Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

När hon föddes så låg hon ju en bra bit över normalkurvan eftersom hon inte heller gick tiden ut. Nu ligger hon under den understa kurvan. Första tappet på kurvan kom vid 2 mån då hon hade RS.

Eftersom hon är så nätt så jag har avslutat amning lite tidigare för att hon skulle få mer näring, så nu nattammar jag bara, resten äter hon gröt och mat. Men hon har tappat ännu mer sen vi övergick mer till mat fast hon äter fulla portioner, så antagligen är det nåt med maten.

Nu är allergi- och ämnesomsättningsprover tagna iallafall och hon var jätteduktig

Det var en diger lista allergier stackars Loke har...

• Mysmamma70
    3 barns mamma84 skrev 2011-06-27 10:37:28 följande:

Vad ska jag göra ? jag vill inte ha ska ha det så jobbigt.

Eller var det något i potatismosen han inte kunde ha i magen ?

Ska jag vänta ett tag eller ska jag bara ge honom mat iaf ?

Barn över sex månader behöver protein också. Prova med något som är snällt mot magen, kokt kyckling och ris tex.

Majsvälling är skonsamt för känsliga små magar.

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    LokesMammi skrev 2011-06-27 10:28:08 följande:
    Vi har bara en kurva o gå efter.........
    Jag ska ge mera ersättning o byta ut 1-2 amningar, men han vill inte! :/
    Ja, o han har tyvärr fått den listan av mig! :(

En kurva? Har den dalat neråt hela tiden?

Jaså, är du också så allergisk, så jobbigt... Vi har inga allergier i familjen,

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Halvfabrikat ska ju undvikas både till stora och små

• Mysmamma70

Var glad istället att han reagerade, annars hade du säkert fortsatt ge honom det

• Mysmamma70

Styrkekramar till er Pickaboo!

Ang kolik finns det en ärftlig faktor i det, så har man ett kolikbarn så ökar risken (har en väninna som var med i forskningsstudien).

Jag har fyra barn och vi har klarat oss utan kolik tack och lov

• Mysmamma70

Hoppas du får må bra hela den här graviditeten, Linasmamma!

Vi hade en natt som varade 8,5 timme, det är nog rekord - vaknade 5.20

Hur många timmar sover era bebisar per dygn? Cornelia snittar 12 timmar, men det varierar jättemycket från dag till dag, 10-14 timmar

• Mysmamma70

Jag är ju ofta ensam hemma med mina två små då sambon jobbar kväll och natt. Det går oftast jättebra även om det kör ihop sig ibland.

Charlie somnar ju snällt själv i spjälsängen.

• Mysmamma70

Linas mamma - skönt att det inte var något allvarligt.

Och tur för dig att du sällan behöver ta nattningarna själv, hoppas ni får bättre kvällar innan nästa bebis kommer

Men att få sova sju timmar var väl inte så blodigt, här börjat dagarna oftast vid fem :-

• Mysmamma70

Cornelia sov mer än 14 timmar igår och det fick jag sota för inatt... Mellan 3 och 5 var hon hur pigg som helst. Tyvärr kunde jag inte somna heller när hon sov 5-6 så det blev tre timmars nattsömn för mig

Svar på tråden December Bebis 2010 :)