-
Vad skönt!!! Ja det är sällsynt med såna läkare!!Karttikeya skrev 2011-07-29 11:24:10 följande:Har precis träffat världens bästa läkare tror jag! Han var verkligen noggrann och gick igenom vad som kan tänkas ha orsakat den inflammation jag har i ryggen. Han trodde att jag gjort någon slags överbelastning och kanske att det kan ha att göra med att jag ramlade för tre veckor sedan. Satte mig ju rätt på arslet och det kan tydligen göra att kotorna tillfälligt trycks ihop. Att jag har ont i bäckenet trodde han var för att jag går fel pga ryggont (fick ju ont i bäckenet först några dagar efter att det i ryggen började) och att jag ju faktiskt fortfarande är skör, men OCKSÅ för att jag TRÄNAR! HAHA! Så nu ska jag inte träna på två-tre veckor för att känna efter, sen ska jag sätta igång igen. Men jag tror jag smyger mig in och gymar lite iaf :) Behöver ju inte hoppa och zumba o ha mig. Fick även Panocod utskrivet, hör och häpna! =) Hellre lite trött som man blir men smärtlindrad, än att ha så här jävla ont. Tänk att det finns bra läkare ändå! =)Ha så kul!!Momalicious skrev 2011-07-29 09:38:06 följande:Idag ska vi till Liseberg! Jag är jättetrött men oj vad kul det ska bli! :D -
Nemi hade en period nu innan det andra med att hon inte kan vara själv började, men nu sover hon bra, vaknar en gång ibland & vill flyttas över....
Här är en till som börjat bajsa mycket, kan det vara fullkornen?
NTF:s rekommendation är bakåtvänt till 4 år, storasyster vände vi någon månad innan hon fyllde 4, lillebror sitter nu i en framåtvänt stol men vi har turen att kunna vända sätet så han sitter ändå bakåtvänt, han är 2,5 & ville sitta längst bak, men det gick inte med den andra stolen.
Imorgon har vi bara en trollunge hemma på hela veckan, kommer kännas konstigt....men vi ska åka iväg endel så jag slipper tänka på det
Min man är hemma en vecka till, sen är det bara jag till januari. Då börjar jag jobba ele plugga igen. Känner mej lite rastlös faktiskt, fast det finns hur mycket att göra som helst hemma men det harjag gjort i 5 år snart, har inte jobbat så mycket emellan barnen....
-
Skulle aldrig sagt att hon sov bra igår
Hon har vaknat & skrikit & varit otröstlig, vet inte om det är magen ele tänderna....hon har gjort så innan med...stackars liten....
-
Hej på er!
Många styrke kramar till dej mammasmurfen, hoppas verkligen det går din väg!
Gud vilka stora och duktiga bebisar vi har!
Sussy, tycker med det ser ut som värme utslag, är det lite knottrigt när du tar på det? Mildison kanske kan vara nått ele miniderm?
Vi har varit iväg hela veckan, solat & badat, umgåtts & shoppat
Skönt att komma iväg + att jag inte behövt känna tomheten när de stora är iväg. Men på söndag är vi en hel familj igen
Vår lilla goding är inte alls sej själv, hon är en ledsen & gnällig tjej
Började med att hon fick torsk i munnen, hade svårt att sova & äta, nu är den nästan borta men hon är fortfarande sån...verkar ha ont nånstans...skrek i en timme igår kväll...idag är hon hes....tror hon har ont i munnen ele halsen...alvedon hjälper ibland....verkar så jobbigt för henne stackarn....& för oss som inte kan hjälpa henne....nån som vet?
Annars så kryper hon lite men vill helst upp & gå & stå....går för fort detta!!!!
Skulle med vilja ha eget rum till Nemi, men hon vill alltid sova i vår säng efter halva natten så är väl ingen mening egentligen...isf skulle hon få dela med storebror tror vi som det är nu....
Nu ska grabbarna ha nätet här hemma en stund...
bye bye på er!!
