Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Idag har jag och min kära sambo varit förlovade i ett halvår :) Det ska firas med att gå på 1-årskalas hos min sambos brorsdotter :) Hoppas ni får ha en fin första maj! 

• Momalicious

Guuuud vad jag är trött. Min svägerska är gravid och beräknad på fredag och mitt under lunchen fick hon en förvärk och min svärfar höll på att svimma så nervös blev han Lite roligt var det. 

Nu blir det att se nån film och sedan bums i säng, är dödstrött! Hoppas alla haft en fin lördag :)
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-05-01 22:07:29 följande:
    hehe jag råkade berätta för maken att mitt vatten gått när han var på motorvägen, oops, haha! han höll nästan på att köra av vägen stackarn! Men det var bra han kom hem för 4 timmar senare var vi föräldrar
    Ska bli spännande att se hur snabbt det går för svägerskan. Enligt sambon hade hon börjat få värkar men ville inte säga nåt för hon vet hur nervös svärfar är Dom ville väl fått åkt hem och nattat sin lille 3-åring först åtminstone. Vi bor ju alla inom 3 minuter med bil från varann ;D Får se om dom åkt in imorgon bitti.
    Nu blir det sängen för mig, håller på att somna medans jag skriver Godnatt!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-02 11:30:33 följande:
    I morgon gäller det!! 14.30. Har ont i magen idag...dumma!!! Är nervös och känner samtidigt att det ska bli skönt att få det gjort, äntligen! Efter VUL så vet jag ju om det är så att jag är gravid på riktigt och då ska det bli skönt att få vara det också. Officiellt. Jag hoppas ju det ska vara ok den här ggn, men det känns inte säkert. Jag har ju inte kännt efter lika mycket nu för att slippa bli så jävla ledsen och besviken igen. Om det nu går att undvika...tveksamt!! Håll era tummar nu!!
    Det kommer gå jättebra! :) Samma tid imorgon ska jag på hälsosamtal, men jag hade mer än gärna gått på VUL istället. Dock lite tidigt för mig, v 5+1 idag :)
    Det kommer gå såååå bra så Håller tummar och tår!
  • Momalicious
    3 barns mamma84 skrev 2010-05-02 21:10:03 följande:
    Jag blir bara så less när ingen bryr sig om mig som försöker förklara för dem att jag är orolig och jag vill se att allt är okej och att jag har haft ont och jag vill se att inget är fel och att hjärtat slår på den lilla pyret. Men nej nej nej ingen bryr sig FAN oxå ska man blöda för att dom jävlarna ska förstå en eller !! Nu blir jag bara så arg!!!! Om det vissar sig att mitt lilla pyret är DÖD så anmäler jag min läkare för att inte bry sig och inte lyssna på mig alls. Jag skiter i för nu har jag fått nog. Herregud här går man in i vecka 9 på ons-tors och har fortfarande inte kunnat koppla av ordenligt och njutit av att vara gravid!!!!!! Hur svårt ska detta vara för att låta mig få min vul som jag vill ha nu nu nu Har inga symtomer alls INGA så vad fan!!!! Har inte ont i brösten inte ömma alls kisar hmm idag kanske 4 ggr!!!!!! Hunger hmm nadda!!!!! Trött nadda!!!!! Irriterad som fan JA som fan!!!! Hur ska detta vara varför bryr ingen sig när man skicker efter HJÄLP rent ut sagt!!!! Svullen mage ja förstoppning ja men börjar skita nu som vanligt (nästan) fettigt hår nej inte alls någon tecken på graviditet hmm näääh vadå isf!!! Molvärk hmm kommer då o då kan vara utan i flera dagar!!!!! ååh jag vill bara få VUL jag vill SE att allt är okej!!! Jag vill kunna veta om pyret är död så jag kan själv få ta ut denna lilla pyret med hjälp av tabletter eller något annat och bli skrapad jag är berädd på allt men för GUDS skulle ge mig SYMTOMER gör vad fan det kräver dig men jag vill få se att allt är okej eller vissa mig tecken låt det blöda jag blir galen snart!!!!! Varför lyssnar ingen lägre
    :( Kramar! Kan du inte göra ett privat VUL då? Om din doktor skiter i dig, så ta det i egna händer, skaffa en ny doktor eller gör ett privat VUL?
    Tror dock inte det är någon fara, jag hade också flera dagar utan symptom och nu mår jag illa och kissar som aldrig förr och brösten ömmar igen så.. Ja, jag tror inte det är någon fara. Kan ju komma och gå lite!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-05-02 20:55:15 följande:
    Jag har så ont nu så jag har fått lägga mig och sova mellan 18 och 20. Vad fan!! Har vaknat till och från av att värken molat, men det är inte som mensvärk utan någon annan äcklig smärta. Inte så intensiv och inriktad som vid MA:t men det är inte positiv smärta om ni förstår mig rätt... Jävla helvete. Jag blir så sur nu. Var det så här länge det roliga varade?? Är jag nervös och spänd inför imorgon...är det därför jag har så jävla ont... Kan inte vara därför...det värker bak i ryggslutet tom. Fan fan!! Hoppas det är tarmarna som spökar... Värken sitter inte högt upp som när jag känner av det jag gissar är magkatarr, och inte heller så långt ner som i livmodertrakten utan mitt i mellan på själva magen inuti och bak i ryggen...fan fan!!
    Jag har fått precis så du beskriver, och det har jag spårat tillbaka till stress/oro/rädsla. Då har det kommit. Vaknat flera nätter, tidigt på morgonen och känt så, sedan haft det på dagar, kvällar.. Ja. Men det är ingen fara, du kommer få se en fin liten knodd som vinkar (okej, kanske inte vinkar riktigt än ) imorgon på VUL. Kommer tänka på dig hela tiden jag är hos BM. Massa kramar {#lang_emotions_flower}
  • Momalicious

