Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Jag har förresten två frågor till er som har barn sedan innan;

1. Gillade du och mannen i ditt liv samma namn eller var det väldigt olika? 
    2. Har ni haft/har navelpiercingar och i så fall, när tog ni ut dom, hur länge hade ni haft dom innan och kunde ni använda smycken efter förlossningen igen? 
    Har hört att man inte ska ha i smycket eftersom man kan få fula ärr, vilket är rätt logiskt eftersom man borde få en utåtnavel
  • Momalicious

Tack för svaren Om man inte tar ut den jättetidigt borde det väl inte vara några problem att få i den för mig heller, har haft den i 6 år nu. Fast jag har ett förjäkla bra läkekött. Annars får jag väl använda våld, eller en nål ;)

• Momalicious
    MajMamman08 skrev 2010-04-30 11:09:18 följande:
     Trevlig Valborg
    Detsamma! Ha det så bra på jobbet!
  • Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-30 11:44:36 följande:
    Med mina tidigare barn har vi inte varit överens en enda ggn. Uatn namnen är någon slag överenskommelse... Minstas namn är helt mitt, så det är jag nöjd med. De andras är typ mina andra val. Den här ggn är vi rörande överens om namn. Både flick och pojk! Har ni några namnförslag redan?
    Ja men så är det lite här med, om jag ÄLSKAR ett namn tycker han antingen att det är okej eller hatar det. Och tvärtom. Jag gillar lite mer unika namn som inte så många har, fast samtidigt inte så konstiga att man blir mobbad för dom. Själv heter jag Magda och jag har aldrig stött på någon som har det som tilltalsnamn.
    Ja, vi gillar Loke och Milo för killar. Loke kom jag på när jag var typ 15 och älskade, men nu är det lite.. Jag vet inte. Aldrig nöjd
    Tjejer har jag ingen aning om. Jag är så säker på att det blir en pojke så det känns svårt att ta till sig några flicknamn.
    Åh, namn är så svårt. Särskilt när man inte alls kommer överrens. Vi har dock bestämt mellannamnen till både tjej och kille, blir våra morföräldrars namn. :)
    Mina farföräldrar är tyska och har skitfula namn så det var totalt uteslutet. 
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-30 13:30:11 följande:
    Loke tycker jag är fint i sig, men Loke var ju ingen kul kille direkt =/ min mage är grymt svullen också, ser ut som jag gjorde i v 14 sist. Men men, det är ju bara svullnad.
    Nej precis. Det har jag faktiskt också tänkt på. Tänk när dom lär sig om Asagudarna i skolan.. Stackarn
    Vi får väl hoppas att vi kan enas om nåt namn längre fram iaf. 
  • Momalicious
    Småstadsbönan skrev 2010-04-30 14:40:31 följande:
    Om det blir en tjej så blir det Noelle och blir det en kille så blir det Leon om inte sambon skall få försig att han kommit på något bättre helt plötsligt
    Leon är faktiskt ett av dom namnen som både jag och sambon gillar! Dom är få. Noelle är tjusigt. Ligger bra i munnen.
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-30 13:48:29 följande:
    Får vi en grabb  lutar det åt Caspian =) Även om Caspian och Bastian känns lite skumt ihop
    Låter som två superhjältar "Caspian och Bastian på nya äventyr" :D Fina namn!
  • Momalicious

Åh vad jag mår illa. Särskilt efter mat. Tycker bara allt luktar mat och blä.. Får kväljningar. Får gå ut hela tiden och ta frisk luft och lugna min mage lite. 

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-04-30 17:01:33 följande:
    Hos oss blir det en Agnes el Astrid om det blir en flicka. Pojkfavorit just nu är Carl-Johan el Theodore, men pojknamnen är inte så säkra som flick. men som sagt sen kasnke det inte är ett dugg pasande när man har bebis i sin famn!! Vad gör ni ikväll? Själv så jobbar vi både jag och sambon. Barnen är utplacerade hos mormödrar osv. Ikväll då vi slutat blir det nog en snabbpromenad till eventuell majbrasa om det slutar regna och sen filmmys och laddning inför sambons fotbollsderby i morgon. Man får passa på och mysa till det när vi för en ggn skull är lite barnlediga Jag mår också JÄTTEilla idag. Och ALLT luktar såå starkt sen de senaste dagarna. Tycker mitt hår luktar fördjävla starkt efter jag tvättat det med ett schapoo som jag annars älskar. Bäst att lägga ner älsklingsparfymen nu aksnke annars kommer jag väl aldrig kunna använda den mer efter graviditeten
    Åh gud. Vi är precis hemma från storhandling och själva inhandlandet gick bra (förutom galna graviditetshormoner. Här snackar vi ilska! Skyller på att det var så jäkla varmt där inne) men att packa upp nu går verkligen inte. Får kväljningar bara av att se alla dessa kassar. Sitter och gömmer mig på sovrummet med katte och ett glas mineralvatten
    Jessika82 skrev 2010-04-30 20:03:35 följande:
    Hej har ni börjat funderat på gravidförsäkring?
    Ja, fast jag har så jäkla svårt att välja. Antingen ingår typ allt det här men inte det där, eller tvärtom. Åh. Fast det blir säkert att bara ta någon gratis försäkring. 
    Sen har jag funderat på en sak. Kan man ta två olika försäkringar där den ena täcker vissa saker och den andra täcker resten? Eller hur funkar det?
    Minifer skrev 2010-04-30 17:12:48 följande:
    Emelle: Vi skall ut och äta tjusigt, jag och maken blev tillsammans idag för fem år sedan =) (eller sa jag det innan? Är med i förmånga trådar, haha!)
    Grattis! Jag bjöd sambon på Mc Donald's. Själv kan jag verkligen inte äta det där, höll på att spy av bara lukten. Köpte minimorötter och vatten till mig haha.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)