jag ha på mig.
    Dom åkte upp o ner från väskan flera ggr innan det var dags att åka sen.

Så frågan blir när ska ni packa ?
    och vad ska ni packa ner ?

Jag tänker packa ner mjukisbyxor till mig 1 par hem och sen byxor jag åker in med
    tröja långärmad och tröja dit
    strumpor
    trosor
    bindor (stora)
    schampo & balsam & hårborste
    Id kort och jornal papper
    En dricka och lite gott&blandat
    Något att lyssna på
    kammera och kanske bärbar om det blir snitt

Bebisen
    2 st boddys en då han födds och en när vi åker hemåt
    Stumpor
    varm vinter mössa och mössa när han födds
    nalle
    napp
    flaska
    filt
    byxor på som nyfödd  och åka hem på
    Långärmad tröja
    Babyskydd
    Overall

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-08 08:53:58 följande:
    Kommer nog inte packa min väska förrän v 37 el nåe!! Men mina saker så som kläder blir nog i sista minuten,haha då jag kommer ha sjukt svårt o välja vad jag ska ha med mig! Men så som amningsinlägg m,m kommer jag ju packa innan.

Va nån som hade en bra lista vad man kunde packa med sig i tråden så jag har kopierat den och tänkte gå lite efter den.
    Måste bara köpa mig ett par gosiga innertofflor som jag kan ha på BB Skulle behöva nån mysig mysdress med o skrutta runt i,hihi! el ne 2 st,hihi!
    Tofflor ja en bra idenu när det är december vi ska få haha kalllllt
  • 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-10-08 08:57:22 följande:
    Jag har inte fått sova mycket i natt. Jag har vad jag tror är förvärvar.... I ryggslutet.
    Aj då låterinte skönt alls
    Hur sover du ?
  • 3 barns mamma84

Nu ska jag fixa till mig lite ska till läkaren 20 min över så dags att fixa till haha man ska ju cykla till läkaren
    Så vi får höras igen om ca en halvtimme timme

• 3 barns mamma84
    Willes Mamma 08 skrev 2010-10-08 08:59:34 följande:
    hihi,ja mys o softa runt i
    När ja kommer hem från BB blir de o slänga sig på bästa webbshop och beställa lite pösiga tröjor som man kan ha på sig för o dölja degmagen,haha! Har mest tighta grejer o de går fett bort med degmage,haha!
    Skrattar det första jag gör när jag e hemma är att njuta sen bara NJUTA ännu mer hahaha och sen efter några veckor när man inte blöder längre vill jag SHOPPA hahahahaha
  • 3 barns mamma84

Hemma igen nu e papprena skickade och jag blir fullsjukskriven och  går redan 29/10 på mammaledighet

• 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-10-08 09:36:44 följande:
    Bebis väska har jag redan packat men kompliterar lite ibland! Min egen väska ska jag packa lite senare, men eftersom jag fick åka in tidigare förra gången så kommer jag inte vänta att packa den så sent! Men jag skulle inte klara mig på tex 2 st body till den lilla?! För jag låg där mina 2 katter och hade kanske 2-3st ombyten men jag fick ju stå och handtvätta på bb för att de. Lilla sket och kräktes! Så denna gång har jag packat en massa kläder minst 5 ombyten!
    Oj haha ja då ska man packa redan nu som du gjort
    Denna bebis i din mage har nog redan sina planer hihi
    Ååh jag var på bb i 2 veckor med dottern då glämde jag min BB väska hemma hos mamma
    Med sonen hade vi 5 boddys då jag fick planeradsnitt.
    Men om det skulle bli snitt nu så tar jag självklart med mig några fler menom jag föder då vill jag hem typ samma dag om jag orkar.
  • 3 barns mamma84
    malinsmurfan skrev 2010-10-08 09:11:10 följande:
    hur sent är sent? Skrattande jag kan inte detta så bra.
    håller med er andra att det verkar vettigt att göra det senare,!
    Med 1:a klippte dom efter hmm 1-2 min år 05
    Med 2:a klippte dem direk det var snitt .. år 08
    Denna hmm vet inte jag bryr mig fakrist inte han kommer må bra iaf.
  • 3 barns mamma84
    Sandragumman skrev 2010-10-08 10:10:20 följande:
    Ja nu vill dom ju att man åker hem så fort som möjligt om man kan och gärna om man är omföderska, men jag tycker de är så mycke frågetecken kring allt och känner mig lite osäker så jag skulle gärna vela sova en natt på bb iaf bara för att få känna mig lite tryggare i min tillvaro även om de är andra gången för mig!
    Tredje gången för mig 2 veckor med dottern och 4 dagar med sonen.
    Nu ett annat stad och land så här e dom lite mer du ''ska'' stanna hmmm men nu får vi se.
    Jag har skrivit på bm papper att jag ''inte'' ska amma så jag slipperatt bråka med alla huenner sen på bbsom säger att man ''ska'' amma sitt barn .
    Men nu får man ju se hur detta kommer gå till haha kanske man föder hemma likom
    Man vet ju aldrig vad bebisen tänker liiite läskigt haha
Svar på tråden December Bebis 2010 :)