December Bebis 2010 :)
Moma: det finns en större flaska minifom att köpa, räcker längre och är mycket billigare:)
Moma: det finns en större flaska minifom att köpa, räcker längre och är mycket billigare:)
Idag var det ca 2 timmar och 40 min mellan Antons nattmål, vad kan man göra för att han ska sova längre pass?
Han kan sova 4 timmar när jag lagt honom för natten men sen är det bara kortare stunder. Det är inte alltid han somnar direkt efter maten heller så det blir knappt nån sömn vissa nätter.
igår kväll gav jag honom ersättning så jag såg att han fick i sig tillräckligt med mat, han åt 120+60+60 så då tänkte jag ju glatt att nu sover han väl ett tag men nej, han vaknar som vanligt vid 2, 3,5 timme senare.. Gav honom flaska då också för att se hur mycket han åt, var knappt 60 och det lite motvilligt, så han skulle ju lätt kunna hoppa över ett mål mat där, men då vet jag inte hur man ska få honom att somna om utan att han ska vakna igen efter 10 minuter. Det är ju likadant vare sig han ligger i sin säng, jämte mig eller på mig. Ibland är han klarvaken också mit i natten och ligger och pratar och skrattar, han har tur att han är så söt..:).
Han har kanske fått min dygnsrytm, jobbade natt innan så jag hade helt vänt på dygnet och kunde omöjligt sova på natten. Lider fortfarande av det tror jag då jag nästan aldrig kan somna före ett, fastän jag inte sovit på dan.
På dagen har han oftast 2 sovpass på några timmar och är go och glad däremellan så det är bara på natten som han är en lite jobbig bebis. Men jag tappar inte hoppet, varje kväll tänker jag att det här kanske är natten som han sover gott, slutar ofta med förtvivlan från min sida när han vaknar igen :)
Var hos bm idag på efterkontroll, var kul att gå igenom förlossningen med nån som kan. Hon var förvånad över att det gick såpass snabbt tyckte verkligen att jag hade en drömförlossning och det håller jag ju med om:). Hon blev väldigt överraskad när hon såg att han var tung för tiden också(3945 i v37+4), trodde hon aldrig när vi tittade på min magkurva. Men nu följer han medelkurvan, 5840g, 58,5 cm vid 2 månader:)
haha
. Men eftersom denna förlossningen gick så bra så ska det nog inte va några problem att föda ett större barn (så länge den håller sig under 5 kg..)
Jag har en app på iphone som man startar varje gång jag ammar och sen stoppar när det är klart. Så där sparas allt- vilket bröst, hur länge han åt och hur lång tid mellan målen. Rätt praktiskt tycker jag 
iBaby feed heter den :)