Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Moma: Ååh vilka idioter det finns! Man kan verkligen undra vad som pågår i deras huvuden..

• Mama Jessie

Gott det låter med laxgratäng, vad har du i den? Jag ska ju börja operation "komma i mina gamla jeans" på måndag :)

• Mama Jessie

Lillsnurr: Jag säger som Cissi, nezeril är bästa lösningen:). Anton är också täppt nu, ger honom droppar inför natten och på morgonen så brukar han klara sig.

• Mama Jessie

Vi börjar väl också med libero storlek 4 snart, han väger väl nästan 8 kg nu. Jag har inte provat så mycket annat än libero men dom funkar kanon här, vissa morgnar är blöjan full och kan ha läckt lite men oftast klarar det sig hela natten ca 10 timmar :)

Anton 101201
  • Mama Jessie

En fråga: Ni som hade foglossning, känner ni av nåt av det fortfarande?

Jag har börjat känna av det igen, kan den komma tillbaka sådär? Känns i ljumskarna när jag lyfter benen och när jag reser mig upp från golvet och så precis som när jag var gravid.
    Lite störigt måste jag säga

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-04-13 12:48:26 följande:
    Persikans: jag kan känna av det ibland, om jag gått mycket eller råkat göra nån dum rörelse, men det är sällan.
    mamma smurfen skrev 2011-04-13 12:53:15 följande:

Ja, jag har fortfarande ont av fogarna...inte så jag känner av det hela tiden, men har jag vart på benen flera timmar, typ städat huset å laga mat en dag, så har jag ont i framfogen...på kvällen när jag ligger isoffan å spänner benen utåt, från hopkrupen, så "klickar det" till så att säga... undra hur länge man kan känna av det,

fast värst problem har jag i ryggslutet, kan inte stå med böjd rygg längre, då känns det som att det "låser sig", och gör svinont när man rätar ut sig

Har aldrig förr haft ont i kroppen såhär, alltid vart den som varit starkast och orkast mest å jobbet, har jobbat som servitris i 20 +  år och aldrig haft värk i kroppen, inte ens efter fullsatt restaurang (200 pers ca) å julbord, med jobbpass på 15 timmar, utan riktig "rast".....

Jag känner ju av det fastän jag inte rört mig mycket, kanske är det som är problemet-att jag rör mig för lite ;).
    Men det här var ju mitt första barn så det känns ju troligt att det blir värre nästa gång då..
    Det gör ju inte så ont, det bara känns, och jag tyckte det var konstigt att det bara dök upp igen efter 4 månader.

Jag har inte heller haft problem med kroppen förut och orkat mest på jobbet. Jobbar på ett bageri här i Halmstad med att packa bröd och där har det varit många långa timmar ibland, inte ens när man snittat 12/natt, en 6-dagarsvecka, har man haft ont i kroppen. Tråkigt!
    Tror det är dags för mig att börja träna!

Det kommer en sjukgymnast nästa föräldraträff så får väl höra vad hon säger, men det är inte förrän om en månad..
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Anton har för andra dagen i rad somnat 19 istället för 20-21. Jag brukar ju börja nattningen vid 19.30 så jag blev lite förvånad igår när han slocknade efter amningen (han brukar annars få ersättning också vid 20 och somna efter det), hade inte bytt blöja eller satt på pyjamas eller nåt men inte ens det piggade upp honom, han bara somnade igen:). Sen åt han efter 5, halvsov sen till 7 då han fick ligga hos mig och äta och sov sen till 9.
    Idag var jag mer förberedd så han var färdig för sängen när han somnade. Får se om det är en ny rutin, helt ok för mig;)

Willes mamma: vi har börjat med gröt, han har börjat äta en hel portion vid 18, sen göra i ordning för sängen sen amma/ersättning. Som jag skrev ovan så går det ju bra än så länge :)

• Mama Jessie

Hur kan det skilja så mycket på storlekarna i olika affärer egentligen? Lindexkläder är ju jättesmå och man måste köpa minst en storlek större, 74 därifrån sitter perfekt just nu och han är ju bara 65 cm lång liksom. Anton är ändå en medelbebis :) Konstigt det därObestämd

Anton 101201
  • Mama Jessie

Polarn o pyret är väl rätt "lagom" i storleken tror jag, något större kanske. Anton har 2 byxor i 62 därifrån som han fortfarande kan ha iaf annars har han 68 och lite i 74

• Mama Jessie

The goddess: Ja cubus bodys är som en storlek större har jag märkt. Dom han har i 62 har väl bara precis börjat passa..
    Ja visst är det kul när man får börja använda dom nya kläderna:)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)