• linn78

December Bebis 2010 :)

Hej alla goa gravidaGlad

Åh jag ser att det kanske är några bebisar på g här, spännande och lycka till!!! Ca 4 veckor till får lillfisen stanna inne här men sen är han mer än välkommen! Tänk vad bra om man kunde bestämma lite när det var dags...

Ang alkoholpratet så har jag absolut nolltolerans. Och tycker egentligen att alla andra också borde ha det men det går väl inte riktigt att bestämma över hur andra görFlört. Jag skulle aldrig stå ut med mej själv om nägot skulle vara fel eller skadat på bebis som ev går att relatera till saker som jag lätt kunnat undvika under gravven, det handlar ju ändå bara om 9 mån av hela ens liv! Så nu fick jag också sagt mittTungan ute

Och grattis MJFG till giftermålet!!!

Imorgon går jag in i v 34, bm-besök på eftermiddagen, alltid kul.

• linn78

Grattis ninnie och blondinkermit till superfina barn!! Här händer det grejer=) Inga bebbar som vill vänta till jul?jag hoppas ju innerligt att min också kommer lite innan eller max några dagar efter bf men inte ännu, behöver åtminstone 2 veckor till för att hinna bli färdig här hemma...

Moma: tråkigt med väntan! Har du fortfarande värkar?

• linn78

Grattis Jessika till pojken!!

NhjärtaD skrev 2010-10-28 11:40:09 följande:
    Vet att vi skrivit om BB väskan innan men orkar inte leta bakåt Någon som hade en bra lista ele tips? Tänkte börja packa ihelgen
    Ja, jag skulle också behöva den listan, känner att det börjar bli dags att förbereda lite snart...
  • linn78

SaraKlippan: Grattis till liten Benjamin!

Massa bebisar som bara flyger ut tycker jag! Undrar hur många det blir innan december? Om min lille fis kan komma om exakt 3 veckor så hade det varit perfekt! Men sån tur har jag väl inte, kommer väl att gå över en massa så jag hinner bli nervös att han ska komma på julafton...

På TUL låg liten precis som NhjärtaD´s, huvudet neråt och bara glodde rakt in i ljumsken. Men det är inget jag bekymrar mej för, ut kommer han på något sätt!

• linn78
    Mysmamma70 skrev 2010-11-03 09:30:28 följande:
    Eller det där blev inte helt rätt... haha, på förlossningen och patienthotellet får man ha, men inte på perinatal Det gäller Lund.
    cissi: vet du om dom har trådlöst internet på fl och/eller patienthotellet? Hittar ingen info om det på hemsidan. Sist hade vi mobilt bredband så då behövde vi inte tänka på det...
  • linn78
    ondar skrev 2010-11-03 10:01:42 följande:
    Ja de är mina bästa vänner. Killar osv har jag inte minsta lust att bo med. Jag o pappan till barnet bor tex inte ihop. O mänskliga vänner kommer o går. Djuren e det viktigaste i livet för mig, mina bästa vänner, iaf just de fyra som numera bara är tre Gråter. Förstår vad du menar med att det blir tomt. Det är det här med även fast vi är fler, han är ju inte här:(. Piss o skit är det o förlora dem så tidigt.
    Jag vet hur du känner dej=( Vi fick avliva vår hund några månader innan sonen kom för han var så väldigt beskyddande över mej och bet sambon om han höjde rösten mot mej eller ibland räckte det med att han satt för nära mej i tex soffan så blev vovven skitarg och skulle bitas. Vi var ju vana vid hans beteende och kunde avvärja det lätt men vi vågade helt enkelt inte prova hur han skulle reagera mot bebis så då valde vi att avliva honom istället. Att hitta någon ny ägare kändes inte heller som ett alternativ eftersom det var mej han var så fäst vid. Fruktansvärd dag att åka upp och avliva en annars frisk älskad hundGråter 
  • linn78

Skötbord har jag ett pimpat sniglar som står i "eget rum". Det är stryk och tvättrum för tillfället. Skulle helst vilja ha det inne i badrummet men finns ingen plats. Med sonen vande jag mej ganska snabbt att fukta några tvättlappar på väg in till skötbordet. Om man låter dom ligga ihop i en "klump" så håller dom värmen tillräckligt länge för att inte vara iskalla för babyrumpan. Man blir ju ganska snabb och effektiv vid blöjbytena efter ett tag=)

• linn78

Jag har också varit hos bm idag

v.35+2
    Järn: 118
    blodtryck: 113/73
    sf: 33
    hjärtljud: 145
    vikt: +14kg. Fast bara 0,5kg upp de sista 2 veckorna så det känns skönt.
    Huvud: ligger rätt men fortfarande superrörligt och bebis har fortfarande mycket plats kvar att röra sig på så det var inte konstigt att det är ett himla liv i magen än.

