Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Här har vi två ssk som sticker i varsitt ben samtidigt

• Mysmamma70

Suzzy - Cornelia vägde bara 6080 och var 64 lång (och hon vägde ju 3885 vid födseln), men BVC tyckte inte att hon var för smal, hon följer sin egen kurva nu.

Vår BVC-sköterska är toppen och hon tar gärna i barnet efter en första kontakt på avstånd om barnet bjuder in till det. Våra små gillar henne trots att hon ger sprutor

• Mysmamma70

Delifi - det går inte att skriva in inboxen fr mobilen, men vi är gärna med på en träff

• Mysmamma70

Grattis Majorima och Emelle, hoppas vi får se bilder!

• Mysmamma70

Grattis idag alla fina mammor! Njut av all kärlek som ni får av era barn!

• Mysmamma70
    Karttikeya skrev 2011-05-29 10:58:01 följande:
    Taack! Häftigt att Emelle gifte sig samtidigt som mig, hihi.

Bjuder på en familjebild Glad

Så fina ni är, underbar klänning! Hjärta
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-05-30 20:30:40 följande:
    Idag har vi spenderat 3h på barnakuten. Blä! Tar det från början.
    11maj vägde vi Loke på BVC. Vägde då 6020 o gjorde ett lodrätt streck på kurvan. Vägde honom igen på Öppna förskolan i torsdags o fick resultatet 6110. BVC sköterskan ringde mig i morse o gillade inte resultatet plus att hans utslag o kliandet inte blivit bättre så jag fick en tid till läkaren idag på e.m. Han gillade inte alls utslagen och remitterade mig till barnakuten. Han väger idag 6200! Där ställde dom tusen frågor. Slutade med ett pricktest som gav ett "jasså?" svar o de tog blodprov på Loke ist. Ska till barnkliniken om 2v. Får se vad de säger då. Fick en ny ersättning och Tavegyl mot klådan. Ska fortsätta o vara mjölkfri.
    Usch! Stackars min lilla plutt! Men de på akuten tyckte det var bra att han var glad o pigg och stark i händer o ben. :D
    Så jobbigt...

Vi var också på barnakuten igår, men det var med storebror som fick akuta magsmärtor... som tur var gick det över, han hade antagligen ätit något som inte var så lämpligt. Cornelia och jag satt i korridoren i fyra timmar så att hon inte skulle behöva utsättas för alla smittor i väntrummet.
  • Mysmamma70

Galen i gröt
  • Mysmamma70

2barnsmamma - hon äter både 4-månadersgröt och hemlagad havregrynsgröt

Snart bara sex veckor till mitt bröllop... Jag längtar så!!!

Min sambo gick ner på knä och friade till mig för ett år sen, på min 40-årsfest inför alla gästerna

Svar på tråden December Bebis 2010 :)