Inlägg från: mamma smurfen |Visa alla inlägg
  • mamma smurfen

December Bebis 2010 :)

Emelle skrev 2010-11-02 13:02:50 följande:
    Var och handlade förut och kaxade till mig och köpte hem det sista som fattas.
    Lite småplock finns säkert kvar men inget som inte kan vänta tills hon är här.
    (bara POP skötväskan jag ska köpa med förståss, men den är ju inte livsnödvändigt)

Men nu är grunden lagd. Färdigt, bäddat och tvättat.
    Vagn, bilbarnstol och en förskräcklig väntan...
    Tänk att man kan längta så efter någon som är närmre än någon annan  kan vara Hjärta

Bildkvalitén är inte den bästa...
    Lite småfix vid sängen ska upp, någon liten tavla eller ett väggord.
    ja lite såntdär. men inget som ska stoppa henne från att komma.
    LÅÅÅNGA veckor kvar nu!!
    Så FINT du/ni har gjortSkrattande

Här har vi änså länge bara inhandlat de mesta, men inte tvättat kläder eller ställt iordning säng....eller ens packat väskan*ler*
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-02 13:08:07 följande:
    Väskan har inte jag heller packat.
    *ler* Sambon har börjat snacka om att vi kanske ska packa den...men jag vet inte...
    känns på något sätt så "slutgilltigt"...då e de ju lixom bara "att vänta"...som är kvar...å jag ORKAR nog inte att "vänta" i en månad.... Obestämd
    Även om jag REDAN väntar*S*....svårt att sätta ord på hur mnan känner ibland....
  • mamma smurfen
    Emelle skrev 2010-11-02 13:15:59 följande:
    Ja jag vet... Jag har ju nästan längst väntan av oss i tråden kvar. Varför känns de sista månaderna som de värsta, segaste och längsta fööör!!!
    Jadu....säg de....

De andra 2 ggr jag vart gravid, så har jag inte kännt såhär...med 1a, hände de så mycket islutet, med säte, vändningsförsök å sedan KS, så DÅ hann jag lixom inte tänka...

Med 2an så HANN jag verkligen inte att börja längta...*S* han föddes redan i V35+4...så han hann före*S*

Denna gången har jag ju vart hemma sjukskriven sedan mitten av augusti, pga fogarna...så väntan har blivit EXTREMT låååång *suck*

På ETT sätt...tror jag att denna bebben kommer komma tidigare, som sin bror....å på ett ANNAT sätt så tror jag att "bara för att"...så kommer hon att hålla sig kvar...så jag blir överburen, å igångsatt istället....du vet, murfhys lag....... 
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-11-02 13:30:25 följande:
    Antar att det bara är jag som vill att bebis gärna stannar över nyår? Tungan ute Är bättre med en 11a, alla andra i min släkt fyller år med en etta på slutet (nåväl inte alla, bara min karl, min mamma, min farbror, min kusin, min farfar (han lever inte dock) och så kanske bebis då, perfa?), tänk hela året kommer vara ett jubileum! Cool
    *S* OM man får välja då... så vill jag nog inte gå över tiden nej...
    MEN föder hellre barn 1a januari än i mellandagarna*ler* 
  • mamma smurfen
    Karttikeya skrev 2010-11-02 13:35:01 följande:
    Haha jag också.. Och hellre 1a januari än typ 31a december... Solig
    Japp...håller med=)
  • mamma smurfen
    ansi skrev 2010-11-04 13:31:03 följande:

Usch, i dag har jag en deppdag! Jag känner mig bara trött och liten och osäker. Vill helst bara åka hem och lägga mig under täcket och gråta lite... Jag längtar så tills jobbet slutar och jag kan få vara hemma och bara pyssla om mig och min bebis i magen. Och greja med allt hemma som jag har sån lust till men inte så mycket ork när jag kommer hem efter jobbet.

Min bebis har lagt sig med huvudet nedåt och magen har sjunkit ganska mycket, känner mig mindre idag, på nåt vis. Rörelserna från bebis kommer också allt mer sällan. Jag är i v 33+1, är detta normalt?

Jag her en fråga till er som fött barn tidigare: är det vanligt att ta sådan där ryggbedövning under förlossningen? Är det något man ska tro att man behöver, eller klarar sig de flesta utan? Jag känner mig förvirrad på smärthanteringsfronten (som på så många andra fronter).

