Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Anton har 62 men jag har börjat lägga undan en del som blivit för litet och även varit och nallat lite i 68-lådan;) så han byter väl storlek helt nu innan månadsskiftet då han blir 4 månader.
    Tänk om man själv också fick en helt ny garderob varannan månad, lyx:)!

• Mama Jessie

Linasmamma: jag köpte NAN 2 igår, har en påse kvar av ettan så jag blandar typ 50/50 till den är slut och kör helt på 2:an sen. Har inte märkt nån skillnad på Anton än så det går nog bra, han blir 4 mån nästa vecka. Men han får ju bara ersättning inför natten och lite tillägg på dagarna.

• Mama Jessie
    mamma smurfen skrev 2011-03-22 15:22:59 följande:
    Appropå något heeelt annat...

Någon här som funderar att gå på mässan här i Gbg den 15-17 april? Baby/barn mässa är det 
    Jag funderar på att gå, lät kul :)
    har du varit på den innan?
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    AnnaCL skrev 2011-03-23 09:27:50 följande:
    krya på er! Hoppas lillan hämtar sig snart..

Vi vaccinerade elsa i torsdags, då var hon 3 mån och 5 dagar. hon vägde då 6 kg och var 61 lång.  En dunderklump numera. vad väger era vid tre månader?

kram på er mammor!
    Anton vägde vid 3 månader 6625 g och var 60 cm lång, tjockis :)
    3,5 månad: 7015g 62,5 cm

Sist jag kollade följde han alla medelkurvor, något över på vikten kanske :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    ludicrous skrev 2011-03-23 15:32:09 följande:
    Nu är pojkstackarn vaccinerad!

3 månader idag, vikt och längd :
    5200 g
    60 cm
    Spinkis :P
    Oj vad det kan skilja på vikten vid samma längd, fast Anton har ju en härlig kalaskula när han sitter ;)
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-03-28 10:53:46 följande:
    Ni som älskar Newbie-serien har väl inte missat att det kommit in sånadär stickade heldresser igen, fast i vitt? Dom lär väl sälja slut lika fort som dom gråa så missa in det om ni vill ha en ;)
    Jag köpte en i fredags, glad att dom fick in innan han blir för stor :) Har varit så sur för jag aldrig köpte en sån grå i höstas..
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Momalicious skrev 2011-03-29 20:09:58 följande:
    Jag har insett att det är synd att jag inte vill bo i Norrland, hus är ju helt äckligt billigt där!

Idag har Elliot vänt sig först från rygg till mage och sen tillbaka. Första gången för båda!
    Ja eller hur, man kan ju köpa värsta lyxvillan i norrland till samma pris som en liten sommarstuga i Halmstad..
    delifi2 skrev 2011-03-29 20:12:56 följande:
    haha..... vi hade tänkt lite löst att flytta tbx till sthlm å så kolla vi huspriser där, så sjukt dyra.
    FÖr samma pris  min bror köpte sin 4:a för, (visserligen mitt inne i stan) kan ma köpa ett hus här nere med både inomhuspool och utom huspool.

Vad tidiga era barn är med att vända sig Oliva kollar knappt åt sidan, hon bara kollar på mig med en frågande blick som säger typ:menar du verkligen att jag ska vända mig om och kolla på det där  
    Skönt att det är fler barn här som inte rullar runt än :). Anton kan jobba lite när man lägger honom på mage men mest ligger han och tittar och efter någon/några minuter säger han ifrån och vill inte ligga där mer, men han har iaf lyckats rulla från rygg till sida :)
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-03-31 17:58:36 följande:

Gah idag blev mina nerver testade; var ute och promenerade och skulle handla mat på hemvägen. Lillan börjar vakna till och lagom tills jag kommer till kassan så börjar hon ILLVRÅLA, svetten rann när jag la upp grejorna på bandet medans man försökte trösta... Kortet gick inte igenom fast kassörskan provade flera gånger INGA pengar kvar, de bakom mig började kommentera lite tröstande. Fick iaf sätta mig och amma på en stol vid utgången så blev det lugnt...

brukar alltid ha extra klädombyte i skötväskan men har tills idag aldrig behövts, tills IDAG då jag plockade ur dem igår kväll...bajs genom både body och byxor såklart...

Har verkligen inte vant mig vid att ha så mycket ´mindre pengar än vanligt, nu går man ju dessutom och fikar och äter lunch typ varje dag, och köper söta bebisgrejor - man borde få MER pengar när man är hemma istället

Usch vad stressande! Jag har också varit med om att inte kunna betala med kortet, fick plocka bort massa varor och prova igen och sen plocka bort mer och prova igen, allt medan kön bakom växer, men då hade jag ingen skrikande bebis med mig som tur var :)

Och det där med bajsning var jag med om igår då jag gick på stan och lämnade skötväskan i bilen och våtservetterna hemma, det är så typiskt..

Visst borde man få mer pengar, vi berikar ju världen med våra fina bebisar, lite extra ska det väl va värtFlört

Dagens siffror:
    7455g och var 64 cm lång, något över medel i vikten och något under i längd, 4 månader imornHjärta
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Moma: även om jag också verkligen hade en drömförlossning ( från 0-klart på 9 timmar och helt problemfritt) så saknar jag lite det där med att tänka att "är det idag det ska sätta igång" och klocka värkar och undra om man ska åka in osv, det var ju vad jag hade föreställt mig. Eftersom vattnet gick redan i 37+4 var jag inte riktigt förberedd:). Men så klart är jag sjukt nöjd!
    Nu är det exakt 4 mån sen, på klockslaget faktiskt, som det startade:)

Jag vet, helt galet att det gått ett år, i lördags ska det enligt ul varit ett år sen han blev till.. Men samtidigt känns det helt knäppt att han innan dess verkligen inte existerade och inte planerat heller. Tänk så det kan gå och så underbart det blev:)
    Nu får jag ta och sova igen innan jag blir alltför filosofisk :)

Anton är 0,5 kilo ifrån att ha dubblat sin födelsevikt kom jag på, skrämmande ju :o!

• Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-04-01 20:18:39 följande:
    Kom att tänka på idag när jag var inne på Lindex här nära att någon ville ha grå stickade heldress. De hade dem där, med flätmönster om det var den ni menade? I Stockholm bor ju jag men det går ju att skicka på posten.
    Vad snäll du är :)
    Visste inte att Lindex fått in såna igen, har sett dom innan men det var rätt längesen. Det får jag kolla upp:)
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)