Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Jag har fortfarande inte sett något mönster i hennes sömn på dagarna mer än att hon sover mer om hon får sova ute i vagnen och mindre när vi har gäster

Tur jag är ung och rask så jag pallar den här dagen, hahaha

Idag ska min stora tjej ta moppekort, fatta hur fort de blir stora

• Mysmamma70

Uj vilken natt, Haligh, hoppas du kan ta en lur i bilen!

Här har vi haft bästa natten på länge, hon sov till sex - kan bero på något av tre saker:

- hon var vaken till kl 22, hon åt dubbla portioner gröt vid två tillfällen under dagen eller så att hon rullade över och sov på mage (för första gången).

Jag tror nog mest på den sena läggningen, för hennes nätter brukar vara 7-8 timmar

• Mysmamma70

Fina nätter Lill-Snurr

Cornelia sitter ännu inte utan stöd, fast det är inte så mycket som fattas. Inga tänder i sikte heller, men hon är en riktig pratkvarn

• Mysmamma70

Moma - hade också gärna sett Metallica

• Mysmamma70

Kikar in och säger hej, läser vad ni skriver men hinner inte kommentera så mycket. Vårt bröllop är om tio dagar!!!

• Mysmamma70

2barnsmamma - det är en ganska klassisk cremefärgad brudklänning med lite pärlor och paljetter. Lovar att bjuda på en bild sen

Har köpt en helt underbar ljusrosa bröllopsklänning till Cornelia, hon kommer att överglänsa bruden

• Mysmamma70

Vi har ju samma bekymmer här - Cornelia vägde 3885 vid födseln och nu 6200 vid 6 mån. Fast hon dippade först vid 2 mån då hon hade RS, sen följde hon den nya kurvan till 4 mån då hon började tappa igen. Vi väntar på svar på allergi och ämnesomsättningsproverna.

• Mysmamma70
    Haligh skrev 2011-07-06 19:03:47 följande:
    Cissi; lycka till med bröllopsbestyren! Hoppas allt blir som ni drömt om!
    thegoddess skrev 2011-07-06 19:05:43 följande:
    cissi: spännande och hektiskt.. är du en bridezilla eller går allt lugnt tillväga? haha lycka till!
    Tack Jag är lite stressad, men vi har ju planerat i ett år som tur är för nu är det ändå MASSOR med smådetaljer som måste fixas

Men på den stora dagen kommer jag att känna mig lugn och avslappnad och trygg i att min pappa som värd och min syster som toastmaster tar hand om allt så vi kan bara slappna av. En av gästerna ska ta hand om småbarnen hela kvällen  
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Haligh skrev 2011-07-07 20:09:22 följande:
    Vi undrar lite här hemma hur man ska göra med en glupande aptit. Hon äter alltid upp hela portionen, hela bananen etc och så fort vi äter så sitter hon och tjoar men blir så nöjd att ha nåt att tugga på. Fyller ni på tills de slutar äta eller ska man tänka att det borde räcka nu? Det är inte så att hon fortsätter att vara missnöjd av hunger heller. Idag har hon exempelvis ätit lunch och middag, gröt, banan, lite kex men så vill hon dessutom ammas däremellan vilket jag gärna fortsätter med.
    Cornelia äter normala portioner, men storebror ville gärna ha 1,5 portion av allt och BVC sa att vi skulle ge honom så mycket han ville äta så länge han fortsatte på sin kurva och det gjorde vi! Nu är han 1,5 och portionerna har minskat

Vi fick svar på Cornelias allergi- och ämnesomsättningsprover idag och allt var normalt  
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Cornelia äter bröd med smör fast hon saknar tänder, hon får en stor brödbit som hon själv håller i och njuter av att äta

Svar på tråden December Bebis 2010 :)