Haligh skrev 2011-03-31 17:58:36 följande:
Gah idag blev mina nerver testade; var ute och promenerade och skulle handla mat på hemvägen. Lillan börjar vakna till och lagom tills jag kommer till kassan så börjar hon ILLVRÅLA, svetten rann när jag la upp grejorna på bandet medans man försökte trösta... Kortet gick inte igenom fast kassörskan provade flera gånger INGA pengar kvar, de bakom mig började kommentera lite tröstande. Fick iaf sätta mig och amma på en stol vid utgången så blev det lugnt...
brukar alltid ha extra klädombyte i skötväskan men har tills idag aldrig behövts, tills IDAG då jag plockade ur dem igår kväll...bajs genom både body och byxor såklart...
Har verkligen inte vant mig vid att ha så mycket ´mindre pengar än vanligt, nu går man ju dessutom och fikar och äter lunch typ varje dag, och köper söta bebisgrejor - man borde få MER pengar när man är hemma istället 
Usch vad stressande! Jag har också varit med om att inte kunna betala med kortet, fick plocka bort massa varor och prova igen och sen plocka bort mer och prova igen, allt medan kön bakom växer, men då hade jag ingen skrikande bebis med mig som tur var :)
Och det där med bajsning var jag med om igår då jag gick på stan och lämnade skötväskan i bilen och våtservetterna hemma, det är så typiskt..
Visst borde man få mer pengar, vi berikar ju världen med våra fina bebisar, lite extra ska det väl va värt
Dagens siffror:
7455g och var 64 cm lång, något över medel i vikten och något under i längd, 4 månader imorn