Hej allihopa! Synd att det är så många som är så oroliga här :( Jag är inte speciellt orolig just nu. Så äcklig som jag blivit de senaste dagarna med fet hud, fett hår, finnar.. Ja. Känner mig som jag är i puberteten igen. Blä. Alltså måste jag vara gravid, jag har ju redan avklarat puberteten ;)

Idag har jag pluggat hela dagen och är inte färdig än. Känns inte alls kul att behöva stressa så mycket nu när man är gravid. Normal stress, ja. Galen psykopatskolestress, nae. Men det är en månad kvar så det är bara att hålla ut.

Det kommer lösa sig för er, och vi SKA ha våra bebisar tillsammans. Ja, alltså.. I tråden. Vi behöver väl inte förlösas tillsammans kanske..? Jobbigt för er som har i början av december att hålla er tills 31 som jag är beräknad ;)

Nae, det var allt från mig.
    MASSOR av kramar från mig till alla er som är oroliga. Det ska lösa sig ska ni se! {#lang_emotions_sunny}
    Dags fär sen (!) middag nu.

• Momalicious
    linn78 skrev 2010-05-02 22:21:17 följande:
    När vi är i december är det nog snarare du som tycker det är jobbigt att alla andra går före Jag säger detsamma; kramar till alla som är oroliga. Jag har ju inte den oron alls så jag kan inte säga att jag vet hur det känns...
    Garanterat. Dock hoppas jag innerligt att jag går över i alla fall en dag, för jag vill helst inte få barn på nyårsafton. Har kompisar som är födda då och det är inget kul för dom. Men, första barnet och allt så lär jag ju gå över tiden. :)
    Men det är lätt att säga nu, när man inte är höggravid och bara vill ha en bebis i famnen ;)
    Nu ska jag sova, mannen har redan däckat i sängen och jag håller på att däcka. Borde plugga mer men min graviditetströtthet sätter stopp. Får överleva ändå.
    Godnatt fina kvinnor, ta hand om era {#lang_emotions_gravid}! Imorgon kommer alla VUL:are få finfina besked och jag kommer gå på hälsosamtal och få massvis med information om saker som jag redan vet haha. Kramar! {#lang_emotions_flower}
  • Momalicious

God morgon! Inte det vanligaste att man både nattar tråden och sen väcker den på morgonen ;) 

Ville bara säga lycka till igen till alla som ska på VUL! Kommer gå finemang bra!
    Nu är det dags för frukost för mig.
    Kram på er!
  • Momalicious

Gud vilken dag. Eller morgon. Satt på bussen på väg till skolan. Mådde mer och mer illa. Var tillslut tvungen att hoppa av för jag trodde jag skulle kräkas. Istället för att åka till skolan fick jag åka två (!) bussar för att komma hem igen. Trodde jag skulle svimma, dö och spy - allt på samma gång. Fy sjutton. När jag väl kom hem fick jag spytt och nu mår jag bra även om jag är trött. Så himla onödig dag!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)