Inlägg från: LokesMammi |Visa alla inlägg
  • LokesMammi

December Bebis 2010 :)

Karttikeya skrev 2010-12-27 20:37:50 följande:
    Ja kom igen tjejer, nu kniper vi, haha! Tungan ute
    Japp. Det får vi lov o göra! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2010-12-27 20:41:13 följande:
    Känns inte som om jag kommer föda barn på minst en månad, men det "måste" jag ju såklart. Tungan ute
    Jag har "mensvärk" varje dag o det gör ont som in i ***** i bäckenet när plutten rör på sig! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Karttikeya skrev 2010-12-27 21:39:12 följande:
    Ont i bäckenet har jag också, men har ju haft det nästan hela graviditeten Tungan ute Dock inga som helst förvärkar! Några enstaka sammandragningar bara. Tänk om min livmoder inte hinner förbereda sig så jag får jätteklena värkar Förvånad
    det har inte jag haft. har börjat fått det nu när ungen fixerat sig! :/
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    pickaboo skrev 2010-12-27 22:12:25 följande:
    JAhopp. Ringde hem mannen som var ute med polare... Det började bli jobbigt och värkarna gjorde ont.
    Han blev sur för att jag ringde när jag i princip inte låg hemma och födde.

Blev ett medgabråk och nu har allt avstannat.

Om det beror på bråket eller att det helt enkelt bara var frövärkar vet jag inte, men jag är nu totalt sönderstressad och mår skit.

Jävla helvetes skit vad jag mår dåligt.
    Han kan inte bli sur! Det får han inte bli. Har du ont ska han vara hemma utifall att. Så är det bara! Demon
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Ida90 skrev 2010-12-28 05:00:57 följande:
    Bara jag som tok svettas till och från? :o någon som kanske vet vad det betyder? Om de är dags snart eller om ja kroppen helt enkelt förberedda sig. För har även gjort nr 2 väldigt många gånger idag. Vanligtvis gör jag de 1 gång om dagen, men idag har De blivit omkring 3-4 gånger.
    Det har jag gjort hela vintern. Elementerna avstängda, sover naken under påslakan, balkongdörren öppen o jackan uppknäppt! =)
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    pickaboo skrev 2010-12-28 16:26:37 följande:
    Nu åker vi till förlossningen!
    Åh va roligt! Hejja hejja! Baby
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    ludicrous skrev 2010-12-28 17:50:22 följande:
    Lycka till pickaboo!

Någon som äter järntabletter efter förlossningen? Jag är jättetrött, det hör ju till, men sambon påpekar hur blek jag e ( gullig han e ;D)
    Är det bättre mellan er nu?
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    Licebe skrev 2010-12-28 18:39:18 följande:

Hej på er alla!

Nu har våran söte lille Lennox kommit=)

Började få värkar i förrgårkväll och var uppe med det hela natten, tänkte vänta till bm-besöket vid nio så skulle hon få titta om det hänt något, Men vid åtta gav jag upp och for in på fl.

Där visade det sig att jag var öppen två centimeter, strax därpå gick vattnet.
    Nästa gång dom tittade hade jag kommit till 3cm.
    Sen sa det tjoff och jag var öppen 7cm och nästa gång 10.
    Gjorde jävligt ont, men efter edan va jag i himlen. Va såå skönt med en paus från det onda.

Började få krystvärkar, men förstod nog inte riktigt att det var det.
    Kände att jag sket på mig och sa åt killen att larma på bm sen gå ut.
    Bm kom in och tog bort det, sen kom killen tillbaka och på min första officiella krystvärk kunde man se huvudet=)
    Sprack lite.
    Men förlossningen va så bra som den kunde bli=)
    Och han är sååå sööt. Vägde 3390g och var 49cm.
    Och så har han mycket svart hår=)

Åh, så roligt! Grattis! Skål
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi
    3 barns mamma84 skrev 2010-12-28 21:08:15 följande:
    Nu måste jag fråga er som haft hickande bebisar i magen HUr är dom nu ?
    Min ''lilla'' elias hickade ass mkt inne i magen varje dag och längre stunder.
    Det gör han än idag i morgon blir han 3 veckor han bara hickar och hickar och längre stunder.
    Min BM sa att om ungen hickar mkt i magen så kommer en o hicka mkt när den är ute! =) Jag kommer o få en hickunge. Den hickar mkt nu! :(
    Bebis 16/1-11
  • LokesMammi

Ni som har bebisar o använder ersättning........ ger ni bäde bröstet o ersättning o var köpte ni ersättningen? På vanliga ica?  Jag tänkte köpa hem en förpackning så man har hemma utifall att ungen inte kan amma..... :/ har köpt en nappflaska på apoteket.......

Bebis 16/1-11
Svar på tråden December Bebis 2010 :)