Emelle skrev 2010-04-30 11:44:36 följande:
Med mina tidigare barn har vi inte varit överens en enda ggn. Uatn namnen är någon slag överenskommelse... Minstas namn är helt mitt, så det är jag nöjd med. De andras är typ mina andra val. Den här ggn är vi rörande överens om namn. Både flick och pojk! Har ni några namnförslag redan?
Ja men så är det lite här med, om jag ÄLSKAR ett namn tycker han antingen att det är okej eller hatar det. Och tvärtom. Jag gillar lite mer unika namn som inte så många har, fast samtidigt inte så konstiga att man blir mobbad för dom. Själv heter jag Magda och jag har aldrig stött på någon som har det som tilltalsnamn.
Ja, vi gillar Loke och Milo för killar. Loke kom jag på när jag var typ 15 och älskade, men nu är det lite.. Jag vet inte. Aldrig nöjd

Tjejer har jag ingen aning om. Jag är så säker på att det blir en pojke så det känns svårt att ta till sig några flicknamn.
Åh, namn är så svårt. Särskilt när man inte alls kommer överrens. Vi har dock bestämt mellannamnen till både tjej och kille, blir våra morföräldrars namn. :)
Mina farföräldrar är tyska och har skitfula namn så det var totalt uteslutet.