• LinnV

December Bebis 2010 :)

mamma smurfen skrev 2010-09-07 16:40:44 följande:
    Din stackare...inte nog med foglossning, utan svinkoppor OXÅ.....

Skickar en virituell KRAM, å hoppas verkligen att du snart blir bättre!! 
    TACK {#emotions_dlg.flower} 
  • LinnV

Stefanie:

POJKAR

s89
    Linasmama - POJKE
    Jessica 82
    På Väg Mot Syskon
    Lailan
    annapanna03
    glitterkornet

På vissa bilder var det svårt att se och bedöma, men en del tycker jag var tydliga tjejmagar om man ska bedömma det på samma sätt:

FLICKOR

Majorima
    Momalicious - KILLE
    MFJG
    2barnsmamma 84
    SaraTheres

• LinnV

Tack för alla fina ord och svar på mina frågor {#emotions_dlg.flower}
    Får skicka in HP papper på måndag, hinner inte träffa chefen innan det.

• LinnV

Ni är helt otroliga på att skriva tjejer. Har varit bortrest och hälsat på släktingar sen i onsdags så har haft en del att läsa ikapp, men jag har läst allt nu..

Det där med killnamn är helt omöjligt, först var vi överens om Kevin men det känns tråkigt.. Casper, Isodor och Disel ligger högt upp på min lista iaf. Och kanske Elvin. Vi har inte haft tid att prata igenom det riktigt så vet inte vad min sambo tycker.. Men sen har vi inte bestämt om han ska ha bara mitt efternamn eller bådas. Ett av mellannamnen kommer bli Per men de andra vet vi än..

Vi har köpt och fått nästan alla stora grejer nu. Lillebror ska få en spjälsäng med madrass av min pappa i "julklapp". Vi har en flätat klädd korg han får sova i så länge. Ska köpa lite apotekssaker och ammningslinne. 

Ni skrev om sjalar och selar, jag har köpt en bag. sjal för 150 kr med frakt på tradera, den ser helt ny ut. Jag hade en BB sele till Lina men efter 2-3 min hade jag så ont att det inte gick..

Någon mer än jag som har väldigt tungt att andas och svårt att äta? Min livmoder går jätte långt upp nu så kanske är därför..

• LinnV
    AnnaCL skrev 2010-09-15 09:07:29 följande:
    Hej på er. Alltså hur fungerar era samliv? Jag känner mig som jordens tråkigaste sambo som inte tar så mycket initiativ till sex. Kroppen känns inte heller så attraktiv så det bli att det får stå på sidan lite vilket inte känns bra.
    Vad är samliv? Vi har haft sex kanske 3-4 gången sen jag blev gravid. Jag får såå onda sammandragningar och mina fogar tar nästan livet av mig när vi försöker så det går inte..
  • LinnV

Vilka söta små, att sitta och kolla på bilder sen min dotter var nyfödd och liten får mig att orka. Annars hade jag nog brytit ihop för länge sen. 

Idag har jag iaf kokat saft, hade så mycket vinbär i frysen så fick lov att göra något av det för att kunna baka så man har lite fika hemma sen när bebis kommit och folk vill träffa honom. Det blev 4½ liter och god var den, har aldrig gjort saft förut så är riktigt nöjd

Ska duscha och greja för jag ska iväg på me&i-party efter att vi tvättat.. 

• LinnV
    trav3lla skrev 2010-09-15 15:30:13 följande:
    linasmamma: smart att baka något i förväg att bara ta fram och värma i ugn/tina framme!

Har ni tips på grejer som blir goda även upptinade?

Kanelbullar förstås, en klassiker.. men mer: kärleksmums/moccarutor, är det gott även upptinat?
    Ja man kommer ju inte orka stå och baka sen, dessutom är jag allergisk så är lättare att baka än att köpa.

Mockarutor är goda upptinade, kokostosca kaka är också gott. Annars sockerkaka, muffins och alla mjuka kakor passar att frysa, jag brukar göra kladdkaksmuffins..
  • LinnV

Usch, jag blir så less på att vara yr hela tiden, försökte vika tvätt men det bara snurrade i huvudet så gick inte alls. Antar att det är för att jag har så lågt blodtryck..

När ni funderar på namn, tänker ni på initialerna också då? Min sambo tyckte jag var fjantig när jag inte tyckte att vårat barns namn kunde börja på i för att mitt efternamn (som bebis ska ha) börjar på V. 

Svar på tråden December Bebis 2010 :)