Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD:
    Okej
    Min dotter fixerade sig i vecka 36-37 min son var fixerad i vecka 41+2 samma dag han skulle ut med snitt DÅ var han fixerad o inte innan ..
    Hihi hoppas jag slipper GÅ över tiden denna gången med .. fast vore ju inte dåligt att gå över 11 dagar hahaha ..
    Då 9 med dottern o 10 med sonen.

Nu ska jag ta bild på magen o skriva på bloggen

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Stef:
    Jag blöder super duper kraftigt jag har ju libres och alowes och jag blöder igenom fast jag har stora tjocka bindor för max blödning.
    Så blöder jag igenom.
    I sverige åt jag tabletter mot kraftig blödning och tack o lov har dem detta här i danmark med så innan eller några dagar innan BF ska jag gå till bm eller läkaren så domfår skriva ut i recept till mig ..

Tampong är bara o glömma då för mig jag blöder i 7 dagar men jag glöder kraftigt i 4 dagar sen 3 dagar normalt .
    Detta hade mamma med sen opererade hon sig ..

Jag kan inte ha billig bindor för då får jag svamp.
    Så jag måste ha dom vanliga dyra ..Tror min mutta ären krävande DIVA när det gäller bindor hahaha  

• 3 barns mamma84
    Annnika skrev 2010-10-06 21:46:33 följande:
    Hej allihop :) ser att det är många som börjar få ont på olika ställen.. själv har jag väldigt ont i revbenet.. någon annan som känner samma? Känner av smärtan när jag sitter ner.. kommer efter bara några minuter.. vet inte om jag ska gå och kolla upp det.. min barnmorska sa att det är vanligt under graviditeter.. att allt töjs ut där inne och att det kan va nerver som går i kläm.. är bara rädd att det ska vara någon infektion eller nåt.. hm.....
    Det e bara något som bm har sagt det stämmer nog faktist..
    Allt inne i din mage har blivit dubbelt så stort och mindre plats ..

jag får håll vid revbenen och magendå det är ett tryck och jobbigt att sova och andas men det är något som försvinner för oss om 9-10 veckor

Nu insåg sambon o tröga jag att OJ mina händer är balonger typ har tagit bild på magen och händerna och fötterna men nej datorn vill inte idag ..
    Fötterna är inte svullana ÄN men muttan o händerna hahaha
  • 3 barns mamma84
    Mrs T:
    Stort grattis till Flickan och skönt att allt gick bra med er båda två trotts allt.
    Herregud som alla andra säger att vara gravid visst visst man köper massa men man kan fortfarande inte förstå att snart är det en till en två till sen tre till ja sen är det alla vi som plötsligt står här och skriver grattis till varandra då dom små kommit.
    Hjärta
  • 3 barns mamma84

Det jag har problem just nu är att komma på cykeln haha jag får direkt cykel styret på magen och jobbigt att ta sig upp o sen cykla.
    Haha men,men ..
    Händerna är svullna fötterna är svullna nu med började idag
    Magen är i vägen och jag orkar inte gå längre måste sitta ner hela tiden då det värker i benen
    Svårt o sova på nätterna när pojken sparkar o man blir kissnödig..
    Och så trött så trött..

Nu ska jag göra en maka o äta gott gott

• 3 barns mamma84
    Jessika82 skrev 2010-10-07 13:18:55 följande:
    Hej på er. har precis varit på mvc, bebisen har fixserat sig. hon hade svårt att mäta hjärtljuden och sen såg alla värden bra ut.

Sköt att allt så bra ut
    Vi har en till som är sen den andra som får bebbe
  • 3 barns mamma84

Borde vara glad att man inte har det så dåligt utan bara det vanliga lågt blodvärde o blodsocker o svimmar annars har jag det bra med svullna händer och fötter . 
    Stor som ett hus menvadå man är bara gravidi 9 veckor till ca skitsamma ..
    Är iaf glad att jag har det bra och att jag fortfarande kan njuta av graviditeten fast jag ser ut so en pingvin haha när jag går

Snart ska man gå o lägga sig oxå ..
    Jobba i min men skönt med fredag O det roligaste är att jag ska till BM på tisdag o vecka 31 då  

• 3 barns mamma84

Från en annan forum

Du vet att du är höggravid när...

