• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Jenny10

Var det nån mer som såg "Solsidan" ikväll? Dom födde ju sin bebis och jag kände hur längtan bara exploderade i mig!
    Även om det är djävulskt och något jag ville ha dödshjälp för båda gångerna så är det ju så fantastiskt!! Jag kan till och med längta efter smärtan, den liksom driver en framåt och känslan av att kämpa framåt ihop med sin bebis är helt enorm.
    Vi har så mycket att se fram emot flickor!

Häng kvar lilla liv!
  • Emelle
    Jenny10 skrev 2010-04-09 22:42:36 följande:
    Var det nån mer som såg "Solsidan" ikväll? Dom födde ju sin bebis och jag kände hur längtan bara exploderade i mig! Även om det är djävulskt och något jag ville ha dödshjälp för båda gångerna så är det ju så fantastiskt!! Jag kan till och med längta efter smärtan, den liksom driver en framåt och känslan av att kämpa framåt ihop med sin bebis är helt enorm. Vi har så mycket att se fram emot flickor!
    Jag såg det. Och det är ju underbart.
    Jag blir sån att jag läser allt jag kommer över och ser ALLA förlossnings program.
    HÄRLIGT!!

Visst har vi massor att se fram imot!
    Och den här ggn ska det gå bra för mig...Är så jävla rädd för ett nytt MA (eller MF såklart)
  • Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-04-09 22:42:34 följande:
    Hej alla blivande mammor!!La till mej i BF listan!Känner som endel andra lite oro för att jag inte mår sämre Ömma bröst har jag haft vid denna tidpunkt med mina andra två men inte nu...jätte trött är jag & det var jag med andra med. Mår lite illa då & då på kvällarna, inte gjort innan. Kissnödig som med första. Men allt är nog som det ska...men oron finns juh alltid där i bakhuvudet. Men får se positivt framåt
    GRATTIS; när har du BF?
  • Trollungarnasmamma
    Jenny10 skrev 2010-04-09 22:42:36 följande:
    Var det nån mer som såg "Solsidan" ikväll? Dom födde ju sin bebis och jag kände hur längtan bara exploderade i mig! Även om det är djävulskt och något jag ville ha dödshjälp för båda gångerna så är det ju så fantastiskt!! Jag kan till och med längta efter smärtan, den liksom driver en framåt och känslan av att kämpa framåt ihop med sin bebis är helt enorm. Vi har så mycket att se fram emot flickor!
    Ja den kicken man får av att föda barn finns bara då, så underbar!!!!!
    Emelle skrev 2010-04-09 22:45:51 följande:
    Jag såg det. Och det är ju underbart.Jag blir sån att jag läser allt jag kommer över och ser ALLA förlossnings program.HÄRLIGT!!Visst har vi massor att se fram imot!Och den här ggn ska det gå bra för mig...Är så jävla rädd för ett nytt MA (eller MF såklart)
    Klart det kommer går bra, vi kämpar tillsammans

Tack förresten & detsamma!!
    BF har jag den 5:e
    Du då?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen BF 5/12 ~*~♥~*~
  • AnnaCL

Kul att ni är så bra på att uppdatera i tråden. Jag jobbar massor nu och det är jobbigt när man inte mår så bra och inte kan säga att man behöver ta det lugnare eller varför man inte mår så toppen med yrsel och illamående. Tror inte att jag vill göra något VUL men det känns nästan olidligt att vänta tills rutin-UL, det är så svårt att ta till sig att man ska ha ett litet frö inuti, inte ens får man tjuvkolla på det lite. Funderar även på att ringa till MVC snart. Kommer att börja jobba på samma vårdcentral snart men tänkte att det kunde vara rätt smidigt, om än lite konstigt, att kunna smita in där när man ändå är på jobbet.
    Kram till er alla.

• Stoce

Jag hade något rosafärgat på toapappret igår en gång då jag gick på toa. Blev jätteorolig, men sedan var det borta och idag kom det inte heller något. Otroligt skönt, hann bli rätt så orolig. Nu ska jag njuta av helgen. Ha det så gott alla!

• Fru N

Stoce: Hoppas att allt gått bra och att det inte kommit något mer. Det är det jag är livrädd för varje gång jag går på toa.

Ringde BM igår och berättade om min sjukliga oro för missfall. Hon lyssnade verkligen och det var så skönt att prata med henne. Ska få komma på hälsosamtal på onsdag och då ska vi boka in tid för VUL, men det får jag betala själv. Kostar 250 kr så det är det absolut värt. Förra gången blev jag lugnare av det, ett tag i alla fall.

Får springa och kissa hela tiden och det är totalt tvärstopp i magen. Kan inte minnas att det varit så de andra gångerna.

Trevlig helg på er!

• Emelle
    NhjärtaD skrev 2010-04-09 23:00:22 följande:
    Ja den kicken man får av att föda barn finns bara då, så underbar!!!!! Klart det kommer går bra, vi kämpar tillsammans Tack förresten & detsamma!!BF har jag den 5:e Du då?
    BF den 20/12.
    Är riktigt tidigt i graviditeten.
    Bara 3+4 än så länge
  • Emelle
    Stoce skrev 2010-04-10 09:03:00 följande:
    Jag hade något rosafärgat på toapappret igår en gång då jag gick på toa. Blev jätteorolig, men sedan var det borta och idag kom det inte heller något. Otroligt skönt, hann bli rätt så orolig. Nu ska jag njuta av helgen. Ha det så gott alla!
    Säkert ingen fara alls, skönt att det inte kom mera. Då kan du ju släppa det nu...
    Fru N skrev 2010-04-10 09:14:46 följande:
    Stoce: Hoppas att allt gått bra och att det inte kommit något mer. Det är det jag är livrädd för varje gång jag går på toa.Ringde BM igår och berättade om min sjukliga oro för missfall. Hon lyssnade verkligen och det var så skönt att prata med henne. Ska få komma på hälsosamtal på onsdag och då ska vi boka in tid för VUL, men det får jag betala själv. Kostar 250 kr så det är det absolut värt. Förra gången blev jag lugnare av det, ett tag i alla fall. Får springa och kissa hela tiden och det är totalt tvärstopp i magen. Kan inte minnas att det varit så de andra gångerna. Trevlig helg på er!
    Så skönt att ha en förstående BM.
    Jag är också galet nervös och orolig för att något ska gå fel.
    Har ju redan innan jag blev gravid blivit lovad ett VUL i v.7 och det känns bra.
    Har du haft MF tidigare?
  • Emelle

Blä... jag mår inte alls bra idag.
    Som en light maginfluensa.
    Får springa på toa hela tiden.
    Nån mer?
    Tror inte det kan vara gravidteten redan som påverkar så dant.
    Är ju bara i v. 4

Tog ett test till idag (nr 3 )
    Fortfarande svaaagt, men strecket syns!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)