Babyskyddet ska monteras i bilen innan så det är med till fl, fast det får stanna i bilen tills det nästan är dags att åka hem, tar in det en stund innan så det inte är kallt bara.

Epiduralen var det bästa jag varit med om sist, fick bara problemet att värkarna avtog så fl tog förmodligen mycket längre tid än vad den borde. Men jag kommer inte att tveka att ta den igen för lustgasen märkte jag inget av...

MrsHelgesson:Oj, snart dags kanske! Lycka till!!!=)

Cissi: Tack! Hittade sen någonstans att det finns internet som man betalar via datorn (tror jag det var) så kunde man välja direkt hur länge man vill ha det.

Jag kommer att ha sonen på dagis alla dagar som vanligt. Bättre att han är där än hemma om det sätter igång. Sen har vi ingen barnvakt som bara kan komma helt plötsligt på vardagarna.

• linn78

Mina föräldrar kommer att ta Axel när det är dags att åka in. Är det på natten så kommer mamma hit annars kör vi honom till dom el så hämtar dom honom på dagis. Jag ska packa en övernattningsväska till Axel som står färdig tillsammans med BB-väskan. (Som fortfarande inte är gjord) Enda problemet är om det sätter igång en eftermiddag när Axel är ledig från dagis och båda mina föräldrar jobbar. Ev kan kanske mamma komma hem ändå eller så kanske jag kan lämna in på dagis ändå. Jaja, det löser sig.

Igår var vi och shoppade första kläderna till lillfisen=) Ja, alltså inte första kläderna utan det första han ska ha på sig. Nu fattas jag bara en svart kofta eller svettis, någon som sett detta någonstans? Till bebis alltså..
    Måste ta tag i detta med bb-väska också, känns som om jag bara skjuter det framför mej för det känns så långt borta med förlossning. Men imorgon är det v 37 så ganska nära är det ju...

• linn78
    Willes Mamma 08 skrev 2010-11-08 08:52:30 följande:
    linn78 skrev 2010-11-08 07:56:18 följande:
    Mina föräldrar kommer att ta Axel när det är dags att åka in. Är det på natten så kommer mamma hit annars kör vi honom till dom el så hämtar dom honom på dagis. Jag ska packa en övernattningsväska till Axel som står färdig tillsammans med BB-väskan. (Som fortfarande inte är gjord) Enda problemet är om det sätter igång en eftermiddag när Axel är ledig från dagis och båda mina föräldrar jobbar. Ev kan kanske mamma komma hem ändå eller så kanske jag kan lämna in på dagis ändå. Jaja, det löser sig.

Igår var vi och shoppade första kläderna till lillfisen=) Ja, alltså inte första kläderna utan det första han ska ha på sig. Nu fattas jag bara en svart kofta eller svettis, någon som sett detta någonstans? Till bebis alltså..
    Måste ta tag i detta med bb-väska också, känns som om jag bara skjuter det framför mej för det känns så långt borta med förlossning. Men imorgon är det v 37 så ganska nära är det ju...
    Kommer din sambo sen åka o hämta killen på dagis??? el får han förtsätta o va hos barnvakten nån dag??
    Har verken packat BB väskan el Williams väska Har inte ens köpt grejer till BB väskan,hehe dax för de kanske!
    Oj e du redan i v 37 Här går det undan!
    Jag tror Axel kommer att hämtas av mormor och sova där också, då blir han lycklig=) Fast det är ju så mycket som spelar in, sist förlorade jag ganska mycket blod så då fick jag stanna en natt på spec bb och där fick inte smabon vara så åker han hem så har han Axel hemma. Men kommer vi till patienthotellet får gubben själv bestämma om han vill stanna eller inte.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)