Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Min tjocka mage, taget idag. V 39 (38+0) Känner mig jätte tjock! =) Nu får plutten ta o titta ut. Har haft "mensvärk" i flera veckor nu. Som det kan kännas innan mensen ska komma. Jobbigt.
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Maria Larsson skrev 2011-01-04 22:50:09 följande:
    Nu är det snart dags. har drygt 3 min mellan värkarna, och de försvann inte när jag badade. Vi åker nog strax in, ska ringa till förlossningen först bara och kolla läget. Det är ju inte värre än att de skickar hem mig igen, men det vore ju lite trist. Å andra sidan har jag inte fått någon undersökning av tappen tidigare men den borde ha blivit utplånad nu tycker jag. Åkt in till Varberg, så har bara tio minuter att åka.
    Åh, va spännande! Lycka till! Skål
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Igår vann jag en bröstpump från MAM på trader för 225kr o det stod 0kr i porto. Nu när hon som säljer mejlade mig så sa hon att det är 225+48kr (porto). Då blev jag arg! Om hon vill att vinnaren ska betala porto så ska det för fen stå så på tradera sidan. Skällde lite på na o har inte skickat pengar än. Tänker inte betala portot. Hur skulle ni ha gjort?

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 12:19:03 följande:
    Älskar min pojk han är bara så rolig av sigKyssgarvar för sig själv bara får värsta garvet och bara skrattar till plötsligen
    Lufter huvudet massor och vill vänta på huvudet och titta följa med vad som händer.
    Sen kan han ligga på golvet på sin lekfilt och bara vända på huvudet följa med gör sina små små (onki onki) ljud små ler fint och plötsligt kan hela värden rammla ner när han plötsligt tar andra minen till arga minen men sen e han sig själv igen och bara (Filofosoferar) som jag säger att han gör
    härligt! längtar ju inte mindre efter min plutt nu! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 12:29:38 följande:
    Han är en mycket tänkande liten människa precis som sin far och storebror
    Han storebror är aldrig glad utan är mer allvarlig och fundersam männsika
    Medans jag och dottern är glada av oss

Den lilla människan (bebisen) du bär inne i dig kommer vara en fantastisk liten varelse den kommer bygga upp din dag för varje andetag du tar för varje dag.
    Åh snart gumman har du din hos dig
    Hjärta
    Ja, jag längtar så! 10 dagar kvar idag! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-06 12:38:48 följande:
    Nedräkning på riktigt nu !!! Solig
    Tänk om 9 dagar är nu närmare 8 dagar om 8 dagar är du närmare 7 dagar om 7 dagar är det spännade dagar då är du närmare 6 dagar OJ vad tiden går fort om bara 5 dagar har du din BEBIS om bara 4 dagar e det verkligen nära men om 3 dagar då är du nervööööös men SHIT om 2 dagar oj nu var det ännu spännade tänk om bara 1 dag kvar tills bebisen verkligen är hos oss då BF är här
    Haha! Ja, absolut! Får se när den vill titta ut! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    alberta77 skrev 2011-01-06 12:46:52 följande:
    Önskar jag fortfarande väntade på bf. Är på bf+1 idag. Önskar man kunde lägga sig och sova tills hon bestämt sig för att komma ut. Det är nog stor chans att du får före mig iaf
    Den får komma när den vill. Har ett tryck neråt så jag går av snart.  =)
    Hade tänkt o gå ut o gå nu i januari men jag kan inte ens gå inomhus o blir helt slut när man väl fått på sig skorna så ne..... =) hehe
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Bra och prata med folk som har födit barn. =)
     Har tio dagar kvar idag. (enl SM BF idag enl UL BF 16/1)
    "Mensvärk" har jag haft i flera månader lite då o då. Har det nu varje dag sen några veckor tillbaka och det har nu ökat i styrka och övergått till flera gånger varje dag. Igår tömde jag tarmen tre ggr och har även gjort det tre ggr hittills idag. (sista väldigt löst) och har idag på kvällen haft så jävla ont i magen. Mensvärks ont. Så ont så man vill kräkas. Fick även ont på höger sida av ryggen.
    Har ingen smärta som man kan klocka utan den håller i sig länge. Mer än 30min. Så jobbigt. Har hört att sån värk kan pågå i veckor. Hua! Nån mer som haft det så några dagar innan förlossning? =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2011-01-07 12:07:24 följande:
    2barns mamma- haha det är ingen fas sambon går igenom, han e alltid så :P han e nööörd!

Willes mamma - sambon kom faktiskt upp imorse, visserligen vid typ halv tio, jag trodde han inte skulle komma upp på hela dagen. Men nu e spelet igång igen :P
    Min sitter också framför spelen dagarna i ända. Jag har sagt, njut nu för sen blir det mindre! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-07 16:51:56 följande:
    ludi:
    nej ingen perfym eller smink här.
    känner mig så gammal nu ..

Ni med era män som spelar tv sper eller datorspel hur gammla är dem ?
    Min ja han är en pappa / gammal gubbe / vuxen människa Drömmer tittar på discovery och filmer med mig.
    Och sitter vid datorn och tittar på gul & gratis till osstill hemmet eller till tv så film blir ihopkopplad osv eller bilar.
    Han dricker inte rökerinte snusar inte och dricker inte kaffe ..
    Hmm en övermognad man alltså
    Min sambo är 30 år. Han spelade dataspel innan han träffade mig o jag kan inte direkt  tvinga honom o sluta. Han har dator o bil intresse. Så jag får backa undan! =) Men bara inte jag o plutten försvinner bakom bilen o datorn. Då är det plutten o jag som flyttar o det vet han! =)
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)