Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Nu när jag läst ikapp lite så måste jag få tjoa lite! Idag är nämligen världens mest fantastiska dag. Är KLAR med skolan nu! Gymnasiet i alla fall. Sen är det bara SSK och BM utbildning kvar, men inte än på ett litet tag ;) Är fruktansvärt stolt över mig själv. Går ut med bra betyg i allt och det känns ännu bättre att man har ett bra snitt sen.
    Firade med att köpa en iphone till mig själv! ;)
    Gud vad härligt. Vet inte vad jag ska göra hela helgen nu.. Inte varit ledig på flera år. Helt sjuk känsla!
    Jag har en fråga. Eller två snarare! Är det någon mer än jag som inte har molvärk? Jag har inte haft på nästan en vecka och blir helt nojjig att bebis är död nu.  :(
    Andra frågan lyder: Har ALLA här inne gjort VUL eller UL eller KUB eller NUPP? Jag känner mig helt galen att jag ska behöva vänta till v 18-19 för att få reda på om allt står rätt till. Varför ligger inte RUL tidigare? Och om det finns nån själ som inte kommer göra någon "kontroll därinne" innan RUL, hur klarar ni av det? Jag vill se NU NU NU!
  • Momalicious
    NhjärtaD skrev 2010-05-27 20:37:23 följande:
    Vad kul att vara ett steg närmare Jag har gjort UL, var en av de sista som gjorde det, var först inte planerat men jag ville lugna mej lite eftersom jag äter så mycket mediciner nu,... RUL ligger i den veckan just för att i den veckan ca är alla barn lika "stora" så man kan mäta osv...ele nått sånt...
    Äsch då tycker jag dom får lägga in ett extra tillväxt UL i v 18 istället. Sen varierar det ju lite i landet med. En kompis till mig som bor i GBG hade RUL i v 15.
    Apropå tuttar så kan jag meddela att jag ska faktiskt också fixa dom när barnafödandet är färdigt. Fick en hormonrubbning för ett par år sedan som gjorde att jag ökade 18 kilo på ca 5 veckor utan att äta annorlunda. Det gjorde att mina fina små b-kupor växte till fula, hängiga e/f-kupor. Nu är jag nere på D-kupa men dom är ju inte vackra precis. Fick även en del tunna bristningar men dom syns bara om man anstränger sig nu, vilket är skönt. Är ju inte skitläckert att ha lilarandiga tuttar direkt
  • Momalicious
    Majmamman: Jag har faktiskt funderat på att göra det med. Eller boka en privattid. Finns en privatklinik nära här som inte har långa väntetider, en vecka max.

• Momalicious

Idag mår jag knappt illa samt att jag inte spytt. Funderar om det kan ha nåt att göra med att jag glömde ta min vitamin/folsyra-tablett igår innan jag gick och la mig? 

• Momalicious

Som du sa 2 barns mamma84 så tänker alla härinne på MalakiW! Vakade 6 så började då.. :)

Kan ju även säga att jag fick ett extremt tji för min senaste inlägg, att jag inte mådde illa eller behövde spy. Ca 5 minuter efter jag skrivit det låg jag inne på toaletten och kräktes. Fy sjutton! Ska försöka hinna ringa BM idag!
  • Momalicious

måste. sova. nu.

