• linn78

December Bebis 2010 :)

glömmer jag någon e det inte meningen..=)

Moma: Jag beklagar väldigt mycket vad som hände din vän. Men sen är jag jag glad att du klarade skrivningen, GRATTIS!
    Sambon har vår bil till jobbet så oftast har jag ingen bil hemma. Men annars kör jag precis som vanligt fast magen har börjat ta i ratten så nu e det svårt...

Ninnie: Jag förstår hur du menar, jag vill ju gärna ha ut denne lille men han får helst hålla sig i ca 2 veckor till så han inte är en prematur. Måste vara jättejobbigt att ligga inne, speciellt när man har fler barn.

Stoce: Oj, så fina grejer du sytt och stickat!! Jag gillar att sy men har aldrig tid. Det kommer alltid nåt ivägen.  Och vilken fin spjälis du har!

NhjärtaD: Vitlöksbröd är ett måste!! Annars står det helt still i huvudet här så nåt mer kommer jag inte på..

Älskarnova: Hoppas du får som du vill idag!

• linn78

Med sonen vaknade jag kl 03:00 och behövde gå och kissa. Då kom slemmisen  och direkt efter den kommit så började mina värkar. Det gick absolut inte att ta miste på att det var en slemmis för det hängde ända ner till knäna på mej och tog liksom aldrig slut. Kräks Inte alls fräscht, men ett väldigt bra sätt att starta en förlossning på då det var ingen tvekan om vad som hände. Hoppas på något liknande denna gång eftersom jag har fått grym fobi för att vattnet ska gå i sängen, soffan eller bilen där det är mycket svårare att tvätta.

Ni som vattnet har gått för hemma, var gick det någonstans? Och om det var typ sängen, hur och när har ni tvättat den då? Luktar väl inte så gott precis om det inte fixas med en gång och dessutom är vår bäddmadrass 160 cm så den går ju inte in i tvättmaskinen...

• linn78
    NhjärtaD skrev 2010-11-14 13:54:04 följande:
    Man kan köpa sånt frotté underlakan, typ kisseskydd
    ja, jag har faktiskt tagit hem såna i papper från jobbet, sist hade jag 2 stora i sängen, en handduk bredvid sängen och ett litet sittskydd i bilen=) Får väl köra nåt liknande denna gång fast med skydd i soffan med för den är ju ny... Skulle vattnet gå när jag är någonstans tycker jag nästan att det skulle vara lite coolt istället att kunna säga: - Oj, mitt vatten gick nog precis. Det är just hemma, att behövs stå med en massa tvätt som inte kan vänta som jag har lite panik över.
    Jaja, alla hänger vi upp oss på något=)
  • linn78

Moma: GRATTIS!!! Skönt att ha det avklarat nu. Då är det bara bebis kvar=) Större prövning än körkortetSkrattande

blåbären: jag har inte heller förberett mej på något speciellt vis denna gång, sist läste jag allt jag kunde men nu känns det mer "go with the flow", bebis kommer ju ut på nåt sätt.

Här är en till som är less på detta nu, 1 vecka till får han stanna inne för vi måste hinna få färdigmålat på ovanvåningen. (oljefärg så det luktar mycket och är inte så bra att vara i) så till nästa tisdag har jag beställt bebis=) Jag gissar på att just min bebis är slutsåld och återkommer i lager om 6 veckor.... Varför kan man inte få ett exakt datum? Hade varit mycket enklare...
    Jag ska strax till bm, v 37+0 idag så helst vill jag inte träffa henne mer sen förrän det är tid för efterkontroll.  Jag har aldrig hört talas om någon som fått hinnsvepning eller tappen kollad här i byn så jag tycker det är lite pinsamt att ta upp det för det blir säkert ett nej iaf.

• linn78
    mamma smurfen skrev 2010-11-16 14:17:42 följande:
    GUUU va skönt de va med en låååång lång dusch SkrattandeKänner mig nästan som en ny människa=)

linn78: min beställning jag har inne i "bebisverkstan" hade ett "önskedatum"....de vart igår, å tyvärr så ligger de tydligen efter i produktionen, så det verkar om att ALLA ordrar blir något förskjutetObestämd
    OM dom inte får tag i xtra folk ganska snart då......Flört
    Jag hoppas gärna in och jobbar nån dag extra, gratis tom, bara jag kan få ut lillfisen snart=)
  • linn78
    Momalicious skrev 2010-11-17 10:20:02 följande:
    Gooood morgon tjejer! Har njutit av en härlig natt nu! Jag har visserligen kissat lika mycket som vanligt men skillnaden är att jag kan sova huuur länge som helst på morgonen numera så jag sov till 10.40! Skönt!

Idag ska jag tvätta bebisens sängkläder och lite bebiskläder tänkte jag! Ska bli mysigt att se alla de små grejerna hänga på tork! :)
    Hur gör ni med täcke/kudde/filt? Tvättar ni det? Jag är lite rädd att det inte ska vara lika mysigt om man tvättar det haha.

Först ska jag dock lägga in magbilder, sitter och grejar med det nu så håll utkik! :) 
    God morgon tillbaks! Bra gjort att sova till 10:40 när klockan bara är 10:20Tungan ute
  • linn78

Filtar är tvättade, men innerkuddar och innertäcke är ju inte mot bebis så det kan du strunta i så länge. Dom kommer säkert att bli nerkissade, nerbajsade och nerspydda många ggr så dom lär bli tvättade ändåFlört

• linn78
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 19:51:34 följande:
    Samma här. Vi får inte heller ta emot besök på patient-hotellet.
    Är det i Lund eller? Varför får man inte ta emot besök där? Det var inga problem sist... Hmm, då får jag fundera på nytt hur länge vi ska stanna, jag hade tänkt dom 2 dygnen så alla prover blivit tagna men jag vet inte om jag vill vara utan storebror så länge...
  • linn78

hittade själv info på hemsidan. Pappan och syskon hade fri besökstid. Så då löste det sig lite ändå, fast sonen är hos mormor och morfar så det är ju ett jäkla körande för gubben bara för att hämta sonen för nån timme...

• linn78
    Mysmamma70 skrev 2010-11-18 21:17:11 följande:
    Ja, syskon och pappa får såklart komma
    ja, det lät lite fel=) Jag menade ju att det varit mycket lättare om mormor & morfar kunde komma och hälsa på med sonen istället för att sambon ska behöva köra fram och tillbaka...

Jag har inte funderat alls på var jag ska föda om det skulle vara fullt i Lund. Nr 1 blir ju Lund iaf för det är närmast. Har ni varit runt och kollat eller vad har ni grundat era val på?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)