Inlägg från: Trollungarnasmamma |Visa alla inlägg
  • Trollungarnasmamma

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-07-22 17:22:43 följande:
    NhjärtaD - vi svävar fortfarande på små rosa moln - bröllopet var som en dröm. Men nu skulle jag behöva semester, det var hårt jobb för att få det så underbart

Nu sitter Cornelia till slut 7 månader och 2 dagar tog det...
    I know
    Underbart att det blev som ni tänkt er

Grattis till lilla Cornelia, hur känns det att hon slutat amma?
    Momalicious skrev 2011-07-22 17:26:27 följande:
    Grattis Cornelia!

Vi ska ju också gifta oss, men jag känner att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Vet inte ens hur stort bröllop vi vill ha! Kan man förresten bjuda folk på enbart festen? Och bara ha middag för några utvalda? Eller är det dumt?
    Ne det bestämmer ni, vi hade släkt på em & kompisar på kvällen! Är eran dag så gör precis som ni vill!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Trollungarnasmamma
    Mysmamma70 skrev 2011-07-22 18:47:37 följande:
    Skönt att vara färdig med amningen, jag tycker sex-sju mån är rätt lagom och det var skönt att hon valde själv

Om fem veckor börjar jag jobba halvtid!
    Ja det var samma här & som sagt skönt att de väljer själva!

Oj spännande!! Efter sommaren ska jag kolla runt lite & se när jag ska återuppta studierna & vart...fick nästan ångest nu
    Momalicious skrev 2011-07-22 18:49:49 följande:
    Runt den här tiden förra året gjorde vi RUL. och nu är våra småttingar snart (nåja..) ett år! Kommer tiden någonsin gå såpass långsamt att man hinner med igen?!
    den 7/6 tror jag vi gjorde vårt...Samtidigt som det är så kul att se de utvecklas & bli egna individer så vill man stanna tiden lite ibland....
  • Trollungarnasmamma

Vi köpte en BRIO för ett tag sen för hon började bli för lång för babyskyddet, har en Britax till sonen & andra dottern. Är nöjd med dem, fast sonens går inte att vända framåt, det gör BRIOn.

Alla barn är olika, försök att inte jämföra med syskonen, man gör det ibland men försök att inte...Försök njuta av tiden ist!!

Ja jätte hemskt i Norge, känns mer verkligt när det är så nära... lider med de sörjande

• Trollungarnasmamma
    Momalicious skrev 2011-07-24 20:03:45 följande:
    Hur ofta har ni sex ungefär? Om man får vara så fräck och fråga ;)
    Inte så ofta, försöker med en gång i veckan iaf,  tröttheten som tar över här med....
  • Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-07-24 21:02:23 följande:
    NhjärtaD skrev 2011-07-24 21:00:15 följande:
    Inte så ofta, försöker med en gång i veckan iaf,  tröttheten som tar över här med....
    Nån gång i veckan....en gång i veckan. Vilket lyx! =)
    vadå?
  • Trollungarnasmamma
    LokesMammi skrev 2011-07-24 21:28:49 följande:
    Ja, det är lyx o få så ofta! 3-4ggr på ett halvår är det här! :(
    Men jag ska inte klaga, en kompis som fick barn i november har inte fått sex på 1½år! :/
    Då ska inte min man klaga då
    ludicrous skrev 2011-07-24 22:12:35 följande:

Hade det inte varit för att jag blöder så pass ofta så skulle det ju varit mer.. "normalt" för oss, när jag inte har mens är väl 3-4 ggr /vecka

Jag försöker sälja vår BRITAX MULTITECH som jag haft till dottern. Men det är då inte lätt. Vi vill ha storleken som är emellan till emil. multin känns så rak och inte allt lika mkt på sidorna som mellanstrl har. Till Nova hade vi en Britax Secura och var jättenöjda. Lutar åt en sån igen =)

Idag smällde emil..
    Han låg på mage och tänkte väl ställa sig mot bordet, tog upp huvudet och vårat bord (Lack soffbord) har två hyllplan, han slog i munnen på det understa! Ett ganska djupt hack i tandköttet blev det, en jäkla massa blod och en superledsen bebis.
    Hoppas tanden innanför klarat sig..

