• linn78

December Bebis 2010 :)

ondar skrev 2010-08-16 08:56:48 följande:
    Å va roligt! Jag har helt missat att det blev bestämt med körkort iaf:D:D:D. UNDERBART ju!
    Kram!!

Måste fresten fråga om det här med föräldrapenning..

Pappan ringde nyss igen o så släppte han att det bara är ca tre månader kvar tills bebis är här, grattis tänkte jag:). Vi kom då in på föräldrapenning, och den här killen o jag tänker väldigt olika ibland:)..
    Så han föreslog iaf att han skulle ta ut pappadagar även när han är ledig för det har han läst att man får, "lite extrapengar är ju bra". När jag då sa att han bara har tio dagar och att han borde spara dem så sa han att han ju har sextio.
    Så jag förtydligade mig o sa att han bara har tio dagar som han kan ta ut samtidigt som mig o att det inte är så mkt pengar att tala om så det e bättre att han tar ut dagarna så som det behövs än att se dem som "extrapengar" för så kommer det inte vara.

Då sa han att hans arbetskompis får ut 1200 om dagen, det kan väl inte stämma???
    Skulle han då vara hemma i trettio dagar så skulle ju han ha en _enorm_ pappapenning, Pappan måste väl ha missförstått nånting? Eller har jag det?

Han tyckte dessutom att det då är bättre att han tar ut dagarna som tjänar mer än mig o jag försökte förklara att det är min enda inkomst och att jag behöver ta ut mina mammadagar för att klara _min_ hyra och _mitt o bebisens_ levende. "vi löser det på nåt sätt" var svaret.

Oj vad vi har mkt att prata om till december Drömmer
    Du har rätt, pappan har bara 10 dagar som får tas samtidigt som dina, resten kan han ge till dej förutom de 60 dagarna som han måste behålla själv. Men de får ni inte ta samtidigt. Och att hans jobbar kompis skulle få ut 1200 om dagen är omöjligt eftersom det finns ett tak på summan och den ligger på runt 700-800:-/dag innan skatt. (är inte helt säker på summan).
  • linn78

Ja, just det; ska ni ha gemensam vårdnad eller du står själv? Har du ensam vårdnad så får du ALLA föräldradagarna själv så då har pappan inte så mycket att säga till om förutom om du vill ge honom några dagar då.

• linn78

Nån mer som får kramp i benen under natten? Det krampar så fort jag sträcker tårna och det gör ju så sablans ont, och hur kul är det att vakna med smärta=( Om jag sträcker benen med fötterna vinklade uppåt så går det bra men det är ju inte så lätt att tänka på när man sover...

• linn78
    Sandragumman skrev 2010-08-21 17:38:55 följande:
    trist... min sambo ville inte heller vara med och bara bläääade åt förlossningen, men jag har sagt att han ska stå vid mitt ansikte och bara vara där och behöver inte se de han inte vill se.... och han har mer eller mindre börjat mjukna lite och nu är de en självklarthet att han ska vara med säger han och de var de inte alls i början.....

men nu undrar jag en annan sak....
    har köpt linfrön och undrar hur mycket man ska äta*?
    lägger man som i blöt?? hur länge ska de ligga i blöt i så fall? och hur mycket är tillräckligt för en nybörjare???
    hur ofta ska man äta de? 1gång om dagen???
    2 msk dagligen är maxdos, lägg dom i ett glas med vatten i ca 10 min sen kan du dricka det. Är lite klumpigt och slemmigt så gillar du tex havregrynsgröt så lägg dom i vattnet tillsammans med havregrynen på morgonen (lite mer vatten än receptet) sen kokar du den som vanligt.
  • linn78

We wish for a baby: Massa grattis!! En maj-bebis är ju toppen nyheter=)

SaraKlippan: Grattis till pojken!