- När din sambo väcker dig och ber dig varje natt att lägga dig längre bort för att du snarkar..
    - Sambon måste parkera om bilen på nytt för att du ska kunna komma ut.
    - Du är nära att skära dig varje gång du ska raka dig nertill och du ser inte längre tårna.
    - Du tutar var gång du ska ur bilen för att magen lägger sig över ratten.
    - Det inte längre hjälper att "smita förbi" folk sidledes då du är bredare så än framifrån.
    - Det känns som om man har sprungit en mil när man går upp för en trapp.
    - När man rullar runt för att komma upp från soffan.
    - När din sambo knyter dina skosnören.
    - När man är rädd att kissa på sig när man nyser/ hostar
    - Man tappar något på golvet och låter det ligga för att processen med att plocka upp det är för omständlig.
    - När man hellre går barfota än att ta på sig strumpor.
    - När man inte orkar sminka sig eller fixa håret för att armarna somnar efter bara några sekunder över huvudhöjd
    - När man behöver hjälp för att komma upp ur sängen eller soffan
    - När det enda man orkar plocka upp från golvet är en godis som ramlat ner.
    - När man måste kissa igen så fort man rest sig och trott att man var färdig.
    - När man letar efter alla andra möjligheter än att behöva använda trappan.
    - När de högklackade skorna blir stående bakom de förnuftiga "kärrningskorna"
    - När godisskålen får prioritet före middagen
    - När allt blir tungt
    - När man flåsar och flämtar som en valross efter att ha fått upp dragkedjan på skorna och måste sätta sig ner efter för att få blod i huvudet och få bort den lila färgen från ansiket.
    - När man inte längre orkar stå i duschen utan sätter rätt ner på rumpan på golvet.
    - När man sitter på golvet i duschen och inte förstår hur man ska komma upp igen.
    - När ingen annan än du får tillgång till soffan längre.
    - När dagens höjdpunkt är Dr. Phil och förslossningskliniken..
    - När det känns som om bebisen försöker trycka ut slemproppen och gräva sig ut varje gång du lägger dig ner.
    - När man planerar en utflykt utanför hemmet utifrån vart det finns toaletter.
    - När anklarna får storlek av en överarm efter två timmar på bion.
    - När du lägger på dig 2 kg vatten efter en vecka och säger ja, ja..
    - När du börjar gråta för att du inte får på dig skorna själv och sedan nästan skrattar ihjäl dig för att du faktiskt sitter och gråter.
    - När du ställer dig med benen en meter från varann för att förbereda dig på att böja dig ner.
    - Allt är väldigt irriterande...
    - När sambon av ren djävulskap puttar ner dig i soffan och du inte kommer upp igen och han blir sittandes för att se hur det ska gå.
    - När BH storleken börjar närma sig slutet av alfabetet.
    - När ett ärende om dagen gör dagen fullbokad.
    - När mannen din faktsikt måste hålla med om att du inte har något att ha på dig.
    - När du hellre sitter i bilen än att gå in och handla för att det är för mycket besvär att ta sig ut och in.
    - När du hellre går i fula bommullsbyxor än i de vanliga gravidbyxorna för de har en söm under magen som pressar.
  • 3 barns mamma84

Skrattar JA då e man höggravid hahahaha

Enligt flickor NÄR ÄR man HÖGGRAVID ? enligt er ?
    Själv tycker jag att man är höggravid i vecka 36-38

• 3 barns mamma84

Skönt att ni gillade detta HAHAHA
    Vet inte när man e höggravid men hmm det borde nog vara nu hahaha
    Insåg nyss att ha sambon över mig var inte så toppis utan uuuuh bort du ligger på min mage hahaha men hmm ja man är väl höggravid då man inte längre ser sina fötter och kan ta sig upp utan hjälp Tungan ute

Svar på tråden December Bebis 2010 :)