-
Nått blodkärl som spruckit, ele nått som irriterar?Momalicious skrev 2011-08-06 00:12:43 följande:Jag måste fråga, Elliot har varit röd i ena ögat några dagar. Idag var det lite rödare än innan. Någon som har en gissning på vad det kan vara? -
Låter som blodkärlen, ingen fara isfMomalicious skrev 2011-08-06 01:40:34 följande:Hela ögat är typ blodsprängt. Vet inte alls. Får höra med bvc på måndag om det inte blir bättre el om han verkar störa sig. Jag är en sån där person som alltid föreställer sig det värsta och självklart tror jag då att han naturligtvis har en stor tumör i huvudet som trycker på ögat.. Lite löjligt när jag ser det skrivet ;)
O ja, som mamma är man det & kommer alltid att vara, hur stora de än blir
Angelique, så mys, grattis
Ja allt det vet jag, hon har haft det innan, men det är nått annat som inte stämmer...kan vara en förkylning som gör att hon har ont i halsen, hon är rätt hes.3 barns mamma84 skrev 2011-08-06 11:48:20 följande:NhjärtaD:
Det ni kan hjälpa med är att koka alla tuggleksaker och nappar och flaskor ..
Om du skulle amma ska du tvätta dina bröstvårtor för svamp smittas.
Amadeus hade svamp och fick en belägg hos bvc när han var mindre lite blålila var den.
Sen fick vi rådet att koka allt som han hade i munnen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Inatt har hon faktiskt sovit bättre & längre på morgonen som hon brukar, även fm luren sover hon nu som vanligt så hoppas det går åt rätt håll!
sitter nu mest & väntar på att hon ska vakna
ska äta lunch med sin morfar ele om hon hinner äta den innan så äter mamma & pappa med morfar
-
Wohooo spännandeLillSnurr82 skrev 2011-08-06 13:06:29 följande:Min karl är nu hemma över helgen och HAN säger att han tycker vi ska börja försöka avla fram nästa ;) lägligt då jag har ägglossning på måndag och alltså fertil nu i dagarna ;) får se om det lyckas på första försöket även denna gång som det gjorde när vi bestämde oss att skaffa första barnet...
MOMA: Okej, bra att veta! -
Nemi fick med det nu i måndags & oj vad ont hon hade, vi fick mycostatin ele vad det heter direkt när jag ringde BVC & nu är det princip borta, du kan även testa 1dl kranvatten & 1krm bikarbonat, lindrade en del oxå. Hon har varit super ledsen & gnällig hela veckan, + att hon har haft ont i halsen, så det är först nu hon börjar bli sitt gamla jag.linasmama skrev 2011-08-06 16:03:21 följande:Jag vet inte vad jag ska göra snart. Håller på att gå under helt. Är så trött och slut. Sixten är konstant gnällig, enda gången han är glad är första 1,5 timmen på morgonen sen gnäller han bara och absolut inget hjälper! Han har fått torsk i munnen vilket tydligen kan göra jätte ont nu när de är lite större men får wichy vatten och alvedon flera gånger om dagen. Har ingen som kan avlasta mig heller. Min sambo förstår inte hur trött jag är fast jag har förklarat flera gånger.. Han håller på att fixa våran husvagn just nu så vi kan åka på semester nästa helg så all tid efter jobbet och nu på helgen går åt till den..
Lillsnurr - Lycka till
Ja det är jobbigt när de inte förstår hur trött man är, hur påfrestande det är för oss mammor när barnen är gnälliga och ledsna...
Hoppas iaf det blir trevligt med husvagnen, skulle med vilja ha en!!!Mama Jessie skrev 2011-08-06 17:42:14 följande:Lycka till igen Lillsnurr!
Nu korkar jag upp och förbereder mig för en kväll bland turisterna på Tall ship races här i Halmstad, skål!
MOMA:
De kan få det om de har nått virus i kroppen, nedsatt immunförsvar, äter medicin ele nått, står inte så mycket om det tyvärr, men eftersom Nemi även hade ont i halsen så var det säkert för hon hade nått virus i kroppen som det blommade upp på henne.... -
babyvakt är rätt bra, hinner man höra innan de är för vakna!3 barns mamma84 skrev 2011-08-06 21:28:45 följande:åh ja skönt att bara få sova och kunna koppla va järnan några timmar
Det var lite bökit att natta amadeus och elias men tillslut gick det båda somnade
Nu oroar jag mig bara om jag kommer att höra honom när han vill ha mat igen kanske man ska skaffa någon hjälp ?
Nu är det film & godis dax
-
kul med bra nätter & att de börjar vilja krypa
de blir så stora då!
Nemi sätter sej på knä i sin säng när hon vill bli uppburen
Cissi: Här får de med dela rum sen, hur ska ni inreda det? kommer ni sätta upp nån skiljevägg?
Nemi kan krypa men gör gärna inte det, lite smått men inte längre sträckor....vill hellre gå om man håller henne i händerna....men det kan jag inte göra hela tiden nu dels gör det juh ont i ryggen, sen börjar mannen jobba imon & hennes syskon kommer hem. Så hon kommer allt få krypa ändå