Hoppas ni har en bra dag!

Ang epidural så är de väldigt individuellt hur bra den är/tar...
    För min del blev den inget bra alls, iom att de råkade ge mig för mycke, eller satte nålen lite fel, villket  medförde att jag tappade styrseln och kännseln i högerben et, från höft hela vägen ner i tårna...som att få bedövning när man är hos tandläaren du vet.....
    Det medförde att jag inte kunde röra mig ALLS, kunde enbart ligga platt på rygg, sedan försvann även alla värkar OCH även kryst impulserna/värkarna, å de medförde en utdragen seg förlossning (36h ca från 3cm tills casper kom) 

Min dåvarande svägerska tog oxå epidural, vilket för HENNE var guds gåva för födande kvinnor*ler*
    Hennes värkar försvann, men hon hade inga av mina biverkningar, hennes dotter föddes efter 8a timmar på förlossningenGlad 
  • mamma smurfen
    MrsHelgesson skrev 2010-11-04 14:03:24 följande:
    Herregud, nu börjar det hända grejer hela tiden verkar det som. Igår var jag ju inne på förlossningen pga smärtsamma förvärkar. Den inre livmodermunnen har börjat öppna sig, tappen är mjuk och är/var 3 cm. Mina förvärkar har fortsatt idag och det trycker neråt så fort jag ställer mig upp. Barnet har sjunkit ner och NU har jag börjat få annan färg på flytningarna. Ljusbruna små klumpar. Det har jag inte sett någon gång tidigare under graviditeten. Jag är i vecka 35+4. Dags att packa BB-väskan på riktigt kanske? =)
    =)  Min yngsta tittade ut i V35+4 en "stor" kille på 2940g å hela 49 lång=)
    Packa väskan, verkar som de snart bäriväg till BB Nalle
  • mamma smurfen
    delifi2 skrev 2010-11-05 12:55:11 följande:
    Hon ligger ju redan inne på sjukhuset ju
    Förstår dig Selina04 att ligga där inne när bara har de dagarna att få träffa den ma älskar mest och dessutom må dåligt kan inte vara något vidare.

Grattis Ondar

här har jag sovit över 12 timmar i sträck, å jag är fortfarnade trött det ä ta mig fasen inte npormalt fast man är gravid, ska prata med min bm på tisdag igen å fråga om de kan ta nya blodprover för att kolla hur mina järndepåer ligger till. Måste bli bättre på att komma ihåg ta tabletterna oxå.
    Ställ in ett larm på mobilen, så kommer du ihåg tabletterna=)

Ondar: GRATTISSkål  ska skåla för dig ikväll när jag tar sista After worken iår med gängetNalle
  • mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2010-11-08 14:13:21 följande:
    Är det bara vi som vet könet? Vi väntar en flicka .-D
    =)
    Liten tjej här med, tog reda på det för jag vart sååå tudelad med vad som gömde sig i magen, har ju 2 killar sedan innan, å vart nog inställd på kille denna gånen oxå...meeeen...hjärtat sa att de va en tjej*S*, så vi kolla, å de VA en TJEJSkrattande 

Ang Sex....känner igen skillnad alls, fast å andra sidan så HAR vi nästan inte sex alls numera, kanske engång i veckan bara......som andra redan sagt...man känner sig ganska klumpig, å magen e VÄLDIGT mycke ivägen. 
  • mamma smurfen
    Mysmamma70 skrev 2010-11-08 15:14:35 följande:
    Flera tjejer på G

Vi fick ju en son för ett år sedan, så visst hoppades vi på en tjej den här gången, men samtidigt hade det varit praktiskt med en kille då det mesta är blått
    =)

Denna Tjejen har inte samma pappa som mina killar, å de skiljer sig 9år mellan "lillkillen" å denna nya som ska komma snar (hoppas jag iaf=) inne i V35+3 idag)

Känner mig väldigt tudelad över hur de kommer bli med en tjej, INTE pga mina känslor, älskar denna lilla busa redan lika mycke som mina andra busar, utan det handlar mer om att kunna ta hand om tjej*S*... KAN ju dehär med killar, hur de fungerrar osv....
     Men HUR funkar de med tjejer??*ler* Bara en så "enkel sak" som bajjblöjja å att torka rent.......??? 
    Man lär så länge an lever antar jagFlört 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)