ÄlskarNova skrev 2010-08-25 15:37:32 följande:
    idag har jag också varit på MVC och här såg allt toppen ut! Vad skönt! Gravid

v.25+0 idag:
    fosterljud:147
    sf-mått:26
    järnvärde:116
    socker:4,1
    blt: 110/60
    vikt:70,5 (+5,5kg) 

fick min nästa tid den 23/9 och kommer då vara i 29+1, är det samma för er andra ungefär? 
    Jag var hos bm i måndags
     v 24+6
    fosterljud: 140
    sf-mått: 24
    blt: 108/66
    vikt: +9kgObestämd
    Socker och järn kollas inte varje gång här.  Nästa gång är den 20/9, då är det dags för glukosbelastning. Så ungefär samma veckor verkar det som..
  • linn78
    Stefanie skrev 2010-08-25 21:56:41 följande:
    Jag missade första halvtimmen! Vet du när Izze föddes? I vilken vecka menar jag...
    v 23 eller 24 tror jag det var. väldigt tidigt iaf...
  • linn78

Jag blev förresten med vagn i förra veckan! En begagnad EL Nitro City med syskonsits. Inte det tyg som jag hade valt om jag köpt den ny men det är väl kanske lite mycket begärt att få välja tyg på begagnade grejer=) Sonen använder inte vagn så himla mycket men jag vill gärna kunna slänga upp honom i vagnen i vinter så därför blev det syskonsits istället för syskonvagn.

• linn78

godmorgon tjejer! Trimester 3 äntligen!!! Tänk vad snabbt tiden går...

Jag har läst allt men har inte haft tid att kommentera något, men nu har vi iaf flyttat, städat och lämnat gamla huset, haft sambons syrra med familj på besök 1 vecka, kompiskalas för sonen mm. Enda som är trist är att jag jobbar idag på hans 2-årsdag=(

Moma: underbara kisar! Vi ska skaffa en när vi hittar en som är den "perfekta kisen". Jag vill allra helst ha en gul hankatt, de har ofta helt underbart temprament. Jag tycker det är en ok tid att skaffa en katt nu, sonen är 2 år och fattar lite mer och dessutom vet vi att vi förmodligen inte kommer att resa någonstans förrän i slutet av juli 2011 så då har ju katten blivit "stor". Annars har det varit lite problem med att ha djur eftersom vi flyger till spanien några ggr om året.

Det var någon som skrev för ett tag sen om smärta vid revbenen. Jag hade det förra gravven, mitt var att jag hade sträckt musklerna vid revbenen. Skitont gjorde det och jag hade det från ca v 15 till ca v 33 då jag gick på HP och inte behövde anstränga musklerna alls (ligga i soffan och titta på TVTungan ute)

Jag har förresten så himla svårt för att hitta en bra sovställning. Tycker det är lite tidigt att ha problem med det, bebis blir ju inte mindre precis så det kommer bara att bli sämre... Har sovit kass nu dom senaste nätterna, jobbigt!

• linn78
    Momalicious skrev 2010-09-07 16:50:41 följande:
    Tack allihopa! Vi ska åka om en stund, tar och äter middag nånstans påvägen Är suuuuuuperpirrig verkligen och sambon är det med! Men jag looooovar att uppdatera senare ikväll! Kommer säkert inte kunna hålla mig utan uppdaterar på vägen hem via mobilen Men det kommer uppdatering ikväll på ett eller annat sätt, det lovar jag hihi!

Kram på er alla söta kvinnor !

Linasmamma: Usch, stackare! Sån otur du har! Krya på dig vännen! 
    Ha det så kul! Gjorde du förresten rödkålstestet? För visst var du inne och skrev där??!!
  • linn78

Älskar Nova: undrar också hur lång tid det tog för dej att få HP beviljat? Jag väntar på mitt fast det är inte mer än 2 veckor sen jag skickade in det. Men graviditeten har inte ens blivit registrerad på Mina Sidor ännu så jag får nog snällt vänta ett tag till=(

Svar på tråden December Bebis 2010 :)