Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-11-09 10:20:17 följande:
    Haha, nej fy för att gå över tre veckor! Det låter lite väl långtråkigt!

Jo, feber och ont i halsen, och i ena örat! Men är inte särskilt snorig så det kanske går över.
    gillar du the?

Min mamma gjorde alltid citron the, med socker å honung i...de smaka gott, å löste upp slemmet i halsen...lenande vart de oxå vad jag kommer ihåg...kanske något att prova??
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-11-09 10:30:33 följande:
    Nej, jag dricker det bara ibland när jag är hos kompisar som inte har kaffe hemma.. Skrattande Men får kika om jag har något the hemma  Cool

Och uppsöka sängen!
    gör så...krya på dig Nalle
  • mamma smurfen
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 10:38:03 följande:
    Jag ringde till förlossningen och dem sa att jag skulle lägga en bomullshandduk i trosorna och gå omkring med den i några timmar. Om det fortsätter rinna så är det väl fostervatten antar jag. Det luktar ju ingenting men jag har gått omkring med väldigt illaluktande flytningar idag, har luktat som spermier nästan. Det rann ju till som urin men det kändes inte som att det kom från urinröret, det brukar man ju kunna känna skillnad på. Så nu sitter jag här i soffan och väntar, undrar. Vet inte vad jag ska tro, är väldigt osäker på vad det var.
    Inge kul å sitta med funderingar utan säkra svarObestämd

Men som du säger ..man BRUKAR ju känna VARTIFRÅN de rinner....
    Har någonstanns läst att man ska ligga ner en stund för att sedan resa sig upp å se om de kanske "rinner till" ...
    Hursom...håller tummarna för att de blir som DU villFlört 
  • mamma smurfen
    MrsHelgesson skrev 2010-11-09 11:15:22 följande:
    Det kan inte ha varit fostervatten som rann, det har ju inte kommit något mer. Men det börjar kännas lite konstigt i magen och i ryggen på mig. Det kanske är värkar som smyger på mig.
    Hade jag vart du..så hade jag åkt in för en koll, bara för min sinnesros skull...inge bra för vare sig DIG eller bebbe att bli stressad av att inte veta....
    ludicrous skrev 2010-11-09 11:14:19 följande:
    Va mysigt :) Jag fick precis dra mig ut i snöblandat regn/halv storm o vattenpölar överallt. Hunden tyckte det var jättekul. Tur vi bor precis vid en skog så jag kan släppa honom så får han motionera sig själv, medan jag står å huttrar ;D

Jag blir faktiskt lite orolig, eller nått, när jag läser vilken peppning töserna här får som kanske får för tidigt..? Ok, BF är +- 2 veckor, men i v 34 ska man väl inte heja ut nån..? Börja peppa för att den snart tittar ut kan man göra runt v 38..

Bara för att jag skrev förut att jag inte haft sammandragningar på länge har jag haft typ var femte minut sen jag skrev det :P Inga onda som tur e, bara sånna som spänner och suuuuger..
     Vad för "pepping"  syftar du på?

Hoppas dina SD ger med sig igen...kan verkligen inte vara "kul" å ha de såNalle 
  • mamma smurfen
    ludicrous skrev 2010-11-09 11:39:07 följande:
    Att det lätt blir att även om det är alldeles för tidigt så är det många som säger "åå hoppas det är på gång nu o snart har du din bebis" typ. Så mkt för tidigt som 6 veckor e ju inte så kul kanske..
    Nej, de kan jag ju hålla med om...6 veckor e lite VÄL tidigt, men kanske folk skriver så för att inte oroa en redan orolig tjej, vad vet jag?

Hmmm min BM ringde precis å ville avbok min tid dit idag, hon va tydligen dåligObestämd ...men jag fick allt "tjatat" till mig att komma till annan BM iställetSkrattande... vill ju INTE missa en koll på hur busan i magen har det.
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-11-09 11:56:41 följande:
    Jag tog en dusch istället, så nu sitter jag här och doftar som en fräsch nyponros! *flinar*

Nu kommer riktigt stora snöflingor här! Dom påstod att det skulle lätta framåt tolvsnåret ju, hm.. Cool
    En dusch e aldrig felSkrattandeSpeciellt inte när man ser ut genom fönstret å ser hur snön yr där ute...
    Känns skönt at inte behöva tänka på hur "sen man kommer bli till jobbet, pga snönTungan ute
  • mamma smurfen
    Ondar:  Skönt att allt gick bra för er idag=)  

Mindre "kul" att din bebbe verkar vara envis med att "sitta" i din mage*ler*
    Men som du skriver, ett vändningsförsök e kanske lagom....
    kanske inte kul att bli "snuvad" på en vanlig förlossning, men du vet ju om det ganska tidigt, så du hinner "ställa om dig" kanske? 
  • mamma smurfen
    ondar skrev 2010-11-09 12:22:58 följande:
    Precis:) den gillar nog å ligga i tvärläge den där lille envise:).
    Nä vi lär ju märka vad den bestämmer sig för tillslut:)
    Tack va du e rar, usch ja de där bricanylet va verkligen ingen höjdare.
    mamma smurfen skrev 2010-11-09 12:17:56 följande:
    Ondar:  Skönt att allt gick bra för er idag=)  

Mindre "kul" att din bebbe verkar vara envis med att "sitta" i din mage*ler*
    Men som du skriver, ett vändningsförsök e kanske lagom....
    kanske inte kul att bli "snuvad" på en vanlig förlossning, men du vet ju om det ganska tidigt, så du hinner "ställa om dig" kanske? 
    Tack:).
    Nä  precis, det känns ju verkligen så- att man blir snuvad på förlossningen. Men den har legat i tvärläge "hela tiden" så jag har ju hunnit mentalt förbereda mig för ett kejsarsnitt som du skriver och det e ju iaf skönt att man kan vara inställd på både och:).
    Har ju själv viss erfarenhet av plannerat snitt pga säte å misslyckat vändningsförsök...

Mitt vändningsförsök funka inte alls...Fabian tvärvägra att rubbas en milimeter*ler* 
    Envis redan då=)

Kan säga att jag vart lessen ett tag, just pga att jag vart inställd på "vanlig" förlossning, men när dagen väl kom då snittet skulle ske...så ja, jag vart lugn som en filbunke, å så här i efterhand kan jag säga att det var en otroligt fin händelseGlad 
    Alla reagerar ju såklart olika på ett snitt....men jag vart uppe å gick redan samma kväll, visst gjorde de ont i snittet, men inte värre än att jag kunde gå korta avstånd på BB , åkte hem efter 3 dagar=)
  • mamma smurfen

Nyss hemma igen från BM=)

Järn 134Glad
    vikt +20Obestämd 
    SF-mått 134, samma som förra gången...
    blodtryck 120/70
    hjärtljud 143=)

Är i V35+4 idag
    Huvudet fortfarande neråt, å nu sågott som fixerat REDANSkrattande , fast jag e omföderska, KAN ju betyda att bebbe gör sig redo(hoppas)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)