Inlägg från: Mama Jessie |Visa alla inlägg
  • Mama Jessie

December Bebis 2010 :)

3 barns mamma84 skrev 2011-02-02 17:35:41 följande:
    Shit jag vet inte jag delammar bara likom.
    Och nu har man fått detta som pågått ett tag och molvärk kraftig jävlar ibland vill man bara gråta av smärta man får.
    Men sen är det borta igen.
    Massa Massa flytningar hej vilt.

Jag skulle inte VÅGA bli gravid nu jösse namn !!
    Men du födde vaginalt men jag födde snitt så jag MÅSTE vänta 1 år men jag vill vänta minst 4-5 år
    Dags att hitta ett preventivmedel som passar dig nu kanske :)

jag undrar också om jag börjar få mens igen, slutade blöda från avslaget för flera veckor sen men de senaste dagarna har det kommit lite blod igen. Ska på efterkontroll nästa vecka så får väl se. Men lite längre kunde man väl få slippa den där mensen, jag helammar juRynkar på näsan
    Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag har haft molvärk ett par veckor så det är väl menstajm nu.. Skulle också kunna tänka mig att göra nya barn snart men eftersom jag är singel så får jag nog vänta ett tag ;)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Sen kl 19 har han nu käkat 4 gånger: tutte,tutte, ersättning, tutteGlad. Får se om han inatt kan sova mer än 3 timmar i sträck..

Jag ammar också i sängen, har ett antal "sölfiltar" som alltid är med vid matningarna:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Han sov inte riktigt som jag ville, han har ätit: 22.00, 01.50, 04.14 och 7.30. Satsar på att sova några timmar nu istället:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag och en kompis brukar alltid dricka champagne när det är dags för melodifestival och i år är inget undantag, så ikväll är mormor barnvakt, och jag tar på finklänning och korkar upp flaskan jag fick när jag kom hem från bbGlad. Får se om jag får i mig mer än ett glas innan jag däckar, har inte blivit så mycket sömn de senaste dagarna..

GRATTIS Moma! Tar ett glas för dig med :)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Jag ska ha dop 6:e mars och undrar också vad man ska önska sig.. Vet inte vad man brukar få i doppresenter. Blir mycket folk iaf med släkten och kompisar så jag hoppas få mycket roligt:)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Eller jag hoppas jag får mycket roliga saker till Anton kanske man ska säga;)

Anton 101201
  • Mama Jessie

Alla barn är ju olika, vissa är "lätta" och vissa kräver väl lite mer. Jag tror ju inte man kan börja "uppfostra" månadsgamla bebisar utan man ska ge dom den närhet dom vill ha och lära dom att man alltid finns där för dom så dom känner trygghet.

2barnsmamma: Antagligen har ju dina barn haft olika personligheter och du har säkert tagit hand om dom på bästa sätt och Elias trivs med att sitta själv och studera men det betyder ju inte att man kan göra så med alla bebisar.

Jag tycker det är jätteskönt att Anton kan sitta i babysittern långa stunder och leka och titta på vad jag gör osv. Han somnar även själv i sin säng på kvällen. Men efter 5 på morgonen börjar han få det jobbigt och vaknar och gnyr hela tiden och då är det enda som funkar att får ligga på mage på mig och sova så då får det bli så även om jag själv sover dåligt på rygg. Tror och hoppas det blir bättre och går över av sig själv med tiden.

Anton 101201
  • Mama Jessie

Här är en till som kräker en del, det är dregelhaklappar på och att alltid en kräkfilt till hands:).
    Har tagit upp kräkningarna med bvc då jag tyckte han hade ont av det men fick bara svaret att vissa barn kräks mycket och att det betyder att han får tillräckligt med mat. Så länge han går upp i vikt så är allt baaaara bra, det ständiga bvc-svaret.. :)

Inatt kräkte han ner mig 3 gånger, varje gång jag gick upp för att byta blöja Kräks

Anton 101201
  • Mama Jessie
    Haligh skrev 2011-02-08 16:47:30 följande:
    Var kan man köpa Wind? Bara på nätet eller finns de i butik eller på apotek också..?
    Finns på babyproffsen
    Har provat dom en gång, det kom en jäklans massa bajs :)
    Anton 101201
Svar på tråden December Bebis 2010 :)