Seriöst, hur kan man ens vara såhär trött? har varit som i koma hela dagen. Var pigg ca två timmar efter jag vaknat och sen blev jag trött. Blir bums i säng då sambon är lika trött  
    Färskpotatispremiär idag med rökt lax, dill, gräddfil med citron och gräslök. Var det godaste jag ätit sen jag blev gravid ungefär. Gott!
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 15:19:07 följande:
    Fladder eller som jag kallar det för ''fjäril'' hänner jag nästan varje dag men igår var det extra mkt så himal mysigt och så overkligt Är bara i vecka 11+4 vecka 12 och detta är tredje graviditeten så ja man kan känna snabbare Tror banne mig det är en liten flicka i magen hehe ja man säger ju om man väntar på en flicka är mamman snyggare jag känner mig skit snygg haha konstigt
    Jag har snarare hört att det är tvärtom, att man blir fulare när man väntar en tjej för hon "stjäl mammans skönhet". Men jag tror inte riktigt på det där faktiskt ;) Ska bli kul om någon av oss stämmer in HELT på skrönorna och sedan får det könet som det "ska" bli enligt skrönorna.
    Stoce skrev 2010-05-30 16:58:30 följande:
    Här är det oroligt för tillfället. DÅ jag gick på toa imorse kom det väldigt mycket brunt på toapappret. Torkade lite uppåt i slidan och det kom jättemycket brunt blandat med någon röd droppe också. Blev jätteorolig, och försökte känna på livmodertappen. Det verkade inte komma mer ur den, men ringde BB/gyn som bad mig avvakta. Nu under dagen så kommer det inte mer brunt, men det kommer en del rött fast jag TROR det kan komma från att jag var in och kände och torkade... usch, jag vet inte. Är ju i v 13 nu, (torsdag - v 14) och vill INTE förlora bebis...
    En av mina vänner fick så i samma vecka och det var ingen fara alls. Nu är hon i vecka 19 :)
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-05-30 20:06:43 följande:
    hej hopp alla. har varit borta några dagar i storstan och hälsat på en vän. har varit supertrevligt men huvva ja har saknat mina små älsklingar och stora med. får se när man har chansen att resa iväg när man blir 3 barnsmamma. på ons går jag in i v.14. så nästa veckan ska jag boka in en tid för RUL. kul kul. på tis ska jag göra en glykosbehandling...någon som har gjort de? ha en supertrevlig morsdag alla mammor
    Vad är glykosbehandling för något? 
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-30 21:26:49 följande:
    NhjärtaD: Skrattar haha allså det e ju så jösses när jag väntade ebba så var jag så SNYGG haha När jag väntade Amadeus Herregud såg ut som om jag blivit tagen på väggen hahahaha skit ful såg ut som en melon i huvet Nu e jag snygg igen känner mig som en Topp modell hahahahaha tror jag e trött.. Hur har det varit med dig ? Hur har det varit med er alla andra ?
    Jag mår faktiskt riktigt bra *peppar peppar*
    Mår bara lite illa på morgonen och kanske spyr men sen mår jag bra resten av dagen. Är dock väldigt trött. Men imorgon ska jag få recept på lergigan comp så har jag det om det blir värre igen. Hittills har det gått upp och ner med illamåendet. Hoppas såklart jag slipper ta medicin men bra att ha om jag mår riktigt illa. :)
  • Momalicious

Vilken lång dag! Grattis till er mammor! Nästa år får förhoppningsvis jag också bli firad Idag har jag och sambon åkt runt till min mamma, min mormor och hans mamma. Så man är rätt trött. Åt jättegod middag också. Vi testade den där kräftpastan som är på startsidan fast vi använde räkor istället för det hade vi hemma. Var riktigt gott!

Imorgon ska jag till Ullared och shoppa loss. Hoppas det finns massa fina mammakläder :) Ska även reka lite vad de har för bebisgrejer som vi behöver och vad de inte har som vi får köpa nån annanstans. Vi ska ner när sambon har semester i sommar.
    Nu är det läggdags! Kram på er
  • Momalicious

Jag ska också köpa en sån angelsound, fast inte av det märket. Har hittat en som fått bättre recensioner.. Kommer dock inte ihåg vad sidan hette. Eller vad själva grejen hette haha. Men men.

Så mycket som har hänt här och jag har läst allt men pga min graviditetskoma/glömska så har jag glömt vad jag ska skriva till er alla. 
    Idag har jag varit på Ullared. ÅÅH, jag älskar att shoppa! Köpt massa fint! Gud vad mycket fina bebiskläder dom hade. Ville köpa allt men jag fick lugna ner mig lite. Köpte en liten vit omlottbody för 29 kronor. ;) Dom hade barnvagnar (!) på Ullared. Blev sjukt chockad. Den jag kände på verkade riktigt riktigt bra. Dock tyckte jag den kändes som den vägde så mycket men jag har ju inget att jämföra med. Jättefin kombivagn med en underbar mjuklift och skötväska. Kostade 1799. Helt galet. Dock kanske vi ska få en Emmaljungavagn av en bekant för samma pris så vi ska kolla in den först. Massa som ingår till den med och den är använd en gång så känns som en rätt bra affär!
    Köpt massor av fina mammakläder. Det enda dom inte hade var mammabyxor som jag gillade. De hade bara capribyxor och jag tycker det är så fult så det ville jag inte ha. Men köpte flera gravidleggings. Underbart. Massa fint verkligen. Och underbara billiga amningsbehåar. Som ni kanske märker är jag lyrisk.
    Nu ska jag sluta skriva, måste hoppa in i duschen och duscha av mig shopping svett och damm haha. Alla som är gravida borde verkligen åka till Ullared alltså! Vi ska dit två dagar i sommar och bo på campingen. Gud så nördigt!
    Duscha och sen inviga min gravid-mjukisdress!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)