Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

Hejsan tjejer!

Har följt er här ett tag men inte skrivit. Tänkte man kunde muntra upp er som tror att bebisen aldrig ska komma ut:)
    Själv var jag beräknad den 17/12 (första barnet) och inte haft några som helst känningar, men den 1/12 kl 4 på morgonen vaknade jag av att vattnet forsade, 2 timmar senare började värkarna, öppen 4-5cm vid 10. Sen började det hända grejer och när jag 1,5 timmar senare verkligen ville ha epidural var det för sent, var så gott som helt öppen (inte konstigt man hade ont.), 12.54 var lilla anton ute :). Var en omtumlande dagGlad

Man behöver alltså inte ha några förvärkar eller slemproppar som lossnar, bebisen kan ploppa ut när man minst anar det Skrattande

Trodde även att jag skulle få en normalstor bebis men ut kom en klump på 3945 g 52 cm och då föddes han i v 37+4, är tacksam att han valde att inte gå tiden ut eller överGlad

Håller tummarna för att era bebisar kommer snart!

• Mama Jessie

Åh vad spännande:). Min förlossning började likadant för en vecka sen, precis på klockslaget faktiskt, haha! Blev också rätt förvånad då jag hade bf den 17:e:).Hoppas du får en lika smidig förlossning som jag, min pojk var ute 12.54. Nu sitter jag och ammar skrutten och väntar på att här ska bli bebistråd istället:)

• Mama Jessie

Så roligt att läsa om nya bebisar som tittar ut nästan dagligen här:) Kan inte fatta att det gått 11 dagar sedan min lilla Anton kom till världen, tiden springer iväg när man ammar och byter blöjor Skrattande. Men kan å andra sidan knappt komma ihåg hur det känns att vara gravid heller..

Ni som är rädda för stora barn, det var jag också fastän bm inte trodde annat än at jag skulle få en normal 3,5 kilos, mamma har också bara fått barn i den storleken.. Så när det satte igång för mig i v 37+4 tänkte jag att vad skönt då blir det bara en 3 kg typ, men ut kom klumpen på 3945g, blev jättechockad, han hade ju vägt 4500 vid fulltid. MEN förlossningen gick jättesmidigt, 9 timmar från vattenavgång och noll känningar tills att han ar ute och bara lustgas. Kan inte tänka mig att det skulle vara lättare att klämma ut en på ett kg mindre.

Hoppas verkligen ni stackare med massa förvärkar fåt era bebisar snart, dom måste ju haft effekt, tkan inte tro att kroppen jäklas så mycket.  Känner att vi har många smarta knoddar här som inser att det bästa är att komma innan julaftonGlad.

• Mama Jessie

Min Anton är 2 veckor idag, han som inte skulle kommit förrän på fredag. Känner en som är på bf+16 idag, tycker det är så konstigt hur olika det kan vara, hur vissa bebisar kommer ut i v 37 och vissa väntar 5 veckor till och ändå är dom lika "färdiga".

Jag har tappat 11 kg nu av 20, det rasar ju av en, känner mig lätt som en fjäder utan mage, foglossningar och återhämtad där "nere" :)

Lillen är hos sin pappa i eftermiddag (vi är inte tillsammans) och det är så tomt! Men det är ju bara att vänja sig vid att ha det så här.. Pappan bodde hos mig första dagarna men fick åka hem igen i måndags, visst är det ju skönt att slippa va ensam ibland men det finns ju trots allt en anledning till att vi inte är ihop..

Hoppas det tittar ut fler bebisar snart Solig

• Mama Jessie
    LillSnurr82 skrev 2010-12-15 14:48:30 följande:
    Min mjölk rann till i lördags kväll, alltså 3 dagar efter förlossningen.. Stod som fontäner ur brösten, och lillan hann inte ens svälja.. var lite jobbigt första kvällen men sen lärde hon sig..
    Brösten ömmar och läcker massa, när slutar det?? Agnes hinner ju inte tutta ur brösten, känns som jag har mjölk till ett helt dagis.. haha..
     Efter 2 veckor har jag fortfarande bröstfontäner vissa dagar, känner ju inte det så jag upptäcker inte det förrän den stackarn släppt taget och jag sprutar ner hela honom och allt runtomkring haha. Ska väl va glad att man har mjölk så det räcker Glad
  • Mama Jessie

Åh spännande mammasmurfen:) jättegrattis!

• Mama Jessie
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-21 16:40:50 följande:
    Grattis Cissi till eran lilla skrutt Vägde nästan som min Albin...på 3830g o 51 cm! Spännande o höra förlossningar tycker själv jag hade en super bra o snabb förlossning,ja helt lagom!

Emelle: Läste något om hinnsvepning?? Hur stod de till där nere Blir de bebis snart tror du??

Här hemma myser vi...trots att Albin är så himla snäll o bara sover o äter o sover så går dagarna sjukt fort o man hinner knappt göra något! Dels kanske för att jag går upp så himla sent på morronen,hehe! Ja kan sov till kl 10-11, för lille Albin sover som bäst då oh de e ju så gosigt o bara o ligga o kika på honom o gosa !! Annars äter han 3 mål på natten. Men jag är  lika trött ändå...fast han sover däremellan!

Hur äter era små på natten??
    Anton äter ca var tredje timme på nätterna och varje matning tar nästan 1- 1,5 timme då han har lite ont i magen att ta sig igenom innan han somnar, stackarn. Jag är så superdupertrött där på nätterna men på dagarna är jag hyfsat pigg, är väl nån slags nybliven mamma-energiGlad
    Anton 101201
  • Mama Jessie
    Willes Mamma 08 skrev 2010-12-21 18:59:46 följande:
    Delfi o persikans: ja man e som en zoombi, e rätt pigg på dagarna,men kl 8 på kvällen skulle ja kunna somna stående.
    tur som sagt att sambon e hemma så ja får sova på morronen.....fasar för när han ska börja jobba igen! ensamt.
    han gör allt nu,lagar mat,serverar mig frukost,städar,lämnar sonen på dagis,hjälper till med blöjbyten på natten,lägger william på kvällen, helt underbar,har de verkligen lyx nu
    Jag bor ju själv så det har ju varit lite jobbigt att hinna med sina egna behov ibland, första tiden ville han bara vara nära hela tiden. Nu har jag dock börjat kunna lägga honom och sova i vagnen på dagarna så jag har blivit lite friareGlad.
    Och så har jag ju bara ett barn, beundrar er som har flera småbarnGlad

Linas mamma:
     Jag sitter också oftast och ammar och det är ofta man somnar så :)
    Vi är på bvc en gång i veckan nu, skönt att se att han växer som han ska. Väldigt lång tid mellan dina besök tycker jag..
    Vad är ett kefalhemotom förresten?
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Spännande stefanie! Verkar ju bli bebis idag:) haha, passade också på att raka mig när jag var på gång, hade bara svaga värkar då dock(men täta) men vattnet hade ju gått så jag visste att det var dags:) Håller tummarna för att värkarna håller i sig och blir värre för dig;)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Fasen vad dum texten blir när man skriver på mobilen..

Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)