Usch då stackars liten

Min son på 2,5 smällde förra veckan, rakt ner i asfalten, piss blödde....var så djupt jack i läppen att vi fick åka in med honom Dagen efter slog han upp det igen, men idag är det jätte fint, men ett ärr får han där....Det går så fort så...

Lillan har ramlat nerför sängen några gånger nu, våran...fattar inte hur hon lyckas, får bygga berg runt henne!
  • Trollungarnasmamma

Hoppas du får svar Majorima så de kan hjälpa dej!!

Här hemma har jag nu en 8 månaders underbart söt tjeja som älskar att äta & prova ny mat!!
    Men annars är det en jobbig period nu, jag kan inte lämna rummet utan att hon skriker, hon vill inte sitta själv på golvet om inte jag sitter ner med henne, går knappt att hon sitter i samma rum som jag medans jag gör nått annat utan jag ska vara med hela tiden, helst ska hon vara i famnen, bäst är väl att ge henne den närheten hon behöver just nu men är inte så lätt när man har syskon med. Vi skulle precis börja vänja henne med att somna själv i sängen nu, men det får vi avvakta med tills denna period slutar....Nån mer? Har hört att detta brukar komma vid 9 månader ca.

Men så länge jag är med så är livet underbart Då finns det nog ingen gladare & nöjdare unge

Nemi älskar oxå & bada, roligast har hon med storasyster, guuu vad de skrattar, härligt & höra, man blir nästan tårögd!!

På måndag åker syskonen till sin pappa, de ska vara borta 1 vecka Jag har aldrig varit utan dem så länge....känns inte nått kul faktiskt...

• Trollungarnasmamma
    ludicrous skrev 2011-07-28 21:20:50 följande:

Emil blir också ledsen om man lämnar rummet och vill helst vara nära. Reser sig mot allt men verkar inte vilja stå, utan ställer sig, sträcker sig efter mig, jag tar hans hand, han går till mig, sätter sig, och kryper fram till bordet för att resa sig igen. Samma visa om och om igen ;D

Vi är på bilstolsjakt. Det är svårt i den djungeln. Tror inte att det finns stolar som är sååå mycket säkrare än nån annan, testerna är hårda och stolar som inte är säkra säljs ju inte. Men så hittade jag denna sidan:

www.bäst-i-test.se/Bilbarnstol

De har inte tagit med säkerheten i testen, utan hur lätt det är att ta av/ på  nerkräkt klädsel, hur lätt det går att ställa stolarna med lutnig, hur mkt plats den tar i bilen, och hur sköna dom är. Lite roligt! Det testet lär väga in i vårt beslut.
    Vi ska prova olika stolar i bilen och med Emil i.

Ja det känner jag igen
    Nemi vill gärna stå upp men vill knappt röra benen hihhi, men hon börjar gå mer & mer....

Vår stol fick en 7:a BRIO Zento, är mycket nöjd!
  • Trollungarnasmamma
    Stronza simpatica skrev 2011-07-28 21:29:57 följande:
    Hcg värdet såg bra ut:), ul/vul på tis:).
    HIhihi grattis grattis Mysigt samtidigt som jag vill vänta
  • Trollungarnasmamma
    Mama Jessie skrev 2011-07-28 21:35:12 följande:
    Jag läste också det testet innan jag köpte min britax :)

NhjärtaD: Att de absolut inte vill bli lämnade brukar väl komma kring 8 månader tror jag så hon ligger i fas :). Min kille blir 8 månader på måndag men är just nu på strålande humör och sitter/ligger/rullar omkring och leker för sig själv längre stunder, får väl se om eller när han börjar kinka ;)
    Hahaha vilket A barn jag har då
    Nemi började cirkar 1-2 veckor innan 8 månaders dagen så jag hoppas det släpper snart...
Svar på tråden December Bebis 2010 :)