ansi skrev 2010-11-04 13:31:03 följande:
Usch, i dag har jag en deppdag! Jag känner mig bara trött och liten och osäker. Vill helst bara åka hem och lägga mig under täcket och gråta lite... Jag längtar så tills jobbet slutar och jag kan få vara hemma och bara pyssla om mig och min bebis i magen. Och greja med allt hemma som jag har sån lust till men inte så mycket ork när jag kommer hem efter jobbet.
Min bebis har lagt sig med huvudet nedåt och magen har sjunkit ganska mycket, känner mig mindre idag, på nåt vis. Rörelserna från bebis kommer också allt mer sällan. Jag är i v 33+1, är detta normalt?
Jag her en fråga till er som fött barn tidigare: är det vanligt att ta sådan där ryggbedövning under förlossningen? Är det något man ska tro att man behöver, eller klarar sig de flesta utan? Jag känner mig förvirrad på smärthanteringsfronten (som på så många andra fronter).
Hoppas ni har en bra dag!
Ang epidural så är de väldigt individuellt hur bra den är/tar...
För min del blev den inget bra alls, iom att de råkade ge mig för mycke, eller satte nålen lite fel, villket medförde att jag tappade styrseln och kännseln i högerben et, från höft hela vägen ner i tårna...som att få bedövning när man är hos tandläaren du vet.....
Det medförde att jag inte kunde röra mig ALLS, kunde enbart ligga platt på rygg, sedan försvann även alla värkar OCH även kryst impulserna/värkarna, å de medförde en utdragen seg förlossning (36h ca från 3cm tills casper kom)
Min dåvarande svägerska tog oxå epidural, vilket för HENNE var guds gåva för födande kvinnor*ler*
Hennes värkar försvann, men hon hade inga av mina biverkningar, hennes dotter föddes efter 8a timmar på förlossningen