Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Ida90 skrev 2010-12-23 23:40:08 följande:
    Hehe vi får båda hålla tummarna då :).  Min lilla kotte är beräknad 8 januari. Men livmodertappen börjar mogna & slemproppen har gått (vet att de återbildas ny). Men hoppas innerligt att den kommer efter nyår!!!
    Många januari bebisar som tittat ut redan!
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2010-12-25 20:05:19 följande:
    De har ökat i styrka, längd och frekvens. Kommer ca var 6 minut, varar 1-1,5 minut och det rinner tårar när värkarna gör som ondast. Känner även ett tryck neråt. Det är helt klart inte förvärkar det här, det är jag säker på.
    BebisBebisBebis! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Idag på kvällen och häromdan på kvällen har jag haft mensvärks liknande värk. Gör så ont! Men känner inget i ryggen! =)

Jag har börjat o spela med speldosorna som plutten ska ha sen på kvällen när jag går och lägger mig så den vet att nu är det natt o dax o sova! =) Har även lagt pluttens snuttefiltar i våran säng. Den ena är min gamla! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Så underbart o se alla små pluttar. Längtar till min plutt! Vill ha bebis! Men inte iår!!!! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Momalicious skrev 2010-12-27 06:37:36 följande:
    Lång natt utan någon egentlig sömn. Elliot har varit vaken och kinkig större delen och vill tutta hela tiden, men han fattar inte riktigt att han måste öppna munnen ordentligt. Känner mig deppig av någon anledning?! Vill bara att allt ska funka skitbra så att vi kan åka hem. Suck. Kommer inte stanna kvar om jag måste dela rum, kommer verkligen få noll sömn då plus att det känns rätt skrämmande att vara mamma.
    Ingen har nämnt att det liksom inte är enkelt att amma. Fast det kanske bara är jag som inte tycker det är buslätt? Elliot verkar tycka att det är krångligt han med.

Förresten, är det bara Elliot som har massa hormonprickar på kroppen? Halva ungen är ju rödflammig och prickig.
    Jag tycker det är skrämmande att bli mamma. En helt ny roll. Kunna ta hand om en annan individ. Klarar jag det? Kan få panik över det ibland. =) Men det kommer vi o klara av bra! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Äckelvarning! =)
    Trodde jag skulle föda inatt. Fick panik! På kvällen fick jag sån himla mensvärks värk. Trodde jag skulle spy. När jag la mig i sängenkände jag att jag måste springa på toa o "göra nr 2".  Jag bokstavligt talat lackerade om toalettstolen o mådde illa. Tänkte direkt föda eller maginfluensa. Har hört att tarmen tömmer sig själv automatiskt inför förlossning!
    Men efter toabesöket så hade jag inte ont i nedre delen av magen längre, men mådd illa.
    Har som tur var sovit gott inatt. Vaknade kl sju o var otroligt kissnödig. Kunde inte somna om sen. Känner ingetin nu som skönt är! =)

Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    2 barns mamma84 skrev 2010-12-27 13:04:36 följande
    Juste tänkte skaffa amnings klocka hehe hittade en igår den sätter tid och plingar til nr det är dags o amma och vilken bröst
    Kostar 75kr ha den på Bh:n
    Jag fick ett amningsband av mamma där det står vilket bröst man använde sist o klockslag tror jag med. Men är inte säker! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Ida90 skrev 2010-12-27 20:09:34 följande:
    Vi får knipa 3½ dagar till för då är det nya året inne, om man räknar som jag räknar hehe ;D! har BF 8 Januari, men vet inte vad jag ska tippa på , 10;a eller 11;a , svårt!!
    Jag har BF den 16 jan o vill inte föda före andra veckan i jan! =) hehe
    Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)