Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Minifer skrev 2010-04-17 21:16:52 följande:
    heeej där! Välkommen=) Det var jag som skrev om boken, vad kul att du beställde en! Jag är heltnöjd med den! =) tittis83: Grattis!!! Och välkommen i gänget! :D Timjah och jenny10: Så hemskt hemskt ledsen för er skull =(((( Jäkla skit vad världen är orättvis ibland =( Stor stor kram på er båda
    Vad är det för bok tro? :)
  • Momalicious

Hej tjejer! 
    Nu får jag äntligen hoppa in här, tjoho!

Suttit och följt den här tråden och drömt mig bort.. MEN!
    Idag fick jag plus på stickan, svagt svagt, men absolut positivt.
    Jag är i världens chock för det är första försöket för första barnet och jag trodde aldrig att det skulle gå så fort. Jag hade mentalt verkligen ställt in mig på ett år för att inte bli besviken. Så, total chock men total lycka. Hoppas bara den lilla plutten stannar kvar där inne *håller tummarna*
    Är idag i vecka 4 (3+3) så det är ju väldigt tidigt. BF 31 december {#lang_emotions_wink}
    Grattis allihopa! :D
  • Momalicious
    s89 skrev 2010-04-20 10:19:20 följande:
    Grattis och välkommen hit!!  Vad mysigt. Förstår dig. Man är jätteglad men chockad. Allt kommer gå superduperbra ska du se  jag är lika nojjig jag med.. Är i vecka 7(6+1) idag, men tänker samma sak som dig. Hoppas hoppas bebben får vara kvar. Lycka till !!
    Tack, och grattis själv förresten! :D Ja, jag hoppas verkligen verkligen det! Min sambo går redan och klappar och pussar på magen haha. Även om det inte är någon bebismage än, utan bara min vanliga haha. Men, det är ca två månader kvar tills jag går in i vecka 13 så det ska allt gå superbra! Det bestämmer jag nu. Alla här inne ska få superfina bebisar i december!
  • Momalicious
    linn78 skrev 2010-04-20 19:14:14 följande:
    Hoppar in här också! Fick igår på vul reda på att vi tydligen väntar tvillingar! Bf 4/12 enl egen beräkning, men ska på nytt vul 3 maj så då fastställs bf också. Grattis alla blivande december-mammor!
    Grattis! Wow, tvillingar! Läskigt men sjukt härligt också kan jag tänka mig :)
  • Momalicious
    Minifer skrev 2010-04-20 15:00:07 följande:
    grattis!!!! :D:D:D:D:DD: SJälv har jag just varit på inskrivning och är så jäkla nöjd! Jag blev flyttad från 4+4 till 5+6 så går in i v 7 imorgon, vilket inte gör något eftersom det för mig närmare ul. Just nu ÄLSKAR jag att ha diabetes, fick detta schemat: Såhär kommer det se ut! ögonfoto:v5-8 samt v24 läkarbesök: v5,8,32,38 v5 även dietist samt Obstetiker Provtagning: Hb, HbA1C, urinodling, Ferritin, TSH, T3, T4 samt Albumin clear (vad det nu är) v. 5,12,20,30 Ultraljud: v8 kontroll av viabel graviditet               v12 NUPP+KUB               v18 Rutin 1               v20 hjärtgranskning               v28 tillväxt+flöde               v32 rutin 2+flöde               v36 tillväxt+flöde               v38 tillväxt+flöde               v39 - till partus flöde 1 gång per vecka och så en massa BM-besök på det såklart. Jag har att göra! :D Behövde ju inte ens be om tidigt ul eller KUB eller någonting, sååå skönt!!
    Wow, härligt att se den lilla så ofta! Jag får väl nöja mig med de vanliga haha.
  • Momalicious

Jag har förresten en fråga - är det ärftligt med MF och liknande eller är det liksom från kvinna till kvinna?

För vi har inget sånt alls i släkten utan vi är tydligen väldigt fertila (min mormor har sagt att vi blir gravida bara någon skakar ett par kalsonger i närheten haha {#lang_emotions_wink}) så jag undrar om det har någon betydelse öht?
  • Momalicious

Jag känner igen det det där med deppigheten. Jag brukar aldrig gråta annars, men igår grät jag för att jag helt plötsligt inte hade nåt jobb. Min chef gjorde en riktig bra grej och "gjorde så att jag inte fick några jobb på tre månader och tänkte att du skulle fatta vinken". Jag var riktigt förbannad och skällde ut henne. Efter vi la på grät jag massvis.

Igår fick jag även massiva skrattattacker hela kvällen. UTAN anledning. Det var liksom inget som hände. Alls. Och ja, deppigheten. Den är väl där då och då också. Jag har haft djupa depressioner tidigare i livet och jag vet att jag inte är i närheten av det där men det är ändå trist att inte kunna njuta helt. Det vågar jag helt enkelt inte.
    OCH MATEN! För det första har jag knappt aptit. Blir aldrig hungrig? Jag menar, min livmoder har ju knappast växt så mycket att magsäcken inte får plats haha. Och jag är sugen på salt. Oliver, gurka med örtsalt.. I stora lass. Har även börjat tycka att mjölk är skitgott vilket jag aldrig gillat innan.
    Fick idag en släng av illamående. Hade det när jag vaknade, sen försvann det, nu är det tillbaka. Det kommer och går så fort att jag inte ens hinner reagera. Inte spytt än iaf! :D

Kommer någon orka läsa mitt milslånga inlägg?  {#lang_emotions_sunny}
  • Momalicious

När är en bra tid att ringa BM? Jag är ju nybörjare på det här ;)

Ska man ringa direkt man fått reda på att man är gravid, eller ska man vänta lite, typ till vecka sex eller så?
    Är i vecka 4 (3+